Gå til innhold

S%*#ns munnsår!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden nesten med konstante munnsår, store verkende gule greier som ser helt forjævlig ut og gjør vondt! Det ene rekker knapt og gro før et nytt dukker opp.

Jeg har prøvd alt av respetfrie midler, tips, triks og kjerringråd, byttet tannkrem osv osv osv. Absolutt ingenting har effekt, selv ikke når jeg rekker å smøre på remediene med en gang det prikker i leppa.

Finnes det virkelig ingenting av reseptbelagte legemidler som kan hjelpe på faenskapen? Fastlegen min sier så, men har jo i årenes løp oppdaget at fastlegene ikke alltid har den hele fulle oversikt over hva som finnes.

Mvh

Desperat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herpes, med andre ord?

Bruker selv Antix eller lignende midler jeg kjøper reseptfritt, og funker heldigvis på meg.

Hvis du har prøvd disse og det ikke virker, og du har gjentatte utbrudd, finnes det reseptbelagte piller bl.a. (anti-viral?) som legen kan skrive ut til deg.

...mulig det gjøres i større grad ved herpes i underlivet, det vet jeg ikke helt, men det finnes hjelp å få!

Skrevet

Jeg har fått zovirax piller på resept av legen. Syntes ikke at utbruddene kommer så ofte lenger.

Skrevet

Herpes ja:P

Har prøvd samtlige av de kremene, Zovirax kan forkorte det noe, men går likefullt med gule sår minst 1 - 1,5 uke.

Bah, får prøve å purre på legen, men hun var veldig bestemt på at det ikke finnes noe.

HI

Skrevet

Har slitt med det samme og jeg fikk til slutt piller (Valtrex). De er egentlig beregnet på herpes i underlivet, men funker også ved kraftige utbrudd rundt munnen. Da jeg fikk dem avløste munnsårene hverandre og det begynte å gå utover psyken. Tok 3-4 daglig til det slapp taket og nå tar jeg kun 1-2 når jeg merker at det begynner å prikke. I tillegg har jeg salven, men den hjelper aldri alene. Passer alltid på at jeg har piller i nærheten.

Jeg har hatt flere leger og alle har gitt meg disse uten spørsmål.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...