Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Ble uplanlagt gravid.. Fant ut at barnefaren som jeg hadde datet i ca 6 mnd røyker hasj jevnlig. Jeg har et barn fra før og ønsker ikke å sende vekk to unger til hver sin samværshelg, hvorav den ene ikke kan ha kontakt med faren når han røyker hasj. I tillegg strøk jeg på en eksamen i år, og må nå søke både jobb og finne ny boplass. Så det passet utrolig dårlig med graviditet akkurat nå! Idag dro jeg på sykehuset ( trinn en av aborten) og fikk den pilla + tok en ultralyd.. Er ni uker på vei.. NI! Det eneste jeg tenker på er at hjertet slår og at om jeg hadde valgt å beholde skulle jeg dratt på ultralyd om 9 uker og sett en liten baby på skjermen. Men jeg vet at jeg ikke har mer å gi til et ekstra barn akkurat nå.. Er alene midt oppi alt dette her, har ikke fortalt det til noen. Kom hjem istad og knakk helt sammen, bare gråter.. Huff, lei meg. Føler meg som er forferdelig person som skal gjøre dette her, men føler for min egen del at jeg ikke har noe valg.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Du gjorde det som var mest riktig for deg å barna. Jeg er imot abort, men om man ikke klarer å ta hånd om barnet e abort det som blir det mest riktige. Man skal faktisk klare å ta vare på dem, og ha en grei økonomi for å få ting til å gå rundt. Sender deg en varm klem, og håper det går seg til for deg etterhvert! Om det er det som var det riktige for deg, så er det det mest riktige for barna å! Husk- at det kan jo hende du får muligheten til å få ett nytt barn etterhvert
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Sender deg en varm god klem i regnet! Du er ikke den eneste som har gått igjennom dette "umulige" valget... uansett hva man velger, så blir det tøft.... Vet ikke om det betyr noe for deg, men synes det du skriver er bra argumentert, og godt gjennomtenkt... Jeg har vært der, og glemmer det aldri! Men er samtidig utrolig glad for at jeg ikke gjennomførte, da jeg måtte ha hatt kontakt med en alkoholisert mann resten av livet... I dag er jeg gift med en herlig mann, og vi har tre nydelige barn sammen! Lykken smiler til deg igjen! Gi det barnet du har en ekstra god klem, og fokus på det du har som er positivt... God klem!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Tusen takk, nå ble jeg enda mer rørt.. Vil bare at mine fremtidige barn skal få det aller aller beste i verden, og det kan jeg ikke gi et til barn akkurat nå.. Har vært så sikker ( og er enda) på dette valget selv om det ikke var et enkelt valg å ta, men idag kom gråten.. Visste ikke at jeg var så "langt" på vei..Men takk for støttende ord.. Hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Huff, sender deg en klem! Er ikke noe enkelt valgt det der. Men om du vil beholde så finnes det ordninger for deg. Du kan søke overgangsstønad det første året du blir hjemme med babyen (om du ikke er sammen med barnefaren) og søke jobb i mellomtiden. Uansett hva du velger, så gjør det fordi du VET det er det beste for deg! Det er selvfølgelig kjipt om barnefaren ikke tar seg sammen og slutter med det han driver med, men om du virkelig ønsker så klarer du dette alene. Jeg skriver ikke dette fordi jeg er imot abort og vil få deg til å beholde. Jeg har ingenting imot abort for de som er i en vanskelig situasjon og vet de ikke kan ta seg av barnet. Grunnen til at jeg nevner at du kan klare det alene (noe du kan) er fordi det virker på deg som du egentlig ikke vil ta abort, og det kommer til å sitte i deg resten av livet om du føler det slik. Det er ingen skam å ta imot støtteordninger fra NAV, det er derfor de er her. For å hjelpe de som er i en vanskelig situasjon.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Huff, sender deg en klem! Er ikke noe enkelt valgt det der. Men om du vil beholde så finnes det ordninger for deg. Du kan søke overgangsstønad det første året du blir hjemme med babyen (om du ikke er sammen med barnefaren) og søke jobb i mellomtiden. Uansett hva du velger, så gjør det fordi du VET det er det beste for deg! Det er selvfølgelig kjipt om barnefaren ikke tar seg sammen og slutter med det han driver med, men om du virkelig ønsker så klarer du dette alene. Jeg skriver ikke dette fordi jeg er imot abort og vil få deg til å beholde. Jeg har ingenting imot abort for de som er i en vanskelig situasjon og vet de ikke kan ta seg av barnet. Grunnen til at jeg nevner at du kan klare det alene (noe du kan) er fordi det virker på deg som du egentlig ikke vil ta abort, og det kommer til å sitte i deg resten av livet om du føler det slik. Det er ingen skam å ta imot støtteordninger fra NAV, det er derfor de er her. For å hjelpe de som er i en vanskelig situasjon. Hun skriver at hun er sikker på at dette er rett for henne og barnet hun allerede har, men at hun fikk sjokk da hun så hvor langt på vei hun var. Er heller ikke noe for abort som prevensjonsmiddel, men man må se enhver situasjon individuelt. Hi er i en vanskelig livssituasjon, i tillegg har hun blitt gravid med en mann som ikke er til å regne med. Syns HI virker veldig reflektert, syns det blir feil av oss til å prøve å overtale henne til å ta et valg som vil komplisere livet hennes enda mer. Jeg sender deg en stor trøsteklem, HI!! Og selv om du føler livet raser rundt deg akkurat nå så blir det bedre med tiden, jeg lover deg det!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Du ønsker dine framtidige barn det beste i livet, men hva er det beste for akkurat dette barnet? Er det verre å leve med en far som røyker hasj, enn å ikke ha noe liv i det hele tatt? Støtteordninger finnes for å brukes, som feks overgangsstønad. Kanskje finner du støtte hos familie og venner også, bare du benytter deg av dem. Jeg sier ikke du velger feil, ber deg bare tenke at det finnes alternativ, selv om det kanskje ikke ser slik ut for deg nå. Kjedelig om sjokket skulle gjøre at du gjør noe overilt, som du kanskje angrer på. ønsker deg lykke til, ansett hva du velger! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå