Gå til innhold

de som sier at et keisersnitt er en lett løsning.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har bomma, eller vært utrolig heldige. Jeg fikk beskjed om at jeg var sååå heldig som skulle ha keisersnitt, og slapp å føde! Jeg ønsket ikke keisersnitt i det hele tatt, men måtte pga medisinske grunner. Men guuuuud, for et smertehelvete! Nå er det 9 dager siden operasjonen, og klarer nesten ikke reise meg fra sofaen uten tårer... Hvor lenge pleier det å være så sinnsykt vondt?? Eller har jeg bare vært uheldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 dager i smertehelvete? De skjærer jo igjennom mange lag med vev og muskler, så det er ikke rart det er steike vondt. Men på 9 dagen så bør det verste være over.

Har du fått sjekket at du ikke har fått en infeksjon i såret?

Skrevet

Du har nok vært veldig uheldig. Hadde hasteks kl 21.30 på kvelden og var på bena kl 07.30 morgenen etter.

God bedring.

Skrevet

De skjærer ikke gjennom muskler.

Det kan være utrolig vondt i starten, og ks er like forskjellige som fødsler. Jeg vil tro du begynner å bli mye bedre etter 14 dager, så lenge det ikke er infeksjon eller noe. Få såret sjekket igjen, og ikke vær kjip med smertestillende. Paracet er betennelsesdempende også.

Skrevet

Dette høres presis ut som meg. Jeg kunne ikke bøye meg uten å gråte, på 7.dagen etter ks. Å komme seg opp fra sittende stilling var et smertehelvete uten like.

Viste seg at jeg hadde en durabelig infeksjon, hadde en crp på over 200, og de måtte reoperere.

Dra til legen med en gang!

Skrevet

Det høres ikke normalt ut. Ville ringt legen med det samme for en sjekk.

God bedring!

Skrevet

Bør man kontakte fastlegen da, eller føden? Teit spørsmål kanskje....:-S

Skrevet

Og burde jeg ikke hatt feber, hvis jeg hadde en infeksjon?

Skrevet

Jeg var på bena og gikk samme sag som jeg tok keisersnittet. Litt vondt var det, men det gikk fint. Tok ikke smertestillende etter keisersnittet heller, takket nei da jeg følte jeg ikke trengte det. Så for min del høres det rart ut at du har så store smerter 9 dager etter?

Men når det er sagt så var ikke keisersnitt bsre enkelt for meg heller, her glemte de bedøvelse, og keisersnitt uten bedøvelse er ikke godt for å si det sånn (ble lagt i narkose etterhvert da)

Skrevet

Jeg reiste hjem 2 dager etter mitt keisersnitt. Da var smertene helt levelige. Nå 8 dager etter er jeg i full fart.

Høres ikke normalt ut å ha så vondt så lenge...

Skrevet

For meg var ks en lett løsning. Smerter i 2 dager, (vondere med fødselssmerter)

Er øm i magen fortsatt 4 uker etter, men det føles bare ut som en blåkul.

Skrevet

Det høres ikke normalt ut, jeg var på bena samme dag etter begge mine snitt. Det var vondt i et par dager, men aldri smertehelvete! Så hvis du har så vondt etter ni dager må det være noe galt tror jeg..

Skrevet

Det er ikke normalt, hadde tatt kontakt med fødeavdelingen tror jeg... Husker ikke om de har ansvaret for deg i en eller to uker etter fødsel, men da får du jo evt bare beskjed om å henvende deg til fastlegen i stedet.

Skrevet

Jeg hadde så vondt i 6 dager, og øm i en måned i alle fall. Trur nok jeg hadde oppsøkt lege pga infeksjonsfaren man får ved keisersnitt, og det er unormalt å ha så lenge vont

Skrevet

Jeg hadde planlagt hastesnitt og det gjore vondt etterpå, spesielt å gå å do. For min del var de verste smertene over etter et par dager. Fortsatt vondt etter det, men helt overkommelig og merket det mest ofte å komme meg opp av senga osv.

Det stemmer ikke at de ikke skjærer gjennom muskler; Livmoren er og en muskel så ikke rart du kjenner en del rett etterpå men etter så lang tid burde du føle deg forbi det verste. Når det er sagt er jo alle forskjellige, men jeg ville definitivt fått dette sjekket opp. Hvordan ser såret ut? Føles det varmt rundt kuttet? Jeg fikk infeksjon og det er ikke alltid lett å kjenne forskjell på hva som er infeksjonsfølelse rundt såret og "bare" vanlig groing.

Skrevet

Har aldri født vanlig, men synes faktisk keisersnittet var en lett løsning. Var oppe på beina samme dag, hadde ikke noe særlige smerter. Tuslet rundt på barsel med mini, virket som om mange av de jeg møtte som hadde født vanlig hadde det mye verre.

Sikkert individuelt, men tror jeg ville få sjekka det opp om jeg var deg! Virker rart at du skal ha Så vondt så lang tid etter.

Skrevet

Og burde jeg ikke hatt feber, hvis jeg hadde en infeksjon?

Nei, ikke nødvendigvis. Jeg fikk stafylokokker og ecoli i såret mitt, ken følte meg grei og uten feber. Nå fikk de tatt det ganske tidlig, og jeg ville sikkert fått feber om det hadde drøyet. Jeg tror det er 14 dager etter utskriving at du tilhører sykehuset som pasient, var slik på Riksen, så ville ringt Føden der du var snarest og fått dem til å ta en sjekk. De kan ta infeksjonsprøver men også se med ultralyd om alt ser ok ut på innsiden. Ville gjort det nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...