Gå til innhold

Flere med barn som "griser/søler" under ammingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår på 4 uker søler så enormt ved vær amming. Melken renner ut av munnen på den ofte og jeg har melk langt nedover magen etter hver amming. Dekker til med håndkle og kluter, og det hjelper litt, men alikevel sitter jeg der med klissvåt BH etter nesten hver mating. Ikke særlig behagelig hvis ungen må spise når vi er ute blant folk på senter el.l.

Noen som vet om det blir bedre etter hvert? Babyen har tatt puppen fra dag 1 og vi har ingen problemer med ammingen over hodet. Ungen spiser og koser seg, og blir stor og sterk. Det er bare så mye søl.

(Jeg vurderer IKKE mme/flaskemating for de av dere som klarer å vri spørsmålet mitt dit).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sølte han.. Han hadde liten munn, og jeg hadde mye melk. Det stabiliserte seg etterhvert, men hsuker ikke tid. Husker jeg dekket bhn med ammeinnlegg, da tok de det verste sølet, sånn at jeg slapp å skifte bh med engang.

Tror man bare må holde ut.. Kanskje de har noen tips på www.ammehjelpen.no

Skrevet

Ja, kanskje det er problemet. Jeg har også mye melk (100 ml etter 10 min pumping 8 dager etter fødsel), og babyen er ganske liten. Sliter med å ta hele puppen, noe som fører til såre brystvorter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...