septembergutt+julibaby Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Hva tar dere av medisiner? Har til nå tatt Loratidin, men synes ikke det hjelper. Jeg er forferdlig tett og klarer ikke å puste i det hele tatt..uff! Nesten alle leger (øre nese hals) har sommerferie nå..Kan dere anbefale noe nesesray/lokalbehandling? Takk for alle tips, hilsen, pottetett mamma
MrsMilla Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 tar zyrtec. Fikk av lege av samme grunn som deg, loratidin funker ikke. Går liiitteranne mer over i morsmelk, tror de, men nå hoster og nyser minsten heller ikke så mye som før :-) kanskje ikke alltid negativt at det går over?
Gjest stårma Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Jeg gikk på apoteket og fikk hjelp av de som jobber der til å kjøpe en allergi-nesespray som hjalp tålig ok og som gikk å ta mens man ammet (uten å være på resept). husker ikke hva den het, men den var hvit med en stor grønn kork/topp. hadde samme problemet som deg og fastlegen min hadde ikke peiling på allergi og alle andr var på ferie. tok bare den nesesprayen og ikke piller fordi de gikk for mye i melken. det er vel ikke forsket nok på det til at det kan anbefales fullt, fikk beskjed om at man ikke visste risikoen og at hvis jeg ikke klarte meg uten dem så kunne jeg ta de men beste var å ikke ta de...
smet Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Det er mykje man kan bruke sjølv om man ammer: http://naaf.no/no/subsites/fersking/forste_leveaar/Amming-i-pollensesongen/
septembergutt+julibaby Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2012 Takk for svar så langt! Fortsatt pottetett..har prøvd medLivostin,men ser ikke ut at det hjelper heller.Har begynt med Aerius istedenfor Loratidin, får se om det hjelper, det er ikke noe forskjell enda...Ja, Zyrtec er kanskje bedre,det hadde jeg før,men ble så utrolig trøtt av den! Jeg får meg en time hos fastlege dersom det ikke blir bedre(men skulle helst til spesialistlege..) Takk fortips,og god bedring til alle tette neser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå