rosa og en blå Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Baby er 4 uker gammel. Han hadde gått litt lite opp ifølge helsestasjoneb. Er det meningen at det skal lekke litt? Puppene er flate og mye tynnere. Gått fra str F til D.
VinterSol+2 Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Har han gått opp? I så fall får han i seg melk. Forsøk å legge til pftere, så tar melkeproduksjonen seg opp. Husk at nattamming er viktig for produksjonen! Den verste dolly parton-sprengen gir seg etter en stund, det er nok der du er nå. Det betyr ikke at du har lite melk. Jeg har små pupper, men har god melkeproduksjon for det. En måte å sjekke hvor mye baby får i seg, er å veie (med bleie!) før og etter amming. Det gir et mer realistisk bilde enn feks pumping, som ikke er på langt nært så effektivt som amming. Barn er forskjellig og vokser i ulik takt, og de har også ulik fordøyelse. Se på ungen din; er han våken med jevne mellomrom? Virker han tilfreds? Går han opp i vekt selv om det er "litt lite"? I så fall har han det nok helt finfint, men prøv som sagt å legge han til litt oftere, vekk han for et natt,åltod, og husk å la han die så lenge at han får i seg den tykke ettermelka!
rosa og en blå Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2012 Er 3 barnet, men likevel usikker. (ang små/store pupper er greit, men jeg har sluttet å lekke) Mener jeg ammer og ammer. Han har omtrent hengt på puppen over 3 timer nå. Våkner og gråter etter ca 20 min og vil ha mer og mer. Jeg har lite lyst å begynne å gi flaske. Han hadde gått opp ca 100 gram for lite. (av minste anbefalt) i løpet av 17 dager. Stresser ikke, men litt nå da siden han er misfornøyd og puppene er flate og små vonde nå.
VinterSol+2 Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Hvor sliten er du? Får du i deg nok drikke? Mat? Høres ut som du kunne trengt noen timer på øyet, kanskje? Det kan gjøre underverker med produksjonen. Om han henger i puppen støtt, rekker du jo ikke få spreng, men produksjonen kan gå ned om du er utpint. Har du mulighet for litt avlastning? Så du får spist og hvilt? Flerbarnsmammatilværelsen kan jo være ganske tøff, og det kan være at kroppen dinprøver å si i fra at overskuddet er brukt opp! 100gram er ikke så ille, selvom en sånn beskjed fra hs aldri er morsom å få. Har du noe pumpemelk liggende? Evnt kanskje en ide å gi en flaske mme en morgen så du får sovet noen timer elstra bare for å hente deg inn mens pappaen tar baby, sånn at kroppen din kommer i gjenge igjen? Å gi flaske en gang ødelegger ikke for produksjonen, er jo mer om du erstatter måltid etter måltid med det at du får problemer,,
BareMas Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Er 3 barnet, men likevel usikker. (ang små/store pupper er greit, men jeg har sluttet å lekke) Mener jeg ammer og ammer. Han har omtrent hengt på puppen over 3 timer nå. Våkner og gråter etter ca 20 min og vil ha mer og mer. Jeg har lite lyst å begynne å gi flaske. Han hadde gått opp ca 100 gram for lite. (av minste anbefalt) i løpet av 17 dager. Stresser ikke, men litt nå da siden han er misfornøyd og puppene er flate og små vonde nå. Høres kanskje ut som han kan ha ett økedøgn?! Om du har mulighet, send bort de andre barna(besteforeldre e.l) og legg deg i sengen med babyen. Amm mens du ligger, så kanskje du får hvilt deg litt også. Drikk masse vann. Her får jeg mest spreng de dagene jeg drikker mye vann.
rosa og en blå Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2012 Spiser nok for lite egentlig. Har lite matlyst også.. Drikker mye vann og for mye pepsi max. Har lavt stoffskifte, og tror det er litt på skakke nå. Er små svimmel, forstoppelse, lett vond i hodet og mister ting i gulvet hele tiden. Nå sovnet han. Så skal ta å spise litt før nattamminga slår til. (tror kansje vi har hatt øke dag i dag, vært mer massette enn før)
AdrenaLine Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Her fikk ungen i seg nok mengder men melka var for mager. Helsestasjonen skjønte ikke hvorfor jenta ikke la på seg for hun drakk mer enn nok hver gang (veide henne før og etter amming). Men en venninne i Danmark spurte om hvor fet melka mi var, der er det visst vanlig å måle det. Helsestasjonen ante ikke hva jeg pratet om men sammenlignet fettranden øverst på en flaske med min melk og en venninnes melk og det var stooor forskjell. Hadde skummet melk jeg i forhold så måtte spe på med MME.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå