Gå til innhold

Da er feriens bokliste klar (for de som vil se)

Anbefalte innlegg

Gjest overlord
Skrevet

Det blir nok litt for mange bøker, men må ha litt å velge i dersom noen ikke skulle falle i smak.

Tusen takk for alle tips, selv om jeg ikke har fulgt så mange av dem.

Her er altså listen:

Notes from a small Island- Bill Bryson

At home- Bill Bryson

Barnepiken- Kathryn Stockett (gir den en sjanse selv om temaet egentlig ikke fenger).

Den elskelige giftblandersken- Arto Paasilinna (selv om jeg egentlig ikke liker gamle damer som hovedkarakter:)

Arven- Katherine Webb

1964- Ragnar Hovland

Taxfree- Reidar Karlsen

Frihet- Jonathan Franzen

Stille dager i Mixing Part- Erling Loe

Lykka er ein sjeldan fugl- Anna Gavalda

Noen som har innvendinger? Eller bøker som absolutt burde vært med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Registrerer at Ragnar Hovland er representert, og det er bra, selv om det ikke er med Dr. Munks Testamente som ble anbefalt av undertegnede. Men 1964 er ei fin bok det også, så mye god lesing der!

Stille dager i Mixing Part var litt for rar for meg, den pløyde jeg veldig fort igjennom, selv om jeg vanligvis liker Erlend Loe godt.

Gjest overlord
Skrevet
Registrerer at Ragnar Hovland er representert, og det er bra, selv om det ikke er med Dr. Munks Testamente som ble anbefalt av undertegnede. Men 1964 er ei fin bok det også, så mye god lesing der! Stille dager i Mixing Part var litt for rar for meg, den pløyde jeg veldig fort igjennom, selv om jeg vanligvis liker Erlend Loe godt.

Hadde tenkt å ta Dr. Munks testamente, men de hadde den ikke der jeg bestilte. Skal se om jeg finner den på biblioteket i morgen:)

Skrevet

Misunner deg, har ikke lest en eneste bok siden go'bebien min ble født..

Gjest Mentha
Skrevet

Hohoi, det ble taxfree ja? Enten så digger du den, eller så kaster du den i peisen ;)

Det var jo et bredt utvalg bøker, så da har du nok en del å kose deg med i ferien, og kanskje utover høsten også :)

Gjest sug lut
Skrevet

Godt jobba.

Jeg har raida bokhandlene igjen og har nå fem bøker som blir med på ferie til uka. Det er Jonathan Franzens nyeste, ei koreansk om lita jente som blir skilt fra moren sin på en jernbanestasjon, Beate Grimsruds psyk-roman som jeg heller ikke husker navnet på, to jeg ikke engang husker hva er fordi jeg stappa dem ned i posen og la dem i sekken for ikke å bli lest før ferien starter. De var seks - men Jennifer Weiners Best Friends Forever var jeg ikke kjapp nok med å pakke bort og gårsdagen var så deilig stille og våt at den er unnagjort allerede... Kan anbefales, dog, om man vil ha noe lett og sommerdeilig og fint og jentete.

Skrevet

På et hotell på Balkan plukket jeg opp en engelsk bok ved navn "Remember me?" om ei som slo hodet og fikk amnesi og våknet og var gift med en drømmepris som viser seg å være en ulv i fåreklær osv. - slikkelig tam og skrekkelig forutsigbar bok som dermed passer perfekt i 40+ grader når hjernen er skrudd av.

Gjest sug lut
Skrevet
På et hotell på Balkan plukket jeg opp en engelsk bok ved navn "Remember me?" om ei som slo hodet og fikk amnesi og våknet og var gift med en drømmepris som viser seg å være en ulv i fåreklær osv. - slikkelig tam og skrekkelig forutsigbar bok som dermed passer perfekt i 40+ grader når hjernen er skrudd av.
Den har jeg også lest :)
Gjest overlord
Skrevet

Utrolig dårlig reklame, så jeg står over:)

Gjest overlord
Skrevet

Tyvstartet ferien med å lese Hovlands 1964. Syns den var kjedelig og altfor "enkel"

Nå håper jeg de andre bøkene ikke skuffer!

Skrevet
Tyvstartet ferien med å lese Hovlands 1964. Syns den var kjedelig og altfor "enkel" Nå håper jeg de andre bøkene ikke skuffer!

Pfft. Det er bare du som er vanskelig :P

Merker jeg er litt ekstra spent på hva du synes om Dr. Munks Testamente nå, hvis den var å oppdrive på biblioteket da..?

Gjest Siklerotte
Skrevet

Den høres i det minste litt komisk ut!

Gjest overlord
Skrevet
Tyvstartet ferien med å lese Hovlands 1964. Syns den var kjedelig og altfor "enkel" Nå håper jeg de andre bøkene ikke skuffer!
Pfft. Det er bare du som er vanskelig :P Merker jeg er litt ekstra spent på hva du synes om Dr. Munks Testamente nå, hvis den var å oppdrive på biblioteket da..?

Biblioteket står på planen på lørdag, så da får vi se...:)

Skrevet
Den høres i det minste litt komisk ut!

In the end ble den faktisk ganske romantisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...