bIomstre Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 ...Klart den kan! :) Eplesmuldrepai altså: http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143597935-hjælper-ikke-at-det-er-fransk-for-satan/page__hl__%2Bhjælper+%2Bikke+%2Bat+%2Bden+%2Ber+%2Bfransk__fromsearch__1 (raap)
Gjest sug lut Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Har...du...grilla......smuldrepai? Vil du snakke om det?
bIomstre Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2012 Hi,hi, grille, grille, grille grill! Lagde bare paien i alufolie, brettet til så det ble kanter rundt (ikke pakke helt inn altså, åpen i toppen for bruning!) og slang den på indirekte varme på grillen til den var brun og sprø og fiin (grillen var jo allerede varm, det var ikke stekeovnen). Jo da, litt svidd i kantan, men det tåles. Så nå er det ikke lenger bare høstdessert, kan det grilles og atpåtil serveres med is så kvalifiserer det til sommerdessert! (kan jo bruke aluformer hvis man er optatt av det estetiske...)
Studine mevik Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Høres jo egentlig bare genialt ut. Kanskje jeg må prøve meg på rabarbarasmuldrepai på grillen en dag.
bIomstre Skrevet 25. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2012 (endret) Kan den grilles, del 2: Hva: KÅL! Dobbelt lag alufolie pensles med olje, legg på finsnittet kål, ha på smør, hakket sjalottløk, hakket ingefær, salt og pepper. Pakke inn og GRILL! (10 min på direkte eller 20 min på indirekte) Jeg er egt ikke begeistret for kål, men denne er digg - Måtte grillsessongen vare evig Endret 25. august 2012 av bIomstre
Gjest sug lut Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Ah - kål er digg, i alle former (verd å fise for er det også), men denne var nytenkende, Lilja!
lilja70 Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Det er jeg som er Lilja, bare så ingen (flere) blir forvirra. Jeg kjøpte pop-corngryte til grillpanna til gubben - endatil i julegave. Mannen på butikken så litt ekstra på meg. Okei okei jeg må ha sett heilt vill ut, det var lillejulaften rett før stengetid. Uansett, nå slepper vi lukt av micropop hjemme. Jeg hater lukta av micropop, det er kvalmt og tørn-åff. Derimot har gubben og ungene fått en felles hobby. Grillpop kan poppes over både kull og ved, og det smaker salt og vidunderlig, også de som havna nederst som man får fin sangstemme av.
Gjest sug lut Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Det er jeg som er Lilja, bare så ingen (flere) blir forvirra. Sorry. Det var Blomstre sin kål, selvsagt. Skylder på lavt blodsukker, satt og dibba mens curryen putra seg klar. Nå er den i min mage og hodet er kanskje bedre påskrudd.
lilja70 Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Merkelig dette. Jeg har nettopp servert fire gulrøtter og en fingertupp i min hemmelige saus med chorizo. -Og den fikk blodsukkeret opp igjen. :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå