Gå til innhold

vannfødsel - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har født i vann? Venter mitt 3 barn - termin i dag faktisk - og har lyst til å føde i vann. Var i badekaret sist, syntes det hjalp, men tenkte det var best å komme seg opp av det på slutten. Får gjøre et forsøk på å føde i vann denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anbefales. nr 2 kom i vann, og nr tre skal og komme i vann:)

Skrevet

Fødte nr to i vann, anbefales! Fant ingen grunn til å gå opp

I senga. Kjør på :) blir det en til skal jeg i badekaret

Da og!

Skrevet

Ja nå er det tredje og siste unge, så nå er det siste sjanse! Må klare det! har termin i dag, men foreløpig skjer det ingenting.

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å føde i vann (første), men sambo nekter å bli med Pga han ikke kommer til å takle at jeg sitter i (eller han ser) grumsevann.. Blir det mye i vannet (av alle slag) eller ser det rent ut?

Skrevet

Tror de tapper i nytt vann hele tiden.......var oppi der en time sist, husker bare jeg så rent vann jeg....................................

Skrevet

Det var derfor jeg egentlig ikke ville føde i vann, fordi jeg så for meg mye blod og gørr i vannet, men jordmor tok kontroll, og så ble det vannfødsel. Angrer ikke.

Jeg vet ikke om det kom mye gørr i vannet. det var ikke fokuset under fødselen:) Mannen har heller ikke nevnt noe, og lar meg avgjøre fødselssituasjonene på egenhånd. Heldigvis!

Skrevet

Jeg fødte nr 1 i vann, og det var en fin fødsel.

Følte jeg hadde kontroll hele vegen, kunne snu meg sånn jeg ville og at smertene var overkommelige.

jeg hadde ingen annen smertelindring enn vannet.

Med nr 2 fikk jeg ikke bade, pga at vannet hadde gått. (Merkelig nok startet fødsel nr 1 også med vannavgang, da var det ikke noe problem.. Annen JM nå)

Denne fødselen var MYE vondere. helt jævlig.

Jeg fant ingen gode stillinger, det var så VONDT overalt og særlig i ryggen. Føler at jeg skreik hele tida...

MYE bedre når jeg fikk føde i vann!

Skrevet

Har veldig lyst. Hørt at det er mye bedre å føde i vann på alle måter.

Tror sambo har lite han skulle sakt når det kommer til stykket og jeg midt i fødsel har bestemt meg ;) Hihi.

Diskuter ikke med en fødende kvinne? Hehe

Skrevet

Bra å høre! Det hadde vært Så kjekt å klare det! Så får vannet se ut som det vil..............!

Skrevet

Det er helt nyyydelig ;)

Skrevet

Anbefales på det sterkeste. :) Jeg hadde kun vannet som smertelindring, og det var på mange måter befriende. Håper virkelig jeg får muligheten til å føde i vann denne gangen også. Tanken på å skulle være nødt til å føde på en flat seng skremmer meg veldig..

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...