Gå til innhold

Dere som har sterilisert dere under ks, kan dere se hit litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta ks i oktober, og jeg vurderer detta veldig da jeg ikke skal ha flere barn etter denne. Sitter og leser litt om det nå, og så står det bl.a. at man blir sykmeldt etter inngrepet. Gjelder dette også når det blir gjort under et ks? Eller blir man ikke sykmeldt da i og med at man allikevel er i permisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En venninne av meg gjorde dette, og hun ble ikke sykemeldt etterpå. Men vet hun hadde noen i familien hjemme hos seg 1-2 uker etterpå for litt avlastning. Hør med sykehuset der du skal ta ks og hør hvilke rutiner de har der, det er nok det beste.

Lykke til :)

Skrevet

Det skal jeg gjøre, tusen takk for svar!

Skrevet

Etter det jeg vet, innebærer ikke sterilisering under ks at det kirurgiske inngrepet blir større. Man blir sikkert sykmeldt etter sterilisering uten at det blir tatt ks (man kan vel ikke rett på jobb etterpå, i alle fall...), men etter et ukomplisert ks (også inkl sterilisering) blir man ikke sykmeldt. Man har jo uansett permisjon.

For at man skal bli sykmeldt fra permisjonen, slik at mannen kan ta over permisjonen, må man være så dårlig at man ikke kan ta seg av barnet. Det er sjelden tilfellet når man er i god nok form til å reise hjem fra sykehuset etter et ukomplisert ks.

Skrevet

Det ble litt uklart. :) Første alternativ var altså kun sterilisering, uten at man er gravid og tar ks. :)

Jeg har tatt to ks selv, og hvis det blir en tredjemann, skal jeg absolutt be om sterilisering under ks#3. Høres helt herlig ut aldri å tenke på prevensjon igjen... og flere enn tre barn skal vi uansett IKKE ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...