Gå til innhold

tampongbruk/hygiene/syden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men finner ikke noe info på nettet så da spørr jeg her. Reiser straks til syden og får jo selvfølgelig mensen mens jeg er der (med mindre jeg er gravid, tvi tvi) :)

har akkurat fått behandling for bakteriell vaginose, og det siste jeg ønsker nå er ny ubalanse nedentil.

Er det like hygienisk å bruke tampong i syden som her hjemme ? Føler at man ikke får vasket hendene like godt som hjemme hvis dere skjønner, og i tillegg er jo ikke vannet like rent.

Du skal jo kunne bade med tampong, men den trekker jo til seg vann, og vannet er jo absolutt ikke bakteriefritt. Og om man skal bytte tampong ettrr bading på stranda, så må man vaske hendene på de litt shabby offentlige toalettene.

Tips? Eller er det akkurat som å bruke det hjemme ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antibac både før og etter skifte av tampong, bytte etter hvert bad, og generelt hyppig skifte, så tror jeg det skal gå veldig bra;-)

Skrevet

Bakteriefloraen i badevannet kan varierer fra vann til vann -kommer an på renhold mm, men den er ikke som hjemme.

Jeg bruker tampong i syden og har ikke hatt noen uheldig opplevelse i den forbindelse. Og håndvask... Like lett å holde seg ren der som hjemme. Såpe, vann og spritvask ;-)

Skrevet

Ja antibac/sprit har jeg pakket i kofferten, så da er det vel greit ;) bare hengt meg opp i at kranvannet ikke er like rent i syden :P mtp håndvask...

Skrevet

Du kan jo også kjøpe tamponger med melkesyre på apoteket å ta med + anibac :)

Skrevet

Du kan jo også kjøpe tamponger med melkesyre på apoteket å ta med + anibac :)

Finnes det? Takk så mye for tipset :D

Skrevet

Ellen-tamponger er gull :)

De koster litt, men kroppen min er så ømfintlig at jeg får soppinnfeksjoner og blir irritert nedentil av alle andre tamponger, disse fungerer supert.

http://www.apotek1.n...-12-stk-868490p

Skrevet

de må testes ! takk :)

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hadde vel utsatt hele dritten jeg. Primolut :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

takk for mange gode tips, men mensen kom aldri. jeg er endelig gravid igjen :D

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten :) Håper jeg også slipper unna mens på syden tur.. ; p

Skrevet

takk :) håper du får samme glede som meg på ferie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...