håpefull<3 Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Sikkert et dumt spørsmål, men finner ikke noe info på nettet så da spørr jeg her. Reiser straks til syden og får jo selvfølgelig mensen mens jeg er der (med mindre jeg er gravid, tvi tvi) har akkurat fått behandling for bakteriell vaginose, og det siste jeg ønsker nå er ny ubalanse nedentil. Er det like hygienisk å bruke tampong i syden som her hjemme ? Føler at man ikke får vasket hendene like godt som hjemme hvis dere skjønner, og i tillegg er jo ikke vannet like rent. Du skal jo kunne bade med tampong, men den trekker jo til seg vann, og vannet er jo absolutt ikke bakteriefritt. Og om man skal bytte tampong ettrr bading på stranda, så må man vaske hendene på de litt shabby offentlige toalettene. Tips? Eller er det akkurat som å bruke det hjemme ?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Antibac både før og etter skifte av tampong, bytte etter hvert bad, og generelt hyppig skifte, så tror jeg det skal gå veldig bra;-)
humlesurr Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Bakteriefloraen i badevannet kan varierer fra vann til vann -kommer an på renhold mm, men den er ikke som hjemme. Jeg bruker tampong i syden og har ikke hatt noen uheldig opplevelse i den forbindelse. Og håndvask... Like lett å holde seg ren der som hjemme. Såpe, vann og spritvask ;-)
håpefull<3 Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2012 Ja antibac/sprit har jeg pakket i kofferten, så da er det vel greit bare hengt meg opp i at kranvannet ikke er like rent i syden mtp håndvask...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Du kan jo også kjøpe tamponger med melkesyre på apoteket å ta med + anibac
håpefull<3 Skrevet 8. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2012 Du kan jo også kjøpe tamponger med melkesyre på apoteket å ta med + anibac Finnes det? Takk så mye for tipset
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Ellen-tamponger er gull De koster litt, men kroppen min er så ømfintlig at jeg får soppinnfeksjoner og blir irritert nedentil av alle andre tamponger, disse fungerer supert. http://www.apotek1.n...-12-stk-868490p
Gjest sandyBay1 Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 Hadde vel utsatt hele dritten jeg. Primolut :-)
håpefull<3 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2012 takk for mange gode tips, men mensen kom aldri. jeg er endelig gravid igjen
Fomle84 Skrevet 18. juli 2012 #11 Skrevet 18. juli 2012 Gratulerer så mye med graviditeten Håper jeg også slipper unna mens på syden tur.. ; p
håpefull<3 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter #12 Skrevet 19. juli 2012 takk håper du får samme glede som meg på ferie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå