mamma`n te Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Jeg er nå 30+5 og har stoppet opp i vektøkning.. De siste 3 ukene har jeg ligget på akkurat det samme!! Har jo gått opp 10 kg fra jeg ble gravid og frem til nå.. Så må si at det er utrolig godt å se at vekta har stoppet opp:) men synes at det er rart... Lillebror i magen blir jo bare større.. Men jeg er ikke så sulten for tiden så spiser bare når jeg er sulten og da blir jeg fort mett!!! Er det flere som har det sånn??
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 Jeg var sånn forrige svangerskap. Raste opp i vill fart i starten, hadde gått opp 10 kilo allerede på ordinær ultralyd. Roet seg veldig mot slutten. Endte på 19, et par av dem kom helt mot slutten, men mener det meste var på før uke 30....
Gjest -ia- Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Åh, det er litt beroligende Å høre. Jeg er 27 uker pÅ vei, og har allerede lagt pÅ meg 10 kg, og jeg regnet med at mesteparten kom nÅ i siste trimester. Men da kan jeg hÅpe at det ikke kommer ALT for mye da.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Er nok veldig individuelt... Uansett synes jeg ikke 10 kilo i uke 30 er så ille da.... Jeg er i uke 26, lagt på meg 8, og synes det er veldig lite.... Men nå sammenligner jeg med mitt forrige svangerskap, og da tror jeg jeg hadde fått på iallefall 13-14 kilo i uke 25....
chic@ Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Jeg er i uke 21 og har gått opp 5-6 kg. Alle rundt meg sier at jeg er såååå stor osv, jeg vet ikke helt. Blir litt fortvilet, føles mange ganger som at det er helt ok å si hva man vil til gravide?! Jeg spiser normalt, men kanskje det er mye?! Mener jeg la på meg mer til de to forgje svangerskapene til samme tid?! husker ikke helt. Greit,jeg har jo ikke bare magen, har jo kommet litt ekstar på lår også. På de forgje svangerskapene endte jeg på 17 kg og 12 kg...ganske normalt tror jeg. Får der kommentarer på at dere er store / små , og hva føler dere om dette?! Klem
Gjest -ia- Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Jepp, til tross for at jeg har lagt på meg 10 kg, så får jeg til stadighet høre at jeg har sånn liten mage. (???) Min teori er at folk bare vil ha noe å prate om som dreier seg om graviditeten, også er det ikke alle som enda har funnet ut at man bare kan si "så fin du er!", man må alltid påpeke noe spesielt. Blir kalt for "tjukka" av noen i familien, vet det ikke er vondt ment, men jeg synes det er litt ekkelt fordet. :/
1+1=3 :) Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Har det på samme måte chic@ og -ia-. Når man er gravid, så virker det som om man er offentlig eiendom som både kan tafses på og kommenteres opp og i mente. Blir en smule irritert og lei av dette innimellom, og hadde senest et hormonelt utbrudd vedrørende dette i dag! Jeg har aldri fått meg til å kommentere størrelsen til de jeg kjenner når de har vært gravide. Det synes jeg bare er frekt, og det kan dessuten skape bekymring om man ofte blir oppfattet som stor eller liten. Jeg skjønner at folk ønsker å vise sin interesse og delaktighet under graviditeten, men gud bedre da - hvor vanskelig kan det være å gjøre dette til et positivt bidrag i stedet? Det fins da sannelig 10 000 ting man kan kommentere, også om selve babymagen, uten at dette må dreie seg om selve omfanget på den gravide! Arrrghhh, fra hormonbomba.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå