Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #1 Skrevet 8. juli 2012 Fikk en telefon idag fra ei gammel venninne. Vi har sett hverandre muligens 10 ganger siden vi sluttet på videregående. Er i dag godt over 30 år. Og har hverken sett eller snakket med henne på minst 6 år. At ho ringte sånn ut av det blå kunne jo være en hyggelig det men eneste grunnen hun ringte var for å "bruke" meg. Hun hadde funnet ut at jeg nå bor i nærheten av en av Norges store fornøyelsesparker og ville at de skulle få bo hos meg for det var jo så dyrt med hotell/hytter. Og når jeg beklaget at det gikk ikke, jeg har ikke plass eller ork til å ha henne, mannen hennes som jeg aldri har møtt, hennes 3 stebarn som er tenåringer pluss to små kommende på besøk. Jeg sa til ho at det ikke er plass til så mange mennesker i mitt lille hus, og jeg rett og slett ikke klarer/orker så mange mennesker rundt meg. Jeg sliter med sykdom/dårlig helse (går på aap fordi jeg ikke klarer å jobbe.) og har rett og slett mer en nok med meg og barna mine nå. Da fikk jeg "kjeft" for å være slem og egoistisk og det var ikke måte på. Og hadde det vært xxxxx (felles venninne) og hennes familie så hadde jeg ikke sagt nei. (det kom en del annet mindre hyggelig jeg ikke gjentar også.) Og jeg sa at ja hadde det vært xxxxx og hennes familie hadde jeg sagt ja, for det første er de 3 personer som jeg kjenner godt, ikke 7 personer hvor jeg har kjent den ene en gang for lenge siden.Og de hadde isåfall kommet hit for å besøke meg i tillegg til å gå i parken, ikke for å ha et gratis sted å bo mens de fartet rundt. Så la jeg bare på. Jeg syntes bare det er så ufattelig frekt å ringe noen du ikke har hatt kontakt med på 6 år bare for å ha et gratis sted å overnatte og da bli sur for at man får nei. Ble helt satt ut.
Hannepålandet Skrevet 8. juli 2012 #2 Skrevet 8. juli 2012 He he he... Ufattelig frekke folk altså. Stå på ditt du! Helt ok å bruke venner men da tenker jeg gode venner som bruker deg tilbake! Nå skal jeg male huset for en venninde som hun skal leie av en annen kompis av meg. Hun har det tøffe nå så jeg har hjelpt henne med å finne tak over hodet... Altså en annen gang trenger kanskje jeg noe. Og da kanskje hun kan hjelpe meg. Urk ufordragelige mennesker du har med å gjøre...
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. juli 2012 #3 Skrevet 8. juli 2012 Må nesten le av "venninnen" din, det er da måte på å være frekk!!! Hadde hun ringt for å spørre om hun kunne komme en tur innom, så hadde det vært noe annet. Men å dra med seg hele sin familie for å bo gratis hos deg, det er jo litt på kanten. Spesielt ettersom dere ikke har hatt noe særlig kontakt siden videregående.Bare smil av frekkheten hennes, og gå videre med livet ditt uten henne du
Gutt 08+juli bonus Skrevet 8. juli 2012 #4 Skrevet 8. juli 2012 Er enig ned deg! Noen mennesker er sleipe og tenker kun på seg selv! At hun i det hele tatt ringte for å spørre om det etter så mange år er rett å slett frekt! Du gjorde det helt riktige!)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Skrevet 8. juli 2012 Bra du allerede skjønner at du ikke er urimelig.. Jeg kan ikke annet enn å le - dette var drøyt! og frekt. Ikke bruk mer energi på det, og takk for at du delte
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 8. juli 2012 #6 Skrevet 8. juli 2012 Det er kanskje ikke så stort tap for deg om denne venninnen aldri ringer igjen
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. juli 2012 #7 Skrevet 8. juli 2012 Det skal mye til for å sjokkere meg, men denne "venninna" di tok kaka.. hehehe Er det virkelig mulig?? Hvordan tør folk i det hele tatt å prøve seg på et sånt triks? Men bra du satte henne på plass.. hehe
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2012 #8 Skrevet 8. juli 2012 Det er kanskje ikke så stort tap for deg om denne venninnen aldri ringer igjen Nei det er nok ikke store sorgen eller forskjellen for min del HI
SmellyCat Skrevet 8. juli 2012 #9 Skrevet 8. juli 2012 Bra du fikk sagt i fra. Tror jeg hadde blitt så paff at jeg ikke hadde visst helt hva jeg skulle sagt. Utrolig frekt!
Himmel og hav Skrevet 8. juli 2012 #10 Skrevet 8. juli 2012 Fantastisk! Enkelte mennesker er helt grenseløse når det gjelder å få ordnet seg best mulig. Godt at du sa nei og ikke gikk på akkord med deg selv og det du kjenner at du greier. Om hun aldri ringer deg og maser om overnatting igjen så er det neppe et tap På en måte er jeg litt fascinert av slike gjennomfrekke mennesker også. Jeg skulle så gjerne ha visst hvordan de resonnerer inni hodene sine og kommer fram til at det er greit å ringe en gammel bekjent å be om å få overnatte, eller at de stiller seg foran i køen, plukker varer ut av andres handlekurver og høster epler i andres hager.
Gjest sug lut Skrevet 8. juli 2012 #11 Skrevet 8. juli 2012 Veldig bra at du fikk sagt fra direkte og uten unødvendig omsvøp. Det er slett ikke alle mennesker man skal ha med seg videre i livet.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 8. juli 2012 #12 Skrevet 8. juli 2012 Flott at du sa ifra! Noen eier bare ikke skamvett!
Dini Skrevet 8. juli 2012 #13 Skrevet 8. juli 2012 Wow.. bare... wow.. fra spøk til alvor, jeg håper ikke for din del at du hører mer fra denne "venninnen"..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 8. juli 2012 #14 Skrevet 8. juli 2012 Så flott at du klarte å si fra. Det er lett å bli overrumplet i en slik situasjon! Mine besteforeldre flyttet til en populær og fin ferieplass for en god del år siden, og det var ikke måte på hvor mange venner og gamle naboer de plutselig oppdaget at de hadde... og det var en generasjon og en tid hvor høflighet virkelig var en dyd. Det ble noen slitsomme og ikke minst dyre sommere før min mor grep tak i situasjonen og fikk renset litt opp i "venneflokken".... Men denne "venninnen" din kommer virkelig høyt på lista over frekke folk altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå