Gå til innhold

Tvillingnavn. Hva synes dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Sean og Sienna. Helt ærlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff. Helt ærlig.

 

Sienna kan fungere, men Sean på norsk blir bare dumt. Og sammen med Sienna blir det ikke bedre.

Skrevet

Synes også Sienna var nydelig, men er heller ingen fan av Sean. Er en av dere amerikanske?

Skrevet

blir nok vant til det og :) men det jeg ikke skjønner er hvorfor tvillinger skal ha navn som rimer som kine og kristine eller tommy/thomas ,line og stine.

Skrevet

Broren min sine tvillinger skal hete det. Ingen av de er amerikanske. Jeg likte ikke heller Sean, men synes Sienna er greit nok. Men føler det skriker ung, blond, dum mor, noe som forsåvidt stemmer...

Skrevet

Uttaler de det Séann eller Sjåån?

Skrevet

Og de hører ikke selv at det ser ut som om de har søkt navneinspirasjon på TV3's daytime trash?

Skrevet

Haha, nei tydeligvis ikke ;)

Skrevet

"Men føler det skriker ung, blond, dum mor, noe som forsåvidt stemmer..."

Om mor og far er her inne, så trenger du neppe å bekymre deg over navnene. Blir nok minimalt med kontakt mellom småbarnsfamilien, og den "smarte" tanta.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er ikke navn jeg hadde valgt, men jeg skjønner ikke helt dette behovet for å kritisere og sette foreldre i bås pga navnevalg.

 

Det er vel ganske naturlig at de som er yngst bruker de "nyeste" navnene? Jeg er ganske voksen og liker best enkle navn, mens min niese som også er gravid, liker de litt mer "pompøse" (i mangel på et bedre ord), men det betyr da ikke at hun blir en dårligere eller mindre ressurssterk mor enn meg?

 

Det er lite som har overrasket mer mer her inne enn hvor opptatt mange er av hva andre kaller barna sine. Navnevalg er svært personlig, og jeg syns ikke om å kritisere noen for deres smak, så sant navnet ikke er til ulempe for barnet.

Skrevet
Vet du om jeg har anonymisert det? Vet du om jeg faktisk har en bror? Kanskje er det søsteren min sine barn, eller kanskje en bekjent? De vil garantert ikke skjønne hvem jeg er. Men forhåpentligvis er de her inne, så kan de lese hva andre faktisk synes om navnevalget :)

 

Hvorfor er det viktig for deg at de får vite hva andre syns om navnevalget? Kanskje de er så modne og voksne at de står for egne meninger og ikke bryr seg så mye om "alle andre"?

Skrevet

Nei, men herregud hør da: "sjååån" !!!

Det er jo ikke et navn en gang!

Skrevet
Vet du om jeg har anonymisert det? Vet du om jeg faktisk har en bror? Kanskje er det søsteren min sine barn, eller kanskje en bekjent? De vil garantert ikke skjønne hvem jeg er. Men forhåpentligvis er de her inne, så kan de lese hva andre faktisk synes om navnevalget :)

 

Hvorfor er det viktig for deg at de får vite hva andre syns om navnevalget? Kanskje de er så modne og voksne at de står for egne meninger og ikke bryr seg så mye om "alle andre"?

Så de kan velge et mindre belastende navn en "sauen sjåån"

Gjest Heartbroken
Skrevet
Nei, men herregud hør da: "sjååån" !!! Det er jo ikke et navn en gang!

 

Jo, det er det. På verdensbasis er det er svært ofte brukt. At man fornorsker det, er ikke noe nytt.

 

Tenk på Jane, Georg, David osv. Det er også navn som kommer uttaskjærs fra, men som har blitt veldig vanlige med en norsk vri.

 

Her inne er det jo så viktig å styre unna 10 på topp navn, men gjør man det, blir man jammen kritisert for det også.

 

De velger de fineste navnene de vet om til sine gullunger, og jeg syns du virker mer umoden og ung som har sånn behov for å kritisere valget deres...

Skrevet
Vet du om jeg har anonymisert det? Vet du om jeg faktisk har en bror? Kanskje er det søsteren min sine barn, eller kanskje en bekjent? De vil garantert ikke skjønne hvem jeg er. Men forhåpentligvis er de her inne, så kan de lese hva andre faktisk synes om navnevalget :)
Hvorfor er det viktig for deg at de får vite hva andre syns om navnevalget? Kanskje de er så modne og voksne at de står for egne meninger og ikke bryr seg så mye om "alle andre"?
Så de kan velge et mindre belastende navn en "sauen sjåån"

 

Håper nesten at de ser dette her og finner ut hvem du er så de kan eliminere deg fra sin omgangskrets.

 

Synes ikke hverken Sean eller Sienna sier noe på hvilke type mennesker foreldrene er... er i det minste en herlig forandring fra Liam, Noa, Kevin, Chrisander, Emilie og andre slike navn som florerer nå..

Skrevet

Huff..og det var ikke ment i forhold til navnene ;)

 

Greit nok at man kan heve et øyenbryn i ren reaksjon når man hører navnene, men sånn som du holder på nå - det blir for dumt!

 

 

Skrevet

Kjenner 2 Sean, men ingen Sienna. Uttales det som det skrives?

Skrevet

Ja, du er anonym, og går dermed fri. Verre med foreldrene som blir hengt ut her. Sauen sjååån, har jo dessuten en annen skrivemåte. Hva med Gisle da? Det er vel også belastende pga. Gisle Gris? Er mange navn jeg ikke like, både moderne og av de tradisjonelle. Men det er vel ikke jeg som skal bestemme hva ditt barn skal hete? Sienna og Sean er ikke min smak, men det er heller ikke Thea og Markus eller Hanna og Odin. Er vel en grunn til at det finnes så mange navn å velge mellom?

Skrevet

Signerer #17! HI du fremstår som en lite sympatisk søster/venn, eller hva det nå er du er. Eller kanskje du bare er et troll?

Skrevet

Kjenner 2 Sean, men ingen Sienna. Uttales det som det skrives?

Jepp, rett ut.

Skrevet

Jeg syns det var fine navn :) Jeg elsker navnet Sean og hadde jeg fått bestemme så hadde eldste her het Sean. Det hadde vært oppkalling her da.

Skrevet

Kjempefine navn, begge to!

 

Min mann og jeg har sagt i alle de 11 årene vi har vært sammen, at om vi noen dag får en sønn, skal han hete Sean. Så vi har "alltid" hatt klart navnet på gutten som kommer om en måned =)

Dessuten passer det godt med et amerikansk navn, da min mann også har et litt uvanlig navn.

Skrevet
Kjempefine navn, begge to! Min mann og jeg har sagt i alle de 11 årene vi har vært sammen, at om vi noen dag får en sønn, skal han hete Sean. Så vi har "alltid" hatt klart navnet på gutten som kommer om en måned =) Dessuten passer det godt med et amerikansk navn, da min mann også har et litt uvanlig navn.

 

Sean er ikke et amerikansk navn. Det er et irsk navn som igjen kommer av det franske navnet Jean

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...