Gå til innhold

Søtningsstoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begrenser dere inntaket av søtningsstoffer i svangersskapet? Evt hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser aldri søtningsstoffer, gravid eller ei, det er gift for kroppen og aspartam som blir mye brukt er nervegift. Søk på nettet..

Skrevet

Jeg bruk Det er ikke så vanlig i norge, men de kommer. bruker stevia isede for sukker. Helt naturlig. Jeg bestiller det i fra USA. Billig der

Skrevet

i sverige har de fått stevia saft :) ellers kan du kjøpe sukrin på helsekost butikken

Skrevet

Jeg spiser aldri søtningsstoffer, gravid eller ei, det er gift for kroppen og aspartam som blir mye brukt er nervegift. Søk på nettet..

Det finnes søtningsstoffer som man bør unngå, men det er jo ikke sånn at ALT er farlig.

"Søk på nettet" gir deg de svarene du vil ha, om det så er at søtningsstoffer er gift, at myndighetene dreper folk med "flystriper", at jødene kontrollerer verden eller at holocaust er oppdiktet historie. Folk må lære seg å bruke kilder kritisk, ikke bare "søk på nettet"

Skrevet

Jeg tror stevia fun er kommet til norge. Sukrin har jeg brukt mye av tidligere.

Skrevet

Sukker er jo også søtning....

Skrevet
Det finnes søtningsstoffer som man bør unngå, men det er jo ikke sånn at ALT er farlig. "Søk på nettet" gir deg de svarene du vil ha, om det så er at søtningsstoffer er gift, at myndighetene dreper folk med "flystriper", at jødene kontrollerer verden eller at holocaust er oppdiktet historie. Folk må lære seg å bruke kilder kritisk, ikke bare "søk på nettet"

hvis aspartam ikke er nervegift, hvorfor forbyr de pilotene å spise det i usa da?

Skrevet
Sukker er jo også søtning....

regner med det er snakk om kunstige søtningsstoffer, det var iallefall det jeg svarte på :)

Skrevet
Det finnes søtningsstoffer som man bør unngå, men det er jo ikke sånn at ALT er farlig. "Søk på nettet" gir deg de svarene du vil ha, om det så er at søtningsstoffer er gift, at myndighetene dreper folk med "flystriper", at jødene kontrollerer verden eller at holocaust er oppdiktet historie. Folk må lære seg å bruke kilder kritisk, ikke bare "søk på nettet"

hvis aspartam ikke er nervegift, hvorfor forbyr de pilotene å spise det i usa da?

Hva var så vanskelig å forstå med setningen "det finnes søtningsstoffer som man bør unngå"?

Skrevet

Stevia har kommet til Norge. Men må si at det er en spesiell ettersmak som ikke falt helt i min smak.

Men drikker heller brus med sukker innimellom enn brus med aspertam. Bedre med en kilo ekstra enn å forgifte kroppen mer enn man gjør med vanlig sukker

Skrevet

Er nervegift den eneste mulige forklaringen på at noe frarådes? Sånn jeg har forstått det, er aspartam omstridt. Man anbefales å minimere inntaket, fordi omfanget av skadevirkningene er lite kjent.

Jeg unngår også aspartam. Men det betyr jo ikke at alle andre søtningsstoffer også er farlige.

Skrevet
Hva var så vanskelig å forstå med setningen "det finnes søtningsstoffer som man bør unngå"?

skjønte ikke hvorfor du dro inn flystriper og holocaust, fordi det også står på nettet?

da jeg skrev at hun kunne søke på nettet mente jeg ikke at hun skulle gå inn på nyhetsspeilet eller andre konsprasjonssider, det at kunstige søtningsstoffer er farlig er kjent og dokumentert

Skrevet
Er nervegift den eneste mulige forklaringen på at noe frarådes? Sånn jeg har forstått det, er aspartam omstridt. Man anbefales å minimere inntaket, fordi omfanget av skadevirkningene er lite kjent. Jeg unngår også aspartam. Men det betyr jo ikke at alle andre søtningsstoffer også er farlige.

neida, hakkehøne, men aspartam er det som blir mest brukt i mat i norge, de fleste andre kunstige søtningsstoffene er også skadelige, blant annet sukralose som de har vurdert å ta bort fordi det bruker naturen mange år å bryte ned. men når noen spør om søtningsstoffer tenker man aspartam fordi det finnes i nesten alt med kunstig søtning.

Skrevet

skjønte ikke hvorfor du dro inn flystriper og holocaust, fordi det også står på nettet?

da jeg skrev at hun kunne søke på nettet mente jeg ikke at hun skulle gå inn på nyhetsspeilet eller andre konsprasjonssider, det at kunstige søtningsstoffer er farlig er kjent og dokumentert

Hvis du har en seriøs kilde som dokumenterer at alle søtningsstoffer er farlige, er du selvsagt hjertelig velkommen til å gi oss en lenke.

Skrevet
skjønte ikke hvorfor du dro inn flystriper og holocaust, fordi det også står på nettet? da jeg skrev at hun kunne søke på nettet mente jeg ikke at hun skulle gå inn på nyhetsspeilet eller andre konsprasjonssider, det at kunstige søtningsstoffer er farlig er kjent og dokumentert
Hvis du har en seriøs kilde som dokumenterer at alle søtningsstoffer er farlige, er du selvsagt hjertelig velkommen til å gi oss en lenke.

det er først og fremst snakk om aspartam her, fordi det er det som brukes i norge i nesten alt. hvorfor har du interesse av å vite om andre kunstige søtningsstoffer du ikke får tak i?

Gjest Mentha
Skrevet

Begrenset inntaket av sukker, og så hadde jeg nulltoleranse for kunstig søtning som aspartam, acesulfam, natreen ol.

Brukte sukrin og stevia i stor grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...