Gå til innhold

far kjøper noe til 9000kr til ene ungen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men ingenting til andre. Hvordan reagere så får forstår at det ikke er rettferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hva den tingen til 9000,- var.

Noen ganger trenger den ene utstyr av et eller annet slag, og det betyr ikke at de andre får noe fordet.

Men var det ren leke hadde jeg også reagert.

Skrevet

Hva er anledningen? Hva er tanken bak? Er det noe nyttig? Er det noe den ene trenger mer enn den andre?

Skrevet

Det var noe elektrisktutstyr. Det har vi fra før, men far måtte ha noe å bruke de 9000kr på, men da syns jeg de kunne delt eller han kunne kjøpt noe til de begge..

Skrevet

Hvor gamle er barna? Og er det noe han pleier å gjøre, dvs. har det andre barnet fått tilsvarende tidligere?

Så lenge det jevnt over blir likt, så ser ikke jeg noe i veien med at den ene får noe en gang og den andre en annen gang. Dvs. hvis det er noe den ene trenger der og da som den andre ikke trenger, eller det er bursdag eller en spesiell merkedag eller noe sånn.

Men hvis far har kjøpt en gave en tilfeldig dag til ett barn, synes jeg er det er dårlig gjort. Prisen er egentlig ikke så viktig i mine øyne.

Skrevet

Du gir ikke nok info til at man kan reagere eller ikke på det.

Hvor gamle er barna? Om det baret som ikke fikk er en baby vil det jo ikke merke at søsken fikk noe det ikke fikk.

Om det barnet fikk var utstyr det trenger i forhold til aktivitet eller annet og det andre barnet nå ikke trenger noe slikt er det jo ganske naturlig at bare ene får.Har det ene baret som ikke fikk denne gangen fått noe tidligere eller får det noe senere uten at den andre får?

Har det barnet som fikk noe bursdag?

om barna er såpass store at de begge skjønner at bare den ene får og det ikke jevner seg ut med at den andre får en annen gang blir det galt.

Ihvertfall om det var noe barnet fikk bare for gøy og ikke noe barnet faktisk måtte ha.

Og gjentar det seg mye (har desverre opplevd det som barn og voksen selv) vil det gjøre at det andre barnet som ikke får vil føle seg mindre verdt og mindre elsket.

Men om det er slik at barnet som fikk trengte utstyr til noe så er det naturlig at barna ikke får ting på likt, og da vil det jo være lett og forklare dette barnet at neste gang er det muligens h*n som trenger noe og da går det andre veien.

Skrevet

Du må nok gi mer info. Til jul kommer vår eldste til å få pc, og den kommer jo til å koste det mange-doble av de vi vil bruke på de andre barna. Men de vil få pc når de blir eldre da, så akkurat denne gangen er det eldste som få mye. Da synes jeg ikke det er urettferdig. Noen ganger trenger ene barnet mer enn de andre, og andre ganger er det omvendt.

Om det er slik at dette barnet er den eneste som alltid får noe, eller det andre barnet ikke vil få noe tilsvarende senere så er det selvsagt urettferdig, og det ville jeg sagt slik også. At det er ikke rettferdig, og barna kan komme til å stille spørsmål ved det senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...