Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har blitt kjent med en utrolig sjarmerende og snill mann, og begge vil ta ting litt videre for å se om det kan bli noe mer alvorlig. "Problemet" er at det er litt aldersforskjell mellom oss. Jeg er 22 og han er 32. Selv synes ikke jeg forskjellen i alder gjør noe, men jeg har noen venner som synes aldersforskjellen blir for stor, spesielt når jeg ikke er eldre enn jeg er. Vi har begge barn fra før, og jeg har inntrykk av at vi vil det samme her i livet. Synes dere 10 år er for mye i den alderen vi er i?
Tauriel Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Synes ikke den er for stor jeg har 10 år som grense Men det vil jo bli litt utfordringer med tanke på hvilket stadie dere er på i livet Men gi det en sjanse hvis du tror det er en fremtid i forholdet
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Ja. Har hatt flere venner som har vært i slike forhold, og det har aldri gått bra.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Nisj. Her er det 7 år mellom oss, funker strålende!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Nei, det er det ikke. Det finnes barnslige 30- og 40-åringer, og svært modne 20-åringer. Det viktigste er at dere vil det samme her i livet og er på bølgelengde. At dere er fra forskjellige generasjoner kan derimot tilføye noe verdifullt for forholdet, siden dere mest sannsynlig ser på ting fra litt forskjellige vinkler. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 den føles ikke stor nu når dere begge er så ung, men når dere blir gammel (hvis dere blir alvorlig) blir den veldig stor. eks når du er 55 er han 65 og gammel! Det var litt alderforskjell på mine besteforeldre og de merket det på slutten. Bestemor ville ut å reise og oppleve verden, men bestefar var for gammel til det og ville være hjemme og slappe av.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 Ikke nødvendigvis. Den er vel ikke noe problem nå. Men vær litt forberedt på at det kanskje blir mer tydelig når han er endel eldre, noen menn blir tidlig gamle. Og menn lever jo generellt kortere enn kvinner. Har du truffet mannen i ditt liv, så spiller ikke ti år så stor rolle vel:-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 En jeg kjenner har en mann som er 19 år eldre. Nå er hun 41 år ung, og han har begynt å trappe ned på jobben for å førtidspensjonere seg. Hun har lyst til å flytte, mens han er ikke klar for store forandringer osv. Aldersforskjellen var ikke tydelig før, da begge var yngre, men den synes mer nå. Men 10 år er jo ikke allverden..
Mamma med 2 små Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Nei synes ikke aldersforskjellen er for stor. Er 18 år mellom meg og min mann. Vi flyttet sammen når jeg var 19 år, har holdt sammen i ti år, er gift og har to små barn. Alder har ingenting med kjærlighet å gjøre. Alt går bare man elsker hverandre.
Appelsindyret Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 er neste 12 mellom meg og min mann vÆrt sammen i snart 8 År nÅ!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Problemene kommer vel i tilfelle ikke før man blir gammel, men det trenger ikke bli problemer da heller, mye kommer an på personlighet, helse osv. Naboene mine er 72 og 82 år gamle, 10 år mellom. Kona er frisk som en fisk, svømmer i sjøen, går på skiturer, plukker blåbær osv og er kjempetrist over at mannen er skikkelig gammel mann, med dårlige knær, to krykker og skikkelig gammelmannskropp orker han ingenting med henne. Foreldrene til bestevenninnen min er ganske gamle, og han 15 år eldre enn henne. Da hun gikk av med pensjon var hun så klar for å reise og leve livet, han hadde allerede vært pensjonist i 12 år og var mer enn fornøyd med å subbe rundt i tøfler, lese avisen og ta en tur bort på senteret et par ganger i uken. De ble skilt! Disse to eksemplene har skremt meg litt...
sayonora Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Så lenge dere ikke selv tenker over aldersforskjellen eller merker noe til det er ikke 10 år for mye Min mann er 11 år eldre enn meg, og jeg tenker ikke over det i det hele tatt, det er det ingen andre som gjør heller, vi har det kjempegodt sammen, og det er jo det viktigste
Gjest sug lut Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 Sjansen for at dere holder sammen til den ene går med rullator er uansett bare fifty-fifty, så det er ingen grunn til å se på alder alene som et problem.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #17 Skrevet 7. juli 2012 Tenkte jeg skulle la være å kommentere, men måååå visst likevel... Det blir over her nevnt et eksempel på en dame på 72 som har en mann på 82, og at hun er trist fordi han er blitt så skrøpelig... For meg blir det så jeg får lyst til å rope høyt HALLOOOOO!?!!?!!? Disse to ble trolig sammen mens de var i 20-årene, la oss da si 22 og 32 (som i HIs tilfelle). Det vil si at de har hatt ca 50 - FEMTI!!!! - gode år sammen, eller i hvert fall 40 om han ble litt tidligere skrøpelig. 40-50 gode år hvor de har fått barn sammen, levd livet, ledd og grått sammen, sett barn og barnebarn vokse opp, opplevd verden sammen.... Er folk så sneversynte at man takker nei til stor kjærlighet pga et problem som kan, men ikke trenger å oppstå? Ingen av oss har noen sikkerhet for å beholde en frisk og førlig partner frem til vi går i grava (eller å være en førlig partner selv). En yngre mann kan for den saks skyld omkomme i en ulykke eller dø av kreft - eller at en av partene finner en annen.... Poenget er, man har ingen garantier!! Ikke kast bort lykke pga noe som kanskje ikke skjer, eller fordi "venner" ikke er enige i valg. Lev DITT liv på den måten som er best for DEG! Føles det riktig så ta imot med begge hender og vær glad for det du har fått. Det må da være bedre med 10-20-30-40 lykkelige år, enn å kaste denne lykken bort bare fordi man er redd for å ikke ha en perfekt pensjonisttilværelse (som man uansett ikke har forsikringer om å få oppleve...). Så lenge som du og din kjære er en god match, så go for it, HI! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #18 Skrevet 7. juli 2012 Mannen min er 40, jeg er 30. Vi har vært sammen i 13 år nå. Funker fint det.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #19 Skrevet 7. juli 2012 Jeg blir nok skrøpelig før mannen min, selv med 10 års forskjell.
mrsrogaland. Skrevet 7. juli 2012 #20 Skrevet 7. juli 2012 For stor for dere, eller for stor for hva andre syntes? Kjærlighet har ingen merkelapp, pris, eller fasit. Passer dere sammen, så er det alt som teller.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #21 Skrevet 7. juli 2012 Drit i hva andre synes. Her er samboer eldre enn meg, kun 5 år vel å merke, men jeg har MYE dårligere helse enn ham. Så det at han blir fortere gammel og mer skrøpelig når dere begynner å dra på årene, er ingen troverdig prognose.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå