Gå til innhold

Positiv tråd om Drammen;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom det er så mye snakk om hvor man vil bo her, så vil jeg slå et slag for Drammen. Byen har blitt kjempe flott, og det er på tide at den blir kvitt "harry-stempelet".

Så dere som ikke liker Drammen, jeg forstår det rett og slett ikke. Men heldigvis er vi forskjellige :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer nok noen anonyme som ikke har sett byen vår på mange år til å komme med noen stikk, ja:-)

Men for oss som bor her, vet vi iallefall hvor bra det har blitt! Fantastisk elvepromenade, flott torg, nærhet til både skog og sjø, kort vei til masse arbeidsplasser, full barnehagedekning og flitte oppvekstforhold for våre håpefulle. Siste gjelder iallefall mange av bydelene:-)

Jeg slår et slag for Konnerud! Hadde aldri trodd jeg skulle havne her, men når vi først flyttet hit, kunne jeg ikke tenkt meg noe annet! Veldig godt miljø, hyggelige mennesker, fokus på sunne interesser med et stort utvalg av idrett for barn og unge...

Og heia Godset:-)

Skrevet

Drammen har et av de hyggeligste sentrumene jeg vet, med Nord-Europas største torg.

Elveparken er kjempefin, å rusle opp ene sida av ælva og spise på den lille kafeen i det gamle bakeriet, krysse over og gå innom Gulskogen gård, og ned igjen til Union Brygge.

Pigen og Jonas B - mange gode minner.

Drammensmarka og Finnemarka er utrolig herlige turområder. Samme med Konnerudskauen og Vestskauen. Sommer og vinter.

Flotte bo-områder på Konnerud, Nøste, Strøtvet, Austad, Underlia.

Drammen er en perle!

Skrevet

Jeg er ikke fra Drammen, jeg jeg er veldig glad i Drammen.

liker det spesielt godt nå etter at det har blitt så fint i sentrum!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Drammen er faktisk superkoselig, og jeg har til og med tenkt at det hadde vært et trivelig sted å bo. Det har blitt veldig fint der, og ikke minst synes jeg lekeplassen de fikk i fjor (eller året før der?) er veldig fin. Nå har jeg ikke vært så mye i Drammen utover sentrum, men når det har overbevist meg såpass, er det jo ikke så verst.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg er oppvokst med at Drammen er harry (sånn er det jo når man er fra Blærum ;) ). Husker at vi på tidlig 90-tallet reiste ut på fest i Drammen for å se på alle de rare menneskene, og da spesielt gutta med skinnvest og cowboy-boots, hehe!

Men nå bor vi rett utenfor Drammen, og jeg synes det har blitt en fantastisk flott by. Savner virkelig ingenting, og det er også en veldig barnevennlig by med stort torg, badeplasser og promenade langs elven og super lekeplass. Så jeg er kjempe fornøyd med å bo rett ved siden av en så flott by!

Skrevet

Drammen er blitt direkte lekker. De har vært helt geniale de som har planlagt byen, og jeg håper og tror at andre kommuner vil bruke Drammen som eksempel når de skal planlegge utvikling av byene sine.

Jeg er ikke derfra og har aldri bodd der, men drister meg til å ha en mening om byen fordet :)

Skrevet

Det er bare tapere som bor i Drammen. Byen er et høl, og er blitt verre med årene. Det hjelper ikke å pusse opp fasadene i sentrum når byen ligger i en grøft ved en motorvei og befolkningen er de samme harry folkene.

Skrevet

Drammen er på nivå med Ellingsrudåsen, Furuset og Grorud forøvrig, eller muligens enda verre. Om du vil bo i et skikkelig lavstatusområde på østlandet er Drammen førstevalget.

Skrevet

Drammen er den byen samboer og jeg planlegger å flytte til om ett til to år :)

Mannen har mye familie der, som har tatt i mot meg nærmest som sitt eget familiemedlem, og vi føler oss trygge på å få hjelp der.

Enda er visst ikke boligprisene uhorvelig høye der, og vi med en litt under gjennomsnittet samlet inntekt kan fint få en grei plass å bo.

Det er akkurat passe avstand inn til hovedstaden, så jeg behøver ikke tenke på at vi må skaffe bil og ta lappen for å flytte dit :)

Leve Drammen :)

Skrevet

Det er bare tapere som bor i Drammen. Byen er et høl, og er blitt verre med årene. Det hjelper ikke å pusse opp fasadene i sentrum når byen ligger i en grøft ved en motorvei og befolkningen er de samme harry folkene.

hehehe, blir bare mer og mer overbevist at det er gjeng med unger som har funnet denne siden og har bestemt seg for å ha det gøy! Eller i det minste så håper jeg du kan skylde på alder! :P
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Drammen er blitt flott!! Vært der mye i det siste og det er jo så fint der! Men ikke avslør det, da kommer alle til å flytte dit:p

Skrevet

Drammen har et flott, nytt bibliotek - og området rundt har blitt veldig fint.

Skrevet

Drammen er harry, underklasse, stygt og ligger avsides, siden alle som bor der må sitte en time i bil hver vei hver dag for å komme på jobb.

Skrevet

Drammen er harry, underklasse, stygt og ligger avsides, siden alle som bor der må sitte en time i bil hver vei hver dag for å komme på jobb.

Men tydeligvis bor de ufordragelige og usiviliserte helt andre steder :)

Skrevet

Kunne aldri bodd i Drammen. Forferdelig sted!

Gjest Kira med en av hver
Skrevet
Kunne aldri bodd i Drammen. Forferdelig sted!

Jeg skjønner at folk har steder de ikke ønsker å bo, men at Drammen er et forferdelig sted? Hva er det som er så forferdelig med Drammen?

(Og som sagt, jeg vet hvordan det var der på 90-tallet, og da var det forferdelig!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...