Gå til innhold

kan fødsel starte helt brått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånn at man feks sitter i sofan og plutselig får skikkelige tak, eller mens man er ute og handler ,ligger og slapper av ogsånn?

eller starter den og litt og litt så man skjønner hva som skjer før det tar helt av?

venter og venter og er så spennt =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den byggers seg radig opp i åpningsfasen. Tar tid å utvides fra 0 til 10 cm.

Skrevet

Førstegangsfødsler skjer sjelden som på tv, for å si det sånn;)

Min første begynte med svaaaake mensmurringer som gradvis ble sterkere og hyppigere, men de første par timene så kunne jeg fint sitte p kafe og skravle, liksom...

Tredje fødsel begynte litt mer rett på, men den begynte på natta mens jeg sov, og det er visst det vanligste.

Skrevet

Min første bagynte med vannavgang. Da er det ikke noen tvil ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Gikk rett på her. Ingen forvarsel og babyen kom etter ca.3 timer

Skrevet

Mine fødsler stater med vannavgang og rier med 20 sekunders mellomrom, så svaret er vel: ja det kan det, men tror ikke det er veldig vanlig.

Skrevet

med nr to skjedde ting ganske så brått ja. Jeg satt i godstolen og leste, og plutselig kom der en vond ri. Etter 3 timer var ungen ute. Så det var som på film. Nr en bygde seg opp over noen timer, men jeg skjønte med en gang hva det var.

Skrevet

Med nr 2 gikk det veldig fort. Fra første rie til babyen var ute tok det ca 3 timer. Ble faktisk født i ambulanse.

Skrevet

Min første fødsel startet med et smell, vannet gikk og vips hadde jeg kraftige rier hvert 6.-7. minutt, ingen tvil om hva som skjedde nei, og det kom helt plutselig.

Med andremann var det annerledes, da begynte det med murringer og kynnere som ble mer og mer regelmessige og kraftigere i løpet av dagen. Vannet gikk ikke før jeg hadde en åpning på 8 cm, da gikk det når jordmor skulle sjekke hvordan det lå an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...