Gå til innhold

Hus iSpania - hva synes dere om dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det noen som kjenner dette området ?

http://www.finn.no/finn/realestate/abroad/homes/object?finnkode=31201778&reference=2011%2F10%2F13%2F8%2F312%2F017%2F78_567146103.jpg

Trenger ikke formanende pekefinger om økonomisk sit, i Spania etc. Da alt dette er ferdig diskutert og vi har tatt valg om å gjøre det. Nå gjenstår det bare å finne "Huset" i omtrent dette området.

Hva tror dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller satset på en leil på Kanariøyene :)

Mer stabilt klima og godt og varmt også på vinteren :)

Skrevet

Lenger reisevei det, og på fastlandsspania er det større muliheter for å farte rundt for å se og oppleve.

Kan bli kjedelig på en øy i lengden...

Gjest overlord
Skrevet

Pent, men ville vel ikke valgt Tørevikja.

Er det virkelig så billig med feirehus i Spania? Eller er det en hake eller tre?

Skrevet

Det er så billig nå ja.

Gjest overlord
Skrevet
Det er så billig nå ja.

Det er ikke noe fellesutgifter eller andre skjulte kostnader?

Skrevet

hvis dere først skal kjøpe hus så hadde jeg ikke kjøpt der, for det bor så enormt mye nordiske folk der at det mister mye av den spanske sjarmen. Jeg trives selv best i på sør kysten på costa del sol. Veldig fint i benalmadena, fuengirola, mijas og rundt de områdene. Men det er min mening, mannen min har bodd i fuangirola i elleve år så vi har jo familie og venner der så det gjør nok mye med inntrykket også. Lykke til med huskjøp :)

Skrevet
Det er så billig nå ja.
Det er ikke noe fellesutgifter eller andre skjulte kostnader?

Det er noe fellesutgifter, men det beløper seg til 600 kr per mnd, så det er ikke så mye.

Vi har familie i det området, så det greieste er å kjøpe der så vi får sett dem oftere. Ellers hadde vi nok gått for noe mer autentisk ja.

HI

Gjest overlord
Skrevet

Vi har vurdert hytte, men det er jo langt billigere med hus i Spania ser jeg. Hm, der fikk jeg noe å tenke på:)

Kunne tenkt med nærmere grensen til Gibraltar i tilfelle

*google*

Skrevet

Hadde kjøpt enebolig, og med privat basseng.

Skrevet

Vi har leilighet i Alfaz området.(dvs mine foreldre) Ikke sånn spesiellt sjarmfullt og "autentisk", men det funker ;) vi har i ett inngjerdet område så slipper å bekymre oss for biler og løshunder. Har basseng og barnebasseng.

Eneste jeg ikke likte med huset du viser i annonsen er at det virker ganske trangt. Det er mye å velge i mellom i Spania nå.....

Torrevieja har jo kallenavnet "trønder tunet" hehe!

Hadde jeg valgt så hadde jeg kjøpt i Villa Joiosa, syns det er så nydelig der! Fantastisk strand og stor lekeplass. Men det er litt trangt der, bare gamle spanske leiligheter! Men har vel inntrykk av at allt rundt Alicante er ganske likt!

Området er jo veldig familievennlig, med Terra Mittica, Mundomar, Aqualandia og kjøpesenteret La Marina.

Med prisene i dag så er det kjempebillig å fly dit hvis man kjøper i god tid og det er ganske lett å leie ut, enten privat eller igjennom utleiefirma:)

Skrevet

Overlord: Spania er et godt alternativ til hytte:-) spesielt hvis man kjøper i ett veldrevent sameie/andelslag.

Hvis man kjøper en bil i Spania så kan man parkere bilen på flyplassen i Alicante hos en slik bilpark, koster 2000kr i ÅRET og da kommer de og levere bilen til deg ved terminalen.

Skrevet

Det er veldig nærme Habbaneras kjøpesenter, Carrefour og ellers andre butikker. Men det blir et stykke unna både strender og sentrum. Det er saltsjø i nærheten men det er vel ikke helt det samme (kanskje også mer mygg?). Mange nordmenn som har hus i områdene her, men personlig synes ikke jeg det er det området som er finest i Torrevieja. Ville sett etter noe litt nærmere sjøen evt. Man får litt industri følelse i dette området, da det er mye senter, butikker osv langs den ene hovedveien der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...