moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Storesøster kunne Lillebror er jeg usikker på for han skal gå i bhg 1 år til
Mamma_til_2 Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 hun er akkurat fylt 5 så hun har ett år igjen i bhg men hun kan sykkle og har gjort det siden hun fylte 4
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Ja, de to eldste kunne det. Lillesøster kan det ikke enda, men har enda et år igjen i barnehagen og jeg regner med hun lærer det enten denne sommeren eller neste, så da vil hun også kunne det.
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Alle på avdelingen til jenta mi kan sykle og de er 3,5-4,5 år gamle. Egentlig litt overrasket over at de lærer seg det så tidlig. Men de har jo veldig små sykler da. Selv lærte jeg ikke å sykle før jeg var 7 år, men min sykkel var mye større enn de minisyklene de lærer å sykle på nå.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Ja, de lærte det som 4-åringer alle guttene. Vesla er ikke bikket 3 år enda, men regner med hun også lærer det som 4-åring. Vi har bare fjernet støttehjulene egentlig, så har de måtte lære seg det. Det var ikke helt populært første dagene for de to minste guttene, men de lærte fort og etterpå var de godt fornøyde fordi de sykler mye fortere uten støttehjul enn med
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Alle mine tre gutter syklet når de akkurat hadde fylt fire år
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 Min gutt er snart 5 år og kan ikke sykle uten støttehjul. Vil ikke prøve ennå heller sier han og han skal få den tiden han trenger på dette. Ser mange foreldre pusher ungene sine før de faktisk er modne, det synes jeg er trist.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Min gutt er snart 5 år og kan ikke sykle uten støttehjul. Vil ikke prøve ennå heller sier han og han skal få den tiden han trenger på dette. Ser mange foreldre pusher ungene sine før de faktisk er modne, det synes jeg er trist. Tror du virkelig at de som sykler tdlig pushes? Mitt barn syklet når han var 4 år. Han selv som ville fjerne støttene. Grunnen til at jeg spør er at nabogutten som fyller 7 år i januar ikke kan sykle, og ser han blir utenfor på mange områder. Vet barn er forskjellige men det er altså bare et spm for å se hva "normalen" er. HI
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Min gutt er snart 5 år og kan ikke sykle uten støttehjul. Vil ikke prøve ennå heller sier han og han skal få den tiden han trenger på dette. Ser mange foreldre pusher ungene sine før de faktisk er modne, det synes jeg er trist. Men samtidig skader det ikke å gi dem en liten puff når man vet de kan klare det om de bare blir utfordret litt Grunnleggende pedagogikk det, og så lenge man kjenner barna sine godt nok så vet en når man kan "pushe" dem litt og når man bør la være.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 De kan faktisk plutselig bli for store til å lære seg det. Sønnen min er 11 år og har en kamerat som ikke kan sykle, det er jo så flaut at det kunne aldri falle denne gutten inn å prøve lære seg det nå. Han later som han synes det er kult å ikke sykle... Når klassen skal på tur, de sykler til fotballtrening osv osv må mammaen hans kjøre han.
Tired mama Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Eldste sønnen min lærte seg det nå i vår. Da hadde han nettopp fylt 6 år. Så han rakk det før han begynner på skolen til høsten, ja. Men ser at han var tregere ute enn det som er normalt blant de jevnaldrende hvor vi bor.
humlesurr Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Min gutt er snart 5 år og kan ikke sykle uten støttehjul. Vil ikke prøve ennå heller sier han og han skal få den tiden han trenger på dette. Ser mange foreldre pusher ungene sine før de faktisk er modne, det synes jeg er trist. Trist? Er det ikke jobben vår da? Å pushe de til å utfordre seg selv motorisk er viktig. Å lære å sykle uten støtte kan være både utfordrende og skummelt, men da er det greit å ha noen som oppmuntrer og ikke lar poden gi opp i forsøket. De jeg har sett som ikke sykler i tidlig skolealder henger som regel etter på andre ting som er motorisk utfordrende også.
Galskapens overhode Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 hun var redd, men når hun var 6,5 løsnet det. nå som hun er 8 går det som en drøm. lillebror på 4,5 år liker ikke sykle, han vil heller trikse. presser ham litt...men han vil helst ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå