Gå til innhold

Campingferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg leser hvordan mange av dere ferierer, så lurer jeg på om vi har en veldig "stressende" ferie? For oss er det kos å kunne dra fra plass til plass, for alle barna stortrives med opplevelsene vi får (vi koser oss og). Vi bor i Tromsø, så er en hau med kjøring på oss hver sommer.

Vi tar egentlig alt på sparket, og planlegger så og si ingenting- fortsett fra at vi har bestillt Kaptein Sabeltann billetter i slutten av Juli i Kr. sand.

Vi starter å kjøre herifra, så drar vi innom alle aktivitetsparkene vi kommer over på veien. Vi kjører Norge ene veien, og Sverige andre veien.

årets ferie skal dermed bestå av:

- Namsskogan

- Hunderfossen

- Tusenfryd

- Dyreparken i Krstiansand

- Bø Sommerland

- Liseberg

- og noen andre badeland i Sverige

Vi bruker ca 3 uker på ferien, og vi er neimen ikke lenge på hver plass før vi beveger oss videre..

Hva tenker dere om å ha en slik ferie?

Selv om barna trives, er det litt for mye kjøring?

De er 1 år, 5 år og 8 år gamle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barna ikke klager så ser jeg ikke noe problem med deres ferie. Dere får jo opplevd veldig mye da hvertfall :) Men det hadde ikke vært noe for oss ;)

Skrevet

Er jo supert om ungene koser seg, er jo det som er poenget! I tillegg til at forledrene også har en fin ferie da såklart:)

Hvilket budsjett har dere med så mange parker å innom?

Skrevet
Er jo supert om ungene koser seg, er jo det som er poenget! I tillegg til at forledrene også har en fin ferie da såklart:) Hvilket budsjett har dere med så mange parker å innom?

Vi har egentlig ikke noe budsjett, men går fort 40.000-50.000 kr på en slik ferie. Er en del dyrere enn om alle oss skulle dratt til syden i 2 uker. Synes generelt det er dyrt å dra på ferie i Norden.

Men vi koser oss, og det er jo det man skal gjøre på ferie :)

Men skal sies at vi har hatt det litt trangt ett par ganger etter en slik ferie.. Men regner med de fleste har det.

HI

Skrevet

Så lenge alle har det greit er det vel ikke noe galt i å ha en slik ferie.

Personlig synes jeg det blir for mye kjøring, men siden dere har campingvogn eller bil slipper dere ihvertfall å pakke opp og pakke ned hele tiden.

Vi skal i år ta ferge til Danmark, bo fire netter i en hytte der og besøke badeland og København før vi biler opp til Gøteborg og bor to netter i en hytte der og tar så Strømstad-Sanderfjor fergen hjem.

Det er max av bilkjøring og forflytninger jeg orker på en ferie... Det viktigste er jo at alle er fornøyd. Jeg liker å være på samme sted og la roen senke seg ;)

Gjest overlord
Skrevet

Jeg tenker at jeg hadde vært mer sliten etter ferien enn før.

Syns det er viktig å lære ungene så slappe litt av, så jeg hadde ikke valgt en slik ferie. Men hver sin lyst.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jeg hadde absoluttt ikke orka det peset der! Ikke hadde jeg vært villig til å bruke så mye penger på så mange fornøyelsesparker, heller. Jeg for min del ønsker en del ro i ferien, og setter meget stor pris på rolige dager i heimen, vi sover så lenge vi vil, og ungene bare leker rundt omkring hjemme eller i nabolaget. Ikke har ungene vondt av å kjede seg litt i blant, heller.

Men jeg sitter absolutt ikke på noen fasit! Hvis dette fungerer for dere, og dere ikke kommer hjem som utslitte vrak, så er jo dette helt sikkert supert for ungene - hvis ikke også de blir slitne, da. God sommer!

Skrevet

vi camper også, men vi har ikke så mange attraksjoner med. Vi har stort sett et mål som vi drar til, så har vi det som base. Da bor vi på campingplassen, er innom en eller to fornøyelsesparker, drar på stranden, eller en tur til nærmeste by. Noen dager forlater vi ikke campingplassen, men bare koser oss og slapper av der med soling og grilling. Der er stort sett fine lekeplasser og barna finner nye lekekamerater hvert år. Om noen reiser før oss finner de nye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...