Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Har kjøpt et ganske stort basseng, men har ikke pumpe til det. Fylte det forleden dag og igår var det drittvær. Idag blir det bading igjen; men kan samme vannet brukes eller blir det for mye bakterier i det? Hvor går grensen? -- Ser nå det er ganske mye gress i det enda vi har hatt duk over så blir å skifte det ut, men lurer likevel til en annen gang:)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hadde sett oppi. Ser det greit ut kan de vel bade og heller dusje når de kommer inn ikveld?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Jeg hadde sett oppi. Ser det greit ut kan de vel bade og heller dusje når de kommer inn ikveld? Hei. Ja er ikke den synlige dritten jeg tenker på. Samler seg mye rart i stille vann så var det jeg tenkte på;-) Men takk for svar:-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Ja ok men de dusjer bare ikveld så er det vel godt hehe
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Kjøp noen oksygentabletter å ha i vannet, de virker rensende. Vi bruker disse (men har pumpe i tillegg da) http://www.br.no/Kat...id=622693&q=oxy
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Ha litt klor i bassenget så kan vannet brukes noen dager. Jo varmere set er jo mer klor og færre dager. Du har rett; det ER bakteriebomber. Legionella kommer blant annet av stille vann som ikke tilføres klor eller oksygen. http://m.nrk.no/m/artikkel.jsp?art_id=17221308&a=1.7221308&f=/helse-forbruk-og-livsstil/&h=www.nrk.no
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Takker:) Skal ha litt vanlig klor i bassenget nå når det er fylt opp igjen og kjøpe tabl. over helgen. Er ikke så stort at jeg trenger pumpe men stort nok til at jeg ikke gidder fylle det hver dag;)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 Ja ok men de dusjer bare ikveld så er det vel godt hehe Hehe, dusj blir det uansett, men som sagt var det ikke det som kan dusjes vekk jeg tenkte på )
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Ja ok men de dusjer bare ikveld så er det vel godt hehe Hehe, dusj blir det uansett, men som sagt var det ikke det som kan dusjes vekk jeg tenkte på ) Uff ja jeg forstår nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå