Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Jenta mi på 2 år har fått mollusker, både hender ,føtter, rygg og ansikt. Noen som har erfaring med slikt?og er det vanlig å få dem i ansiktet? Legen var litt usikker,kunne ikke si 100% at det var mollusker men at det var det beste han kunne si........... Hvor lenge har eventuelt barna eller dere hatt dem og kan en ha på noe for å få de fortere bort? Smittsomt?Vet det er et virus........
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Du kan jo prøve å gi henne Sambucol, det er svarthyllekstrakt som hjelper mot virus. Vi har brukt det mange ganger når forkjøelsen ikke vil slippe taket, er jo verdt et forsøk. Selges på apotek, smaker sterk saft og koster ca 200,- for ei flaske.
Gjest stårma Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Tror det kan smitte andre små barn. Hun har vel kanskje fått det i bhg? Stebarnet her hadde det da han var liten, hadde det litt over 1 år. Ble veldig mange tett i tett etterhvert, og så ikke pent ut. Han begynte å klø veldig på de og de plagde han på slutten. Her gikk de over av seg selv og ble borte etter 1,5 år. Jeg googlet en del da og fant ut at man kan kjøpe noe på helsekosten man kan smøre på som visstnok skal virke. Men tror du evt må smøre på og følge det opp. Sikkert lurt å prøve å få tatt det før det blir enda flere! og før hun evt smitter noen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Det er et virus i samme familie som vorter, så det er smittsomt. Nesten alle voksne er immune mot dette viruset, men det hender faktisk at voksne får det også. Alle mine fire barn har hatt det, de har blitt borte av seg selv etter alt fra et halvt til 2 år. Det kan hjelpe å tørke dem ut med en god kvisekrem, spør på apoteket etter en kvisekrem som er uttørkende og bakteriedrepende (av typen du smører litt akkurat på kvisa med). Ellers er det mange som sier teatre olje kan hjelpe. Lege kan fjerne dem med å skrape dem ut med en liten "skje", men de gjør bare det om de er ekstra store eller betente, det kan gi arr.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Men legen sa at de ikke smittet og at barnet skulle gå i barnehagen som normalt......De kunne ikke nekte henne! Leste og en plass at det er bra at barna er i kontakt med viruset i bandommen slik at de blir resistente senere........ Skulle heller ikke bry meg om hun var inntil mindre barn osv. Var derfor jeg gikk til lege da vi skal være i x-antall selskaper med små barn snart,men det var ikke noe problem heldigvis
Gjest MMJ Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 Minstejenta mi fikk det her først. De har virkelig vært plagsomme, og jeg har prøvd ALT!!!!!! Ingenting fungerte - først nå etter 2 år er de borte! Nå har eldstejenta fått de typisk... så bare belage seg på 2 nye år tenker jeg! Noe herk! Og, jo, de smitter""!!!!!
Gjest stårma Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Ja hun må jo få gå i bhg selv om det smitter... kan jo ikke holde henne borte fra bhg i 2 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå