Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Hvilke navn forbinder dere med innsatte i fengsler? Ronny og Kjell er de vanligste navnene blant innsatte i dag. Andre populære navn blant fanger er Kenneth, Kevin, Johnny, Frank, Dennis, André. Nye fengselsnavn i årene som kommer: Liam, alle navn på -sander (dagens "Ronny-navn"). Ser for meg morgendagens fengsler med alle Nathanielene og Carosanderne
Gjest Siklerotte Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Kommer tilbake med svar når jeg får meg bekjente innenfor murene.
Chass Skrevet 7. juli 2012 #4 Skrevet 7. juli 2012 Ronny og Dennis.. Og navn som kian, robin, raymond, rainer og tallak. Hadde Rainer på lista over aktuelle navn når guttungen ble født, men det var uaktuelt for mannen, fordi det var kjeltring navn sa han :-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #5 Skrevet 7. juli 2012 Hvor er tallene dine hentet fra? Link? "Ser for meg morgendagens fengsler med alle Nathanielene og Carosanderne"- jøss, jammen tenkt mye på dette du. Kjenner du noen som jobber i fengsel? Du jobber kanskje som fengselsbetjent selv siden dette er et spennende tema for deg?
Gjest sug lut Skrevet 7. juli 2012 #6 Skrevet 7. juli 2012 (endret) Vel, noen sammenheng mellom sosial bakgrunn og navn, samt bakgrunn og sosial framtid er det jo unektelig, selv om det ikke er noen eksakt vitenskap. Ronny går for eksempel mest konkurs, sammen med Kenneth..http://e24.no/jobb/ronny-gaar-mest-konkurs/3340018 Det er klart at navn er en indikator på det som former barnet, det er ikke navnet som skaper kjeltringen. Kallist/Lee, "Does unpopularity spell trouble?" siterer en amerikansk undersøkelse (Figlio 2005) som fant at jo høyere scrabble score navnet har, jo større er sjansen for kriminell aktivitet og for lengre straff - tenk LaQuizha-type navn og tilhørende sosioøkonomisk bakgrunn så er det ikke så vanskelig å forstå i et amerikansk perspektiv. http://noah.ship.edu/lee5/Daniel_Lee.pdf Her i landet har vi heldigvis ikke x-q-z-mani, men ser ikke bort fra at alle C og H drar opp scoren tilsvarende Endret 7. juli 2012 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #7 Skrevet 7. juli 2012 Tror nok Ali og Mohammed topper listen over mest vanlige navn i fengselet.
Netti*** Skrevet 7. juli 2012 #8 Skrevet 7. juli 2012 Er ikke tull det med navn ogbeladtning av navn. Innen rus miljøet går også de samme navnene igjen. Helt vanvittig hvor mange Kenneth og Ronny det finnes...
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Jeg er fengselsbetjent... og må bare si at mange av dere er litt på jordet (utenom Ali og Mohammed kanskje ;p) I fengsel kan man finne alle navn!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Skrevet 9. juli 2012 Ingen av navna du nevner, kjenner jeg igjen hos de jeg vet har sittet inne. Vet ikke hvor du har funnet dem. Du styrer fælt med navnevalg, eller? Tror du navnet er det som avgjør en persons fremtid? hehehehe... jaja.....
Gjest sug lut Skrevet 9. juli 2012 #12 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Selvsagt kan man finne andre navn i mengder i fengselet, og selvsagt kan Kenneth klare seg uten å gå konk. Herregud, hvor enkelt møblerte folk er her inne, at noe gir utslag på en statistikk vil da fremdeles ikke si at ALLE med det navnet får den skjebnen, like lite som at ALLE som røyker får lungekreft eller ALLE som selv hadde ung mor får barn i tenårene. Kom dere i det hele tatt gjennom ungdomsskolen? Opplysningsnivået tilsier ikke det. Endret 9. juli 2012 av sug lut
Odine! Skrevet 9. juli 2012 #15 Skrevet 9. juli 2012 En mann i USA kalte to av sine sønner Winner og Looser. En av dem ble kriminell og det var han som het Winner. Looser ble politi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå