Gå til innhold

Kjøkkenmaskin -hvilken har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må kjøpe meg ny kjøkkenmaskin, den gamle etter bestemor "døde" idag under kakebakingen. Jeg har ett "mål" med å lage sunn og hjemmelagd mat når jeg har permisjon, og siden jeg sliter mye med hendene så trenger jeg en maskin som kan elte deig bl.a for meg.

Bruksområde:

*Elting

*Visping

*Rasping (gulrot, potet o.l)

Det er det jeg trenger mest en kjøkkenmaskin til hovedsaklig. Jeg har sett litt på Kenwood Major Titanium.

Noen som kan anbefale en kanskje? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kenwood og synes den er topp :)

Skrevet

Kitchen aid. Ingen over, ingen ved siden...! :-)

Du får alt mulig ekstrautstyr til den, men den koster jo sitt da.

Er du åpen for en annerledes farge blir den brått mye billigere, på nett.

Skrevet

Jeg har kenwood major,og får plass til 4store brød å elte. bruker den massr til alt mulig baking, har den alltid på benken tilgjengelig. <blendern som følger med er bare helt super!!! Ikke kjøp kithen aid, den har ikke samme kapasitet på bakinga!

Skrevet

Har også kitchen aid, den er ikke noe særlig til elting av større deiger. Utenom det så er jeg strålende fornøyd.

Skrevet

Jeg kikket på KitchenAid idag, men bollen er jo veldig liten mtp hva jeg ønsker å bruke den til (deiger o.l tar jo litt plass).

Var på både Elkjøp og Expert, men ingen hadde Kenwood Major på utstilling, men bollene på de andre Kenwood-maskinene er jo av god størrelse (6,7 liter?). Men jeg ønsker ikke kjøpe en usett, så ikke kjøpt noe enda.

Skal tro om jeg klarer å holde "målet" med å bake brød noen ganger i uken når jeg har permisjon? hehe...

Skrevet (endret)

Jeg har en Elektrolux assistent :) Mega fornøyd!

Synes bollen er passe stor og baker lett 3 brød i den vertfall.

Jeg vurderte også KitchenAid når jeg skaffet meg ny, men til den prisen blei det IKKE aktuel, vertfall når den har så svak motor og liten bolle. Jeg bruker min i hovedsak til brødbaking, så en kraftig motor var viktig for meg. Har hatt Bosch sin kjøkkenmaskin tidligere og var veldig fornøyd med denne også.

Nå elske jeg å bake med min lyseblå assistent! :D

Endret av Smurfebaby
Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg baker 3 brød av gangen med min kitchen aid :) og lager egen karbonadedeig, hjemmelagd is osv. Pluss den har så mye bra tilbehør - mitt beste er vispen med skrapekant slik at den skraper bollen samtidig som den visper!

Jeg ville ha hele pakka; design, funksjonalitet og en bra maskin, så for meg var valget lett!

Skrevet

Ønsker meg også assistenten til elektrolux!

Skjønner ikke åssen du får deig til 3 brød i kitchen aiden!? Er jo såvidt den har kraft nok til en bolledeig. Men som sagt,utenom det så er jeg veldig fornøyd med maskinenog tilleggsutstyret!

Skrevet

Assistent her og. Veldig førnøyd de få gangene jeg bruker den...:-)

Skrevet

Jeg baker 3 brød av gangen med min kitchen aid :) og lager egen karbonadedeig, hjemmelagd is osv. Pluss den har så mye bra tilbehør - mitt beste er vispen med skrapekant slik at den skraper bollen samtidig som den visper!

Jeg ville ha hele pakka; design, funksjonalitet og en bra maskin, så for meg var valget lett!

Vi fikk en kitchen aid- maskin i gave for en tid tilbake, men den manglet lokk! Og uten lokk vil jo bare deigen krype opp og sette seg fast i maskinen, æsj!

Men det skjer ikke med lokket, sant? For maskina er jo så kuul, , og jeg har bestilt lokk...

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Vintersol+2;

tenker du på det gjennomsiktige lokket med åpning for helling?

Det er ikke alltid jeg bruker det - kommer litt an på hva jeg skal ha oppi. Hvis jeg har en stor deig, så hender det at det fester seg, men samtidig er det lett å fjerne syns jeg.

Lokket bruker jeg ikke ved heving - da bruker jeg sånne fine plasthetter :)

Helt enig - den er veldig kul!!

Skrevet

Har en kenwood major, og er veldig veldig fornøyd. Kan virkelig anbefales med tanke på kapasitet og motorkraft.

Skrevet
Jeg må kjøpe meg ny kjøkkenmaskin, den gamle etter bestemor "døde" idag under kakebakingen. Jeg har ett "mål" med å lage sunn og hjemmelagd mat når jeg har permisjon, og siden jeg sliter mye med hendene så trenger jeg en maskin som kan elte deig bl.a for meg. Bruksområde: *Elting *Visping *Rasping (gulrot, potet o.l) Det er det jeg trenger mest en kjøkkenmaskin til hovedsaklig. Jeg har sett litt på Kenwood Major Titanium. Noen som kan anbefale en kanskje? :)

Kenwood uten tvil! har prøvd forskjellige, også kitchen aid, men den er IKKE god i forhold, og virker plastik-aktig! Gå for kenwood, du blir garantert fornøyd! =)

Skrevet

Vintersol+2;

tenker du på det gjennomsiktige lokket med åpning for helling?

Det er ikke alltid jeg bruker det - kommer litt an på hva jeg skal ha oppi. Hvis jeg har en stor deig, så hender det at det fester seg, men samtidig er det lett å fjerne syns jeg.

Lokket bruker jeg ikke ved heving - da bruker jeg sånne fine plasthetter :)

Helt enig - den er veldig kul!!

Ja, det plastlokket som kkommer med! Og jeg tenkte mest under elting, at den da kryper oppover eltekroken.. Veldig irriterende.. (samt at melet fløy utover hele kjøkkenet, hahaha)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Plastik-aktig om KA? Den var ny :) Tror det er slik: enten så er man helhjertet fan eller så er man ikke. Det finnes så mange gode maskiner - det er ikke så mye som skiller de uansett.

Hahaha melflyvning er jeg kjent med ja, så det lokket er jo kjekt sånn sett. Men det at den kryper opp i kroken er vel mer mengden på deigen tror jeg enn at lokket stopper den. Uansett er lokket utvilsomt kjekt å ha!

Jeg lagde hjemmelagd karbonadedeig med kjøttkverna - helt supert! Stålkontroll på alt som kom oppi av krydder, salt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...