Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 http://www.youtube.com/watch?v=kB53X6yaVg0&feature=related
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Har sett den før, satt med haka på gulvet omtrent!!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Ja,sånn er det gitt.. hvite er i mindretall i flere områder, da ser man rasismen komme frem mot de hvite. Men likevel så er det vi som er verst ifølge media., Det er jo helt på tryne!! Er jo ikke lov til å være hvit lenger jo (
Tauriel Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Jeg var veldig ivrig i begynnelsen da det var om hun jenta som ble slått ned, men etterhvert ble det bare propaganda og da "datt jeg av". Er enig at det er rasisme mot hvite, men det er fortsatt rasisme mot andre etniske grupper. Ble faktisk helt ærlig litt rasistisk tonet, men har de holdt seg mer "dempet" og fjernet skremselspropagandan hadde det vært bedre. Men det er min mening.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Jeg var veldig ivrig i begynnelsen da det var om hun jenta som ble slått ned, men etterhvert ble det bare propaganda og da "datt jeg av". Er enig at det er rasisme mot hvite, men det er fortsatt rasisme mot andre etniske grupper. Ble faktisk helt ærlig litt rasistisk tonet, men har de holdt seg mer "dempet" og fjernet skremselspropagandan hadde det vært bedre. Men det er min mening. Hi her, ja jeg er helt enig med deg..derfor jeg skrev stakkars dame i overskriften.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jeg er ikke så overrasket. Har selv blitt kalt både det ene og det andre, og min amerikanske mann har fått noen temmelig alvorlige trusler. Men som hvite så var det ikke stort politiet ville gjøre, og "din likbleike hore" var visst ikke rasistisk. Neivel, nei...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Jeg er ikke så overrasket. Har selv blitt kalt både det ene og det andre, og min amerikanske mann har fått noen temmelig alvorlige trusler. Men som hvite så var det ikke stort politiet ville gjøre, og "din likbleike hore" var visst ikke rasistisk. Neivel, nei... Ikke jeg heller, for noen år siden gikk jeg med noen venninner på Grønnland i Oslo, plutselig kommer det en mørkhudet (iraker eller noe) og begynner å ta på rompa mi og kalle meg for hore og alt mulig!! Jeg hadde på meg en jeans og en vid genser så ikke vet jeg.. og dette var forresten på dagtid..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Ja, det begås også urett mot hvite, men denne filmen var bare ubehagelig. Ikke på grunn av påstanden om at hvite blir diskriminert, men fordi det tydelig er en "kamuflert" video laget av den høyreekstreme siden. De unngår bevisst å snakke om innvandrerne på en negativ måte, for da virker innholdet mer legitimt. Selvfølgelig skal man forvente å bli behandlet med respekt, uansett hudfarge, men det er fremdeles flest fargede som får føle rasisme på kroppen i vårt vestlige samfunn. Det tilfellet i Frankrike var uakseptabelt, og kanskje rasistisk motivert. Når det kommer til overfallsvoldtektene i Norge, kan man da være sikker på at det er rasistisk motivert slik det blir hevdet her? Ja, det er utført av ikke etniske nordmenn, for de voldtar i større grad på fest og i hjemmet, men hvordan vet man at dette dreier seg om rasisme? For hvert tilfelle av rasisme mot hvite (om det er det riktige begrepet), kan man sikkert komme med 50 tilfeller av rasisme rettet mot ikke etniske nordmenn. Jeg synes dette videoen bare var ensidig og usmakelig.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Ja, det begås også urett mot hvite, men denne filmen var bare ubehagelig. Ikke på grunn av påstanden om at hvite blir diskriminert, men fordi det tydelig er en "kamuflert" video laget av den høyreekstreme siden. De unngår bevisst å snakke om innvandrerne på en negativ måte, for da virker innholdet mer legitimt. Selvfølgelig skal man forvente å bli behandlet med respekt, uansett hudfarge, men det er fremdeles flest fargede som får føle rasisme på kroppen i vårt vestlige samfunn. Det tilfellet i Frankrike var uakseptabelt, og kanskje rasistisk motivert. Når det kommer til overfallsvoldtektene i Norge, kan man da være sikker på at det er rasistisk motivert slik det blir hevdet her? Ja, det er utført av ikke etniske nordmenn, for de voldtar i større grad på fest og i hjemmet, men hvordan vet man at dette dreier seg om rasisme? For hvert tilfelle av rasisme mot hvite (om det er det riktige begrepet), kan man sikkert komme med 50 tilfeller av rasisme rettet mot ikke etniske nordmenn. Jeg synes dette videoen bare var ensidig og usmakelig. Gå å legg deg!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Jeg er ikke så overrasket. Har selv blitt kalt både det ene og det andre, og min amerikanske mann har fått noen temmelig alvorlige trusler. Men som hvite så var det ikke stort politiet ville gjøre, og "din likbleike hore" var visst ikke rasistisk. Neivel, nei... Ikke jeg heller, for noen år siden gikk jeg med noen venninner på Grønnland i Oslo, plutselig kommer det en mørkhudet (iraker eller noe) og begynner å ta på rompa mi og kalle meg for hore og alt mulig!! Jeg hadde på meg en jeans og en vid genser så ikke vet jeg.. og dette var forresten på dagtid.. For noen år siden ble jeg klådd på av en helt vanlig, hvit nordmann midt på lyse dagen. Og jeg som trodde de var snille, så viste det seg at de var slemme alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Jeg er ikke så overrasket. Har selv blitt kalt både det ene og det andre, og min amerikanske mann har fått noen temmelig alvorlige trusler. Men som hvite så var det ikke stort politiet ville gjøre, og "din likbleike hore" var visst ikke rasistisk. Neivel, nei... Ikke jeg heller, for noen år siden gikk jeg med noen venninner på Grønnland i Oslo, plutselig kommer det en mørkhudet (iraker eller noe) og begynner å ta på rompa mi og kalle meg for hore og alt mulig!! Jeg hadde på meg en jeans og en vid genser så ikke vet jeg.. og dette var forresten på dagtid.. For noen år siden ble jeg klådd på av en helt vanlig, hvit nordmann midt på lyse dagen. Og jeg som trodde de var snille, så viste det seg at de var slemme alle sammen. Hehe ja for det er helt vanlig at en normal nordmann oppfører seg sånn og roper hore og nesten spytter på deg uten at du har sett på karen før!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #12 Skrevet 7. juli 2012 Typisk at hvis noen kommer med eksempel på mulig rasisme mot hvite, så blir det tolket som at man sier alle "ikke-hvite" er slemme... Akkurat som at hvis f.eks. en innvandrer i Norge skulle si han/hun var utsatt for rasisme, så skulle vi tolke det som at vedkommende mente alle nordmenn var slemme, og vri det om til rasisme mot oss. JA, det er sikkert sånn at det er mindre rasisme mot hvite enn mot andre grupper, men det betyr vel ikke at det er greit for det? Vi er hjernevasket alle sammen...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #13 Skrevet 7. juli 2012 Ja videoen er litt over the top og man skal ikke ta alt som god fisk. Men den har et godt poeng, når en ikke hvit person gjør en handling mot en hvit person fordi personen er hvit så får vi ikke lov å kalle det rasisme. Men om en hvit person gjør samme handlingen mot en ikke hvit person da er det plutselig rasisme. Om en person med hvit lys hudfarge får ropt hviting etter seg av en gjeng med mørkhudede er det ingen som reagerer, det blir ikke sagt at det er rasistisk og man får høre om man er teit om man tar seg nær av det. Det er da ikke ille å få dette slengt etter seg. Om en gruppe med lys hus slenger svarting etter en person med mørk hud da er det rasisme og ramaskrik. Hvorfor skal det være verre å si svarting en hviting? Om det er en slåsskamp på byen og det er et par lyshudete gutter i ene enden og et par mørkhudete gutter i andre. Er det de lyse som starter kampen vil det bli spørsmål om dette skjer grunnet rasisme. Er det de mørke som starter så er det ingen som spør var grunnen rasisme. Det er viktig å få vekk rasisme men det er viktig at det settes på kartet at rasisme er når man gjør noe negativt mot en person grunnet dens rase/farge også om personen som utsettes for det er hvit.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #14 Skrevet 7. juli 2012 Ja videoen er litt over the top og man skal ikke ta alt som god fisk. Men den har et godt poeng, når en ikke hvit person gjør en handling mot en hvit person fordi personen er hvit så får vi ikke lov å kalle det rasisme. Men om en hvit person gjør samme handlingen mot en ikke hvit person da er det plutselig rasisme. Om en person med hvit lys hudfarge får ropt hviting etter seg av en gjeng med mørkhudede er det ingen som reagerer, det blir ikke sagt at det er rasistisk og man får høre om man er teit om man tar seg nær av det. Det er da ikke ille å få dette slengt etter seg. Om en gruppe med lys hus slenger svarting etter en person med mørk hud da er det rasisme og ramaskrik. Hvorfor skal det være verre å si svarting en hviting? Om det er en slåsskamp på byen og det er et par lyshudete gutter i ene enden og et par mørkhudete gutter i andre. Er det de lyse som starter kampen vil det bli spørsmål om dette skjer grunnet rasisme. Er det de mørke som starter så er det ingen som spør var grunnen rasisme. Det er viktig å få vekk rasisme men det er viktig at det settes på kartet at rasisme er når man gjør noe negativt mot en person grunnet dens rase/farge også om personen som utsettes for det er hvit. Så enig!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #15 Skrevet 7. juli 2012 Hehe ja for det er helt vanlig at en normal nordmann oppfører seg sånn og roper hore og nesten spytter på deg uten at du har sett på karen før!!! Men hvis er iraker gjør det er han selvfølgelig en helt vanlig iraker? Har du møtt andre irakere enn denne fyren? Gjorde de det samme?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #16 Skrevet 7. juli 2012 Hehe ja for det er helt vanlig at en normal nordmann oppfører seg sånn og roper hore og nesten spytter på deg uten at du har sett på karen før!!! Men hvis er iraker gjør det er han selvfølgelig en helt vanlig iraker? Har du møtt andre irakere enn denne fyren? Gjorde de det samme? Jeg har opplevd det samme, gikk utenfor Gunerius sammen med en kompis. To karer som er arabere av ett eller annet slag roper "HORE", spytter etter meg og ler. Kompisen min hadde til og med med seg datteren sin på 4. Hun begynte å gråte! Jeg var bare på besøk, så jeg er ikke vandt med Oslo på den måten- jeg har ihvertfall ikke opplevd det noen gang før. Kompisen min sa at dette var helt vanlig, og det var ikke første gang han hadde vært vitne til at dette skjedde! Så for å forsvare hun som hadde blitt sjikanert så vet jeg at dette skjer OFTE, og det er ikke fra NORDMENN!
Tauriel Skrevet 7. juli 2012 #17 Skrevet 7. juli 2012 Hehe ja for det er helt vanlig at en normal nordmann oppfører seg sånn og roper hore og nesten spytter på deg uten at du har sett på karen før!!! Men hvis er iraker gjør det er han selvfølgelig en helt vanlig iraker? Har du møtt andre irakere enn denne fyren? Gjorde de det samme? Jeg har opplevd det samme, gikk utenfor Gunerius sammen med en kompis. To karer som er arabere av ett eller annet slag roper "HORE", spytter etter meg og ler. Kompisen min hadde til og med med seg datteren sin på 4. Hun begynte å gråte! Jeg var bare på besøk, så jeg er ikke vandt med Oslo på den måten- jeg har ihvertfall ikke opplevd det noen gang før. Kompisen min sa at dette var helt vanlig, og det var ikke første gang han hadde vært vitne til at dette skjedde! Så for å forsvare hun som hadde blitt sjikanert så vet jeg at dette skjer OFTE, og det er ikke fra NORDMENN! Hmmm det må være noe rart med de i Oslo da, her i byen senger de ikke slike kommentarer. Så lenge du ikke provoserer de fram.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #18 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har bodd i Oslo stort sett hele livet og jeg har aldri opplevd noe slikt. Jeg sier ikke at det ikke skjer, og det kan godt hende at det gjør det. Men det er ikke vanlig. Jeg har ikke hørt at noen av mine venninner har opplevd noe sånt heller. Jeg er fra Oslo øst og jeg har bodd i sentrum i ca 10 år. Er blond og blåøyd og har ofte gått i korte skjørt og utringede topper. Har aldri hatt noen problemer.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #19 Skrevet 7. juli 2012 Kompisen min sa at dette var helt vanlig, og det var ikke første gang han hadde vært vitne til at dette skjedde! Så for å forsvare hun som hadde blitt sjikanert så vet jeg at dette skjer OFTE, og det er ikke fra NORDMENN! Har bodd i Oslo i 7 år, går nå forbi Gunnerius hver dag, og har aldri opplevd eller hørt om noe slikt. Selvsagt er det kjipt at det skjer, men jeg tror også kompisen din overdrev en hel del da han sa at dette var normalt.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #20 Skrevet 7. juli 2012 Ja ikke vet jeg, jeg hadde ihvertfall ikke fremprovosert noe som helst :/
jordbærsjokolade Skrevet 7. juli 2012 #22 Skrevet 7. juli 2012 Ja ikke vet jeg, jeg hadde ihvertfall ikke fremprovosert noe som helst :/ Du var nok veldig uheldig den dagen og jeg skjønner at det ikke var noe gøy for deg å bli spyttet etter og bli kalt hore. Jeg hadde blitt forbannet selv og redd til og med. Men det er ikke vanlig. Idioter finner man over alt, uavhengig av rase. Gudskjelov er de aller fleste bra mennesker!
Gjest Mafan Skrevet 7. juli 2012 #23 Skrevet 7. juli 2012 Denne filmen er makkverk fra ende til annen. Jeg begynte faktisk å le etter hvert da jeg så den. Klart det er et poeng at også hvite opplever rasisme, og at man kanskje ikke tar dette nok på alvor, men makan til unyansert fremstilling skal man lete lenge etter, lenge siden jeg har sett noe så uintelligent på you tube (og det sier vel litt?): Og, jo ; vi lever i en hvit manns verden. Enhver som påstår noe annet ser ikke lenger enn sine egne landegrenser, ser en på verden som helhet så er det ikke hvite som lever i ekstrem fattigdom, krig og sult.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2012 #24 Skrevet 7. juli 2012 Denne filmen er makkverk fra ende til annen. Jeg begynte faktisk å le etter hvert da jeg så den. Klart det er et poeng at også hvite opplever rasisme, og at man kanskje ikke tar dette nok på alvor, men makan til unyansert fremstilling skal man lete lenge etter, lenge siden jeg har sett noe så uintelligent på you tube (og det sier vel litt?): Og, jo ; vi lever i en hvit manns verden. Enhver som påstår noe annet ser ikke lenger enn sine egne landegrenser, ser en på verden som helhet så er det ikke hvite som lever i ekstrem fattigdom, krig og sult. Det er jo heller det at man skal rette fokus mot at de som er så sterkt i mot rasisme tar det så langt at de faktisk hugger ned på alt som er rasebeskrivelser. Nå har det kommet så langt at vi ikke kan si mørkhudet, men det er selvfølgelig helt greit at de kaller oss hvite og poteter..for det har jo en heeeelt annen betydning eller hva? Hva med likhet for alle? Ingen grupper skal bli eller føle seg undertrykket, men sånn blir det bare mer og mer av i vestlige land. Vi går alltid på nåler, for tenk om vi sier noe som kan kanskje oppfattes som rasistisk? Og vi må forklare og bortforklare absolutt alt vi mener, for det er jo forferdelig å bli kalt rasist..Men innvandrerne kaster stein i glasshus og forlanger respekt og verdighet og slår HARDT ned på alt som kan tolkes rasistisk, men deres meninger er ofte mye mer rasistiske enn det en vanlig "hviting" i gata er.. Kan noen forklare meg fornuften i dette? Er det ikke vi som bor her i landet? Hvordan hadde det vært om vi hadde flyttet til Afghanistan? Hva hadde skjedd om vi hadde oppført oss på samme settet? Forkastelig!!
Gjest Mafan Skrevet 7. juli 2012 #25 Skrevet 7. juli 2012 # 24 Det bor mange her i landet, ikke bare "vi". Og ja jeg er enig i at ungdomspartiene reagerte dårlig, men samtidig; de sier lite om hvilken type film det er når de sender filmen (heller ikke at det ikke dreier seg om svenske forhold)? Hvorfor skal det være viktig for svenske ungdomsparti å vise en film om forholdene i Frankrike? Personlig mener jeg det hadde vært enda verre om det var franske ungdomsparti som ikke ville vise filmen, eller hvis filmen var svensk og med svensk ungdom; men da hadde jeg faktisk ikke vært så sikker på om ungdomspartiene ville nektet å vise filmen. Du drar mange over en kam i innlegget ditt her, innvandrernes meninger osv. Kjenner du alle innvandrere i Norge og vet du hva alle mener? Hvis ikke bør du ordlegge deg noe annerledes.Hva er poenget ditt med å si at hva om vi hadde flyttet til Afghanistan og oppført oss "slik". Hva er "slik", og hvem er det som oppfører seg "slik"? Du driver med barnehageargumentasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå