Hot Midget ! Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 You cant bargain with the truth, cause if the world you choose, no further than your nose, will be where the doors close- in the end.
Gjest sug lut Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Du kan ikke forhandle med sannheten, for om du velger verden vil døren lukke seg foran nesen din til slutt.
Hot Midget ! Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2012 Du kan ikke forhandle med sannheten, for om du velger verden vil døren lukke seg foran nesen din til slutt. Takk! Men...Mulig jeg er den dummeste dibberen her inne, men kan du videreforklare hva det ordtaket menes med? Går det på og se sannheten i øynene?
Gjest sug lut Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Hm... noe sånt ja (sorry tastatur fullt av smuler så har ikke komma) og kan jo gå på at om man ser bort fra sin egentlige sanne vei så kommer en ikke så langt fordi en går på akkord med seg sel. sel. selvvvvv (pokkers smuler under vvv også).
Hot Midget ! Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2012 Hm... noe sånt ja (sorry tastatur fullt av smuler så har ikke komma) og kan jo gå på at om man ser bort fra sin egentlige sanne vei så kommer en ikke så langt fordi en går på akkord med seg sel. sel. selvvvvv (pokkers smuler under vvv også). Takk!:-)
2 hjertegull :) Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Du kan ikke forhandle med sannheten. Dersom den verden (det livet) du velger, ikke rekker lenger enn til nesen din, er det der dørene vil lukkes til slutt... Jeg tolker det som at man må utvide horisonten sin. Hvis du ikke ser lenger enn nesetippen din, så har du gått glipp av mye når dørene lukkes, altså når du dør..
SiriViri Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Syntes grammatikken var litt rar, det er en sang ikke et ordtak da kan vel betydningen tolkes på flere måter (ordtak har en fast betydning). Jeg tolkervdet som at man ikke skal regne med sannheten dersom man velger å ikke se lengre enn sin egen nese, altså velger å se kun det som er rett fremfor seg, der vil også din verden begrense seg til. Om man bare tar alt man ser fo god fisk så vil man aldri vite at man vet sannheten, og verden vil forbli liten - det er mye man ikke vil vite.
SiriViri Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Syntes grammatikken var litt rar, det er en sang ikke et ordtak da kan vel betydningen tolkes på flere måter (ordtak har en fast betydning). Jeg tolkervdet som at man ikke skal regne med sannheten dersom man velger å ikke se lengre enn sin egen nese, altså velger å se kun det som er rett fremfor seg, der vil også din verden begrense seg til. Om man bare tar alt man ser fo god fisk så vil man aldri vite at man vet sannheten, og verden vil forbli liten - det er mye man ikke vil vite. Aiai, litt rotete skrevet dere skjønner vel kjernen i det! Trøtt.... ;- p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå