Gå til innhold

skriver du i cven at du er gravid eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 24 og ville egentligt hat meg enn ny jobb.. men har jo alerede enn da men tenkte og søke litt rundt forbi slik at jeg har noe mer relevant og komme tilbake til enn det jeg har i dag.. så ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal jo ikke ha noe å si, så ville nok ikke skrevet det. Er det en kommunal jobb du søker tror jeg det er slik at fagforeninger sørger for at det er den personen som er best egnet til jobben som får den, uavhengig om man er gravid.

Skrevet

I og med du er i uke 24 vil det jo være synlig når du evt kommer på intervju.... Så jeg ville sag det, for ikke å gi dem sjokk når du møter opp..

Og vil de virkelig ha deg, så venter de jo på deg, og evt ansetter noen i et vikariat for deg mens du er borte.... Ei jeg jobber med fikk ny jobb mens hun var gravid, rakk ikke begynne i den en gang, men hun var den beste søkeren, så de ventet:-)

Skrevet

må jo si jeg blir veldi usiker med ed delt svar ja og nei hehehehe.

Skrevet

Først og fremst synes jeg du bør bli der du er fram til permisjon, og søke jobb mens du er i perm. Hvis du skriver i CV`n at du er gravid, vil du veldig sannsynlig ikke bli vurdert til stillingen, såfremt du ikke er helt spesielt kvalifisert. Hvis du ikke skriver at du er gravid, og møter opp med kul på magen, vil arbeidsgiveren trolig få et negativt inntrykk (at du ikke var ærlig på forhånd) , det er stor sannsynlighet for at du ikke får jobben (jada, vet at det ikke skal ha noe å si, men tro meg DET har det) og søker du på en jobb samme sted senere, vil de garantert huske deg, og kanskje ikke på en positiv måte.

Skrevet

Jeg synes du burde si det, og heller ikke vente med å søke nye jobber. Hvis arb giver vil ha deg er graviditet en bagatell. Dessuten nå med fedrekvoten blir du ikke så lenge borte. Jeg har søkt jobber mens jeg var gravid, og startet i ny jobb på mandag, går i ferie over helgen og ut i permisjon 25 juli. Graviditet ingen hindring :))

Skrevet

Jeg var i fødselspermisjon og de ønsket ansettelse før jeg var ferdig. Jeg valgte å ikke si noe om dette i cv ellet søknaden. det fortalte jeg dem da de ba om at jeg skulle fortelle litt om meg selv. å jeg fikk jobben, dette var kommunalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...