Gå til innhold

Å føde 22. juli og kalle barnet Anders...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde ikke sett for meg denne problemstillingen før jeg leste noen 22. juli tråder her inne. Men vi har Anders som første alternativ til baby i magen. Har ikke tenkt at det er spesielt belastende. Men dersom jeg skulle være så "uheldig" å føde 22. juli så kan vi vel ikke kalle han Anders? Kom med din ærlige mening. Tror jeg ville reagert hvis noen andre hadde gjort det samme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg overhodet ikke tenkt over. Forbinder egentlig ikke det navnet med noe ille. Tenker mer over etternavnet hans.

Skrevet

Jeg hadde aldri kalt et 22 juli-barn for Anders. Men det er meg :)

Skrevet

Kan jo være at noen reagerer, men det er jo flere som kaller barnet sitt for Anders, så er litt usikker faktisk

Skrevet

Om Anders er førstevalget i guttenavn, så synes jeg du skal kalle han det iansett om han blir født 22.juli eller en annen dato :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Anders er da et helt vanlig norsk navn og jeg hadde ikke reagert på om noen kalte barnet sitt Anders, selv ikke om han hadde blitt født på 22.juli. Det er jo mange andre å tenke på når man hører navnet Anders.

Hadde kanskje vært annerledes som denne terroristen hadde hatt et veldig spesielt navn som få andre het, eventuelt en spesiell navnekombinasjon som gjorde at det var bare ham man tenker på når navnet dukker opp. Hadde han hett Kjell Jeppe eller noe sånn, så hadde jeg kanskje reagert litt annerledes.

Skrevet

Han har ikke monopol på det navnet. Jeg kjente en fantastisk gutt som het Anders, han er død nå (for ti år siden). Når jeg hører navnet tenker jeg på ham, og ikke Breivik.

Skrevet

Jeg reagerer ikke på navnet i seg selv, men om ungen er født 22. juli i tillegg så ville jeg kanskje lurt på om foreldrene benyttet anledningen til å hylle han eller noe...

Skrevet

Det kunne jeg aldri ha gjort.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert, navnet Anders forbinder jeg med en koselig nabo til pappa. Han hadde enten noe godt til oss unger, eller litt penger slik at vi kunne kjøpe noe godt :)

Skrevet

Hadde aldri gitt han det navnet om han faktisk blir født 22juli

Skrevet

Anders - null problem. Anders født 22. juli - utrolig taktløst og veldig ufint overfor barnet. Dette skal selvfølgelig inn i historiebøkene han skal bruke på skolen. Ville ikke gjort det.

Skrevet

De som fyller året i juli feirer sjelden på bursdagen sin uansett, men velger en annen dag.

Tror dessuten ikke jeg hadde reagert om jeg traff en Mohammed som fylte året 11. september. En Osama derimot... ja, det hadde jeg reagert på.

Skrevet

Ville ikke kalt et barn født 22.07. for Anders. Det er massevis av andré fine navn.

Skrevet

Jeg skal gifte meg med en Anders 21.juli og våkne opp 22.juli lykkelig og nygift. Innrømmer at jeg har tenkt på at vår mest lykkelige dag er en sorgens dag for veldig mange andre. Ikke at det har noe med navnet å gjøre men føler litt på den der.

Skrevet

Forbinder navnet Anders utelukkende med ABB. Omtrent som Adolf. Ufattelig at noen vil gi et barn akkurat dette belastende navnet etter 22. juli.

Gjest Guttemamma :)
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt problem med å gi sønnen min navnet Anders. For syns det er kjempe fint. Men for guttens skyld ville jeg ikke gitt navnet om han ble født 22. Juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...