Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 er det trygt eller kan det være litt skummelt?
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Jeg gjorde ofte det,og det går vel ut på det samme:)
Kanutten83 Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Jeg sov også med babyen på brystet uten fare for babyen, like trygt at h*n sover på pappa'n
GlemMegEi Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Min sambo.har sovet med alle tre her på brystet hvertfall og de er da sunne og friske alle mann;-)
Dini Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 De sa til meg på sykehuset at det egentlig ikke var bra om ikke en av dere hadde kontroll på babyen, skal man ikke gjøre det pga man ikke oppdager om babyen slutter å puste. Jeg gjorde det, hun lever fint enda:)
Gjest Heartbroken Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge
ducatifru Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Å se et barn ligge pÅ fars bryst er noe av det vakreste jeg vet om..sÅ jeg stemmer for at det er helt i orden:)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge Hvis man legger litt velvilje til så trenger man jo ikke å tolke hi dithen at hun tror det er trygt for barnet å ligge på mors bryst men ikke på fars da... Det kan hende at det er PAPPAEN i huset som har sovet/ytret ønske om å sove med babyen på brystet, og at hun lurer på om det generelt er trygt. Og at det er derfor hun formulerer seg som hun gjør. Trenger ikke være verre enn det.
Gjest Heartbroken Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge Hvis man legger litt velvilje til så trenger man jo ikke å tolke hi dithen at hun tror det er trygt for barnet å ligge på mors bryst men ikke på fars da... Det kan hende at det er PAPPAEN i huset som har sovet/ytret ønske om å sove med babyen på brystet, og at hun lurer på om det generelt er trygt. Og at det er derfor hun formulerer seg som hun gjør. Trenger ikke være verre enn det. Neida, det trenger ikke det. Men det er nå sånn at man ofte forholder seg til det som faktisk står skrevet og ikke tenker på alle "hvis" og "om" og her var det direkte spørsmål om det var ok at baby låg på pappas bryst. Så med forskjellige tråder hvor far knapt blir tiltrodd å være alene med barnet før det når skolealder, så ble jeg altså litt matt Om jeg misforsto, beklager jeg, og viser ellers til svaret om at det er veldig ok å la baby sove på brystet
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge selvsagt måtte noen finne feil her også grunnen til det er at jeg selv ikke tør å gjøre det men barnefaren gjør det, er det DA greit å stille spm på denne måten?? hadde det vært jeg som gjorde det ville jeg skrevet "er det gret at JEG" åhh
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Det er trygt så vidt jeg vet, men babyen kan fort venne seg til det og kreve å få sove på brystet hver gang det skal sove... så hør om han er forberedt på det først
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge selvsagt måtte noen finne feil her også grunnen til det er at jeg selv ikke tør å gjøre det men barnefaren gjør det, er det DA greit å stille spm på denne måten?? hadde det vært jeg som gjorde det ville jeg skrevet "er det gret at JEG" åhh og må legge til at spørsmålet handler om at barnefaren sover og derfor jeg er litt utrygg på at han har kontroll..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #13 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge selvsagt måtte noen finne feil her også grunnen til det er at jeg selv ikke tør å gjøre det men barnefaren gjør det, er det DA greit å stille spm på denne måten?? hadde det vært jeg som gjorde det ville jeg skrevet "er det gret at JEG" åhh Folk her inne må roe ned disse "å herreguuuuud, er det noen som prøver å gjøre forskjell på far her, kriiiiise"-tendensene sine, virker som om enkelte leter med lupe etter den minste antydning til at en mor gir uttrykk for at hun føler seg bedre egnet enn far på enkelte bagatellmessige områder...
Gjest Heartbroken Skrevet 6. juli 2012 #14 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge selvsagt måtte noen finne feil her også grunnen til det er at jeg selv ikke tør å gjøre det men barnefaren gjør det, er det DA greit å stille spm på denne måten?? hadde det vært jeg som gjorde det ville jeg skrevet "er det gret at JEG" åhh og må legge til at spørsmålet handler om at barnefaren sover og derfor jeg er litt utrygg på at han har kontroll.. ' Jeg har alt beklaget hvis jeg misforsto spørsmålet. Her hos oss har pappa alltid sovet med baby på brystet, men det forutsetter jo at han føler han har kontroll og at han ikke er i den dypeste søvnen.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #15 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir litt matt over spørsmålstillingen egentlig... Om spørsmålet var "greit at vi sover med nyfødt på brystet" kunne jeg skjønt det, men at det skal være forskjell på om det er mor eller far, skjønner jeg ikke helt? Hvorfor mener du at det er en forskjell? For å svare på spørsmålet ditt, er det helt greit at baby sover på brystet til mamma og pappa (og andre som måtte ha lyst å kose med baby). Babyer roer seg ofte når de får ligge og høre på hjerteslagene.... en fin kosestund for begge selvsagt måtte noen finne feil her også grunnen til det er at jeg selv ikke tør å gjøre det men barnefaren gjør det, er det DA greit å stille spm på denne måten?? hadde det vært jeg som gjorde det ville jeg skrevet "er det gret at JEG" åhh og må legge til at spørsmålet handler om at barnefaren sover og derfor jeg er litt utrygg på at han har kontroll.. ' Jeg har alt beklaget hvis jeg misforsto spørsmålet. Her hos oss har pappa alltid sovet med baby på brystet, men det forutsetter jo at han føler han har kontroll og at han ikke er i den dypeste søvnen. går bra ikke alltid man rekker å lese svarene før man poster
Rds Skrevet 6. juli 2012 #16 Skrevet 6. juli 2012 Men hva med at barnet sover på magen ?? Ligger vel ikke på ryggen på fars bryst ? Gjorde det selv vi altså og tenkte ikke over om det var trygt el ikke før jeg så spm ditt
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #17 Skrevet 6. juli 2012 Ser ikke noe i veien med det. Her sov babyen både på brystet til pappaen og meg. Ikke alltid babyen lå i så bra stilling etter en stund, men ho lever nå idag og er frisk og rask og en liten mark
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Sønnen min sov på brystet til faren når de begge tok seg en hvil på sofaen, eller generelt på dagen. Men om natten gjorde han selvfølgelig ikke det Sålenge far er røykfri, er det bare å sove ivei. Jeg smeltet fullstendig hver gang den lille babyen sov på brystet til pappaen
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 Her sov vi begge med ungen på mage/bryst til hun var 3 uker, passet på at hun lå med ansiktet til siden, og hadde dyna godt unna ansiktet hennes, sov med henne på skift, da dette var eneste måten å få henne til å sove lengere enn en time av gangen, gikk helt fint det
Gjest peacock Skrevet 6. juli 2012 #21 Skrevet 6. juli 2012 Helt fint at babyen sover på brystet til foreldrene, men at foreldrene sover nattesøvnen sin samtidig er vel kanskje ikke det lureste, selv om det er lett gjort å sovne når man ligger stille og er sliten. Utover at man kan få beveget seg uheldig i søvne er det fare for at babyen blir for varm, hvilket kan føre til krybbedød.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 6. juli 2012 #22 Skrevet 6. juli 2012 Her har begge guttene sovet på pappaen fra de var ble født. og de har elsket det alle 3 <3
Gråsonen Skrevet 6. juli 2012 #23 Skrevet 6. juli 2012 Så koselig. Ja, selvfølgelig kan barnet ligge på brystet til pappa og sove. Trygt og godt for den lille som trenger nærhet Det eneste som kan være litt kinkig er å sovne selv i sittende stilling, da har en ikke helt kontroll på seg selv, og mindre om barnet skulle falle ned. Jeg duppet av titt og ofte med sønnen min på brystet den første tiden. Sovnet aldri så dypt at jeg ikke hadde kontroll. Hvis far røyker er det ikke anbefalt pga. fare for krybbedød, således om det er mor som røyker. Kos dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå