Gå til innhold

Kontantstøtte

Huldretussa ' en av hver sort'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ikke noe godt svar på nav sine sider, så kanskje noen her har erfaring/ peiling?

Snuppa vår begynte i barnehage nå på slutten av våren. Får fortsatt kontantstøtte. Hvordan er reglene der. Får man kontantstøtte tom. mådeden etter bhg start? Ser ikke ut til at bhg har rapportert inn at hun har startet (de tar normalt inn nye barn kun på høsten), men skal høre med styreren. Trodde det var de som skulle gi beskjed til nav (det gjorde de med eldste) eller er det vi som skal? Har dårlige erfaringer med nav, mange som ikke vet, og ofte motsridende beskjeder. Ser for meg at det kan bli mye surr om jeg skal troppe opp på kontoret og ende opp med å måtte betale tilbake det jeg trodde jeg hadde krav på (har nå for sikkerhetsskyld satt tilside pengene slik at de ikke forsvinner om det plutselig skulle komme et krav om tilbakebetaling)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ditt ansvar å gi beskjed om at barnet begynner i barnehage.. :) du må regne med å tilbakebetale det du har fått etter barnet begynte i bhg. (du får bhg den mnd hun/han begynte)

Skrevet

dette står på siden til nav; det er viktig at du melder fra dersom barnet begynner i barnehage. Du må betale tilbake eventuell feilutbetalt kontantstøtte.

:)

Skrevet

Du får kontantstøtte til og med den mnd barnet begynner i barnehage og det som eventuelt er betalt ut feil må du betale tilbake. Det er du som er pliktig til å si ifra at barnet har begynt i barnehage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...