Gå til innhold

Når byttet dere fra sprinkelseng til vanlig seng for deres små?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi byttet da han var ca tre, men kunne nok byttet før:-) Men han klatret ikke ut, så da gikk de greit såpass lenge....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland

Jeg har byttet når de blir store nok til at de prøver å komme seg ut av senga selv, ála henge og dingle på kanten. Da føler jeg det er tryggere med lav seng enn at de deiser i bakken (nå har jeg aldri hatt sprinkelseng hvor man kan bytte ut en side med sengehest, da).

 

De har vært ca 1,5år da de fikk juniorsenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet for noen dager siden, han er 23 mnd. Da byttet vi fra sprinkelseng til en juniorseng fordi babyen skal få sprinkelsenga. Han hadde nok hatt sprinkelsenga si litt lenger om det ikke var for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For her er jenta 15 mnd. Henger og slenger oppi denne sprinkelsenga.. Får det ene beinet oppå kanten, og jeg er så redd for at hun skal dette over! Men samtidig er jeg redd hun skal rulle ut av en stor seng mange ganger om natta.. For hun er så aktiv når hun sover.. :)

 

Hva hadde dere gjort?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er litt over 2år nå og bytter til vokseseng i helga. deen har litt kanter, så han ikke triller så lett ut ( kunne jo brukt sengehest også) for han sover så urolig;)

kunne fint liggi i sprinkelsenga lenger, har ikke vist noen interesse for å klarte ut, og har god plass. men lillbror kommer til vintern og da syns jeg det er greit å ha bytta en stund før, sånn att ikke babyn "tar" senga hans liksom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Kjøpe seng hvor du kan sette på en sengebukk?

 

Gutten her ble ferdig med sprinklene når han var 15 mnd :) Det gikk så bra så, har falt ned to ganger siden da (16,5 mnd nå) men ligger godt i senga. Skal nok sies at han har en gammel skyveseng, så den har jo fortsatt kanter (falt ut av senga fordi han synes det er så moro å sitte på kanten)

 

Jeg og mine søstre byttet fra sprinkelseng til vanlig seng når vi var 12-13 månder derimot, mor la madrass på gulvet under ved senga, og satte opp sengebukk i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var under året første gang han svingte seg over kanten, og det gjorde han MANGE ganger hver kveld etter det. Fikk juniorseng rundt ettårsdagen.

Andremann fikk juniorseng rundt atten mnd, ikke begynt å klatre ut, men trengte sprinkelseng til nr tre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta da hun var 3, hun klatret ikke på senga så det var greit, hun fikk etg- seng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har juniorseng med sengehest.. Ligger stadig vekk helt inntil kanten, men aldri ramlet ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa er 2,5 og skal få ny seng i løpet av ferien. Hun har selv gitt uttrykk for at nå er hun stor jente, og derfor vil hun ikke sove i babyseng mer. Passer bra nå som nr 2 er på vei at vi kan pakke den bort en periode før nestemann overtar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenta vår blir 2 i september, hun fikk ny seng i mai,. begynte å bruke den litt og litt. nå er det kunn den nye senga som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat byttet nå, guttungen er 21 mnd. Her ble det bytte fordi han klatret ut og gikk på trynet så det sang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...