Gå til innhold

Muslimer klager på maten i fengsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10058782

Fy fader for frekkhet!

Hadde jeg fått gratis servert mat hver dag og atpåtil gourmetmat, så hadde jeg faen ikke klaga! De får skinkestek på søndagene, gid det hadde vært meg...

Slippe å bestemme mat, slippe å betale for maten, slippe å lage maten...

Han har i tillegg brutt "loven" som muslim og er derfor ikke en god muslim uansett så hvorfor kreve at han skal behandles som muslim!?

Nei, nå må vi stoppe, hvorfor skal de hele tiden få særbehandling??

Hodeplagg i offentlige jobber, i skoler, kreve "rett" mat i fengsel og lista er sååååå lang!!!

Hvorfor godtar vi det hele tiden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du man skal tvinge muslimer i fengsel til å spise svin fire dager i uka?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hvorfor plager det deg at de bruker hodeplagg? Så lenge man ser ansiktet, kan de som hjelper meg på butikken eller offentlige kontorer ha på seg nisselue for alt jeg bryr meg.

Og for en muslim å spise svinekjøtt, er mye det samme som at du skulle spist rottekjøtt. De er opplært til at svin er skittent, og da syns jeg ikke noen skal tvinges til å spise det uansett hvilken setting det er.

Om du er så misunnelig på stellet de innsatte får, er det jo en smal sak å ordne det sånn at du også får se innsiden av et fengsel :)

Skrevet

Hadde jeg blitt satt i fengsel for en uhyre kriminalitet i uansett land så hadde jeg da for pokker spist det jeg fikk servert hvis jeg var sulten.

Man har da ingen rett til å kreve noe som helst når man med vitende vilje har satt seg selv i en slik situasjon!

Skrevet

Mener du man skal tvinge muslimer i fengsel til å spise svin fire dager i uka?

Det burde en kanskje tenkt på før en gjorde noe ulovlig. Når en er i fengsel, så burde en være glad en i det hele tatt får ordentlig mat. Hadde de vært allergisk, så hadde saken vært noe annet.

Gjest Heartbroken
Skrevet
Hadde jeg blitt satt i fengsel for en uhyre kriminalitet i uansett land så hadde jeg da for pokker spist det jeg fikk servert hvis jeg var sulten. Man har da ingen rett til å kreve noe som helst når man med vitende vilje har satt seg selv i en slik situasjon!

Joda, det har man! Samme hva man har gjort, er det regler som skal følges, og en av de reglene er å respektere hver enkel persons religion.

Kanskje du skulle sette deg litt inn i lover og regler før du lirer av deg påstander?

Skrevet

Helt enig med HI

Skrevet

Alle mennesker bør ha rett til ordentlig mat og drikke, uansett om en er kriminell eller lovlydig borger. Det handler om menneskeverd.

Frihetsberøvelsen som de får i fengsel er straff nok, om de ikke også skal nedverdiges med å spise svin!

Skrevet
Hadde jeg blitt satt i fengsel for en uhyre kriminalitet i uansett land så hadde jeg da for pokker spist det jeg fikk servert hvis jeg var sulten. Man har da ingen rett til å kreve noe som helst når man med vitende vilje har satt seg selv i en slik situasjon!

Joda, det har man! Samme hva man har gjort, er det regler som skal følges, og en av de reglene er å respektere hver enkel persons religion.

Kanskje du skulle sette deg litt inn i lover og regler før du lirer av deg påstander?

Og hvilken lov mener du sier at religiøse skal få spesial behandling i fengsel? De får den maten som blir servert. Retten på å velge fritt hva de skal få å spise mistet de den dagen de gjorde noe kriminelt. Da får de jo heller følge loven i første omgang. Utrolig at du i det hele tatt kan mene at kriminelle skal ha slike rettigheter i fengsel.

Skrevet

Svinekjøtt fire av sju dager er ganske ofte.

Skrevet
Og hvilken lov mener du sier at religiøse skal få spesial behandling i fengsel? De får den maten som blir servert. Retten på å velge fritt hva de skal få å spise mistet de den dagen de gjorde noe kriminelt. Da får de jo heller følge loven i første omgang. Utrolig at du i det hele tatt kan mene at kriminelle skal ha slike rettigheter i fengsel.

Det er ikke en lov, det er medmenneskelighet.

men du tror mer på øye for øye, tann for tann?

Skrevet

Svinekjøtt er nydelig mat!

Tenk om våre gamle på gamlehjem kunne få så god mat 4 ganger i uken???

Nei han bør holde kjeft!

Vann og brød burde være godt nok for idiotene som har havnet i fengsel uansett religion eller etnisitet.

Det ville gjort budsjettene i fengslene lavere og pengene kunne vært brukt der de trenges mer, gamlehjem, sykehjem, sykehus osv....

Skrevet

det heter kriminalOMSORG, ikke kriminalTORTUR.

Skrevet

Han fremstiller det her som om de må gå uten mat hvis de ikke spiser svinekjøtt. Det er svada. De får et alternativ, men han var tydeligvis ikke fornøyd med det heller.

Stakkars han som går ned i vekt fordi han ikke liker maten. Buhuuu.... Er vel ikke bare fryd og gammen med vekta til de stakkarene han hadde tenkt å fore med de 61 kgene med heroin heller som er grunnen til at han sitter der.

Hvis han synes det er så ille så burde han faktisk heller overføres til soning i sitt eget hjemland, Albania. Tviler på om det er så jævlig stas der heller, bortsett fra at han nok slipper å spise skinkegrateng.

Skrevet
det heter kriminalOMSORG, ikke kriminalTORTUR.

Tortur at de får servert nydelig gratis mat hver dag i fengsel??

Skrevet

Svinekjøtt er nydelig mat!

Tenk om våre gamle på gamlehjem kunne få så god mat 4 ganger i uken???

Nei han bør holde kjeft!

Vann og brød burde være godt nok for idiotene som har havnet i fengsel uansett religion eller etnisitet.

Det ville gjort budsjettene i fengslene lavere og pengene kunne vært brukt der de trenges mer, gamlehjem, sykehjem, sykehus osv....

Svinekjøtt er nydelig mat for deg. For muslimer og jøder er uren mat og det strider mot religionen deres å spise det. Dette er rart for oss som ikke er vokst opp med det. Men jeg må si at det sitter langt inne for meg å spise hestkjøtt, feks.(hestkjøtt ble forbudt å spise da Norge ble kristnet pga at hester ble blotet før det. Man har selvsagt lov til å spise hestekjøtt, men fordi jeg ikke er vant til det så opplever jeg det som ekkelt)

Hadde muslimene klaget på svinekjøtt en dag i uka hadde jeg ikke hatt så mye sympati med dem, men fire dager i uka er mye. Jeg tror jeg hadde syntes det var mye selv.

Hvordan maten på hvilehjem er synes jeg er en annen diskusjon. Jeg tviler på at det hadde blitt noe bedre mat der om fanger hadde måtte leve på vann og brød. Det er forskjellige budsjetter.

Skrevet

Jeg forstår at de ikke vil spise svin, helt greit det. Men hva med tilbehøret? Poteter? Grønnsaker? Serveres det fisk andre dager? Fisk skal man ha 2-3 ganger i uken. Uansett det finnes de som ikke liker verken fisk eller kjøtt.

Skrevet

Jeg syns det er rart at de selv kan velge hvilke regler de skal følge ved det å være muslim. Blir de godtatt av det muslimske sammfunn når de kommer ut?

De blir ikke en god muslim bare av å ikke spise svinekjøtt.

Skrevet

Ubeskrivelig frekkhet.

Blir så kvalm av slike mennesker. Vil de ikke ha svinekjøtt så kan de spise poteter og annet tilbehør. Forferdelig nok at fengselsmat i de fleste tilfeller er bedre enn det man finner på gamlehjem om man ikke skal spesialbestille mat pga religiøse overbevisninger i tillegg.

Eneste man bør ta hensyn til er matallergier.

Skrevet

Fengsel er straff for en kriminell handling og en troende muslim har vel heller ikke lov og gjøre lovbrudd.

Kan muslimer velge selv hvilke regler de vil følge?

Skrevet
Ubeskrivelig frekkhet. Blir så kvalm av slike mennesker. Vil de ikke ha svinekjøtt så kan de spise poteter og annet tilbehør. Forferdelig nok at fengselsmat i de fleste tilfeller er bedre enn det man finner på gamlehjem om man ikke skal spesialbestille mat pga religiøse overbevisninger i tillegg. Eneste man bør ta hensyn til er matallergier.

Da kan vi prise oss lykkelige for at du neppe er i en situasjon hvor du kan bestemme over andre enn katten din!

Med sånne holdninger som du og dine like viser, er det lett å skjønne at dere hvertfall ikke har "kastet bort" år på skolebenken!

Skrevet
Jeg syns det er rart at de selv kan velge hvilke regler de skal følge ved det å være muslim. Blir de godtatt av det muslimske sammfunn når de kommer ut? De blir ikke en god muslim bare av å ikke spise svinekjøtt.

Signerer. Man har ikke lov å drikke alkohol, enda mindre å bruke narkotiske stoffer eller medvirke til at de blir brukt, iht islam. Man har heller ikke lov til å ha sex utenfor ekteskapet, ergo voldtekt er også forbudt. Kanskje tenke neste gang før man gjør noe ulovlig iht Koran, at man kan havne i en situasjon der man blir servert noe man ikke kan spise. Og nei, å spise poteter og grønnsaker er ikke det samme som å sulte ihjel, skammelig uttalelse nettopp fordi hundretusenvis av mennesker kunne ha gitt hva som helst for å få i seg og barna sine litt poteter hverdag istedet for å dø av sult.

Skrevet
Ubeskrivelig frekkhet. Blir så kvalm av slike mennesker. Vil de ikke ha svinekjøtt så kan de spise poteter og annet tilbehør. Forferdelig nok at fengselsmat i de fleste tilfeller er bedre enn det man finner på gamlehjem om man ikke skal spesialbestille mat pga religiøse overbevisninger i tillegg. Eneste man bør ta hensyn til er matallergier.
Da kan vi prise oss lykkelige for at du neppe er i en situasjon hvor du kan bestemme over andre enn katten din! Med sånne holdninger som du og dine like viser, er det lett å skjønne at dere hvertfall ikke har "kastet bort" år på skolebenken!

Javel? Så jeg må ha liten skolegang fordi jeg ikke forsvarer eller ønsker spesialbehandling av kriminelle?

Hvor er logikken din? Også temmelig patetisk av deg å slenge dritt til meg gjemt bak anonymknappen.

Skrevet
Da kan vi prise oss lykkelige for at du neppe er i en situasjon hvor du kan bestemme over andre enn katten din! Med sånne holdninger som du og dine like viser, er det lett å skjønne at dere hvertfall ikke har "kastet bort" år på skolebenken!
Javel? Så jeg må ha liten skolegang fordi jeg ikke forsvarer eller ønsker spesialbehandling av kriminelle? Hvor er logikken din? Også temmelig patetisk av deg å slenge dritt til meg gjemt bak anonymknappen.

Jupp, det må du ha!

Og jeg er nok like patetisk som deg. Tror du noen vet hvem du er bak nicket ditt? Alle er anonyme her inne, skjønner du. I tillegg er noen ekstra anonyme - noe som er helt ok siden det er et anonymforum.

Er visst mye du ikke skjønner helt?

Skrevet
Javel? Så jeg må ha liten skolegang fordi jeg ikke forsvarer eller ønsker spesialbehandling av kriminelle? Hvor er logikken din? Også temmelig patetisk av deg å slenge dritt til meg gjemt bak anonymknappen.
Jupp, det må du ha! Og jeg er nok like patetisk som deg. Tror du noen vet hvem du er bak nicket ditt? Alle er anonyme her inne, skjønner du. I tillegg er noen ekstra anonyme - noe som er helt ok siden det er et anonymforum. Er visst mye du ikke skjønner helt?

Må nok dessverre skuffe deg på mange av punktene dine. Jeg er verken lavt utdannet eller kun ansvarlig for en katt. Men om det gjør dagen din lettere å innbille deg selv det, så slå deg løs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...