Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 vi ønsker å bygge ut huset. vi har ikke mye penger å bruke på dette. ønsker at det skal gjøres ordentelig. men ikke så vi må bo oss i hjel heller. vi trenger soverom til alle + et rom som senere skal innredes til bad. vi pratet lenge om å bygge ut 80 kvm. men har nå funnet ut at det holder med 50 kvm. vet ikke hvor realistisk det er men lurer på om det er mulig å få dette på ca 300-400.000kr om man gjør ferdig invendig selv. vi skal ikke ha loft vi kan oppbevare oss i. bare kryp loft. vi skal heller ikke ha kjeller. lurer på om den prisen vi har her er realistisk. vi trenger hjelp til : sette opp liten grunnmur, sette opp veggene og taket. vi skal innrede alle rom. med både tak,vegger, gulv, lister. vi kan også sette opp leveggene invendig. men trenger hjelp til alt utvendig.
Rds Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Tror det er rundt 30 000 kanskje litt mer en regner per kvadratmeter når en bygger på.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Tror det er rundt 30 000 kanskje litt mer en regner per kvadratmeter når en bygger på. vi har fått bra ulike bygge firmaer at det er 18 000kvm for tre etasjer utbygg. men når man tar bort kjeller og badet så blir det jo billigere.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 I min kommune kan du være egen byggherre om det er under 50 kvm Så vi bygde på 49, 4 kvm Kom på ca 300000 kroner det, da ble banketten støpt av firma (11000kr), det elektriske gjort av firma (20000) og avrettingsmassen gjort av firma (20000). Blir sikkert billigere om dere ikke skal ha gulvvarmen, slik vi har, med tanke på elektriker. Vi bygde grunnmur selv, mannen har ikke gjort det før, men det er enkelt med leca. Tror også de har kurs, sånne selvbyggerkurs. Om man leverer lister til forskjellige byggevarehus, er det penger å spare. Bare på første handlelisten til grunnmur og litt av råbygget, sparte vi 20000kr på å velge byggmix framfor byggmakker. oi. det er bra gjort. kansje vi skal vurdere å gjøre nesten alt selv. det sparer vi mye penger på. hvor lang tid tok det dere??
Rosepus™ Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 I min kommune kan du være egen byggherre om det er under 50 kvm Så vi bygde på 49, 4 kvm Kom på ca 300000 kroner det, da ble banketten støpt av firma (11000kr), det elektriske gjort av firma (20000) og avrettingsmassen gjort av firma (20000). Blir sikkert billigere om dere ikke skal ha gulvvarmen, slik vi har, med tanke på elektriker. Vi bygde grunnmur selv, mannen har ikke gjort det før, men det er enkelt med leca. Tror også de har kurs, sånne selvbyggerkurs. Om man leverer lister til forskjellige byggevarehus, er det penger å spare. Bare på første handlelisten til grunnmur og litt av råbygget, sparte vi 20000kr på å velge byggmix framfor byggmakker. EDIT: og skal dere ha vanlig tak blir det billigere, vi har dimensjonert taket til å kunne være veranda, og limtredragerne kosta 48000... En vanlig takkonstruksjon vil jeg tro blir litt billigere
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jeg tror budsjettet kommer til å sprekke selv om dere gjør det invendige arbeidet selv. Dere må ha hjelp til tegninger (arkitekt). graving, elektrikker, offentlige gebyrer (her går det fort 50.000,-)
Rosepus™ Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Ble no rot her med innleggene ser jeg:) Vi begynte gravingen høsten i 2010. Ble ferdig med tilbygget (men uten verandaen) før jul i 2011 Man skal ha tålmod, og ha evnen til ikke å gnage på hverandre, da går det bra
Rosepus™ Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg tror budsjettet kommer til å sprekke selv om dere gjør det invendige arbeidet selv. Dere må ha hjelp til tegninger (arkitekt). graving, elektrikker, offentlige gebyrer (her går det fort 50.000,-) Eller om de gjør som oss; tegna selv med gratisversjonen av autocad på internett (0 kr), leide minigraver i 24 timer og grov selv (tar 5 min å lære seg hvordan graveren funker) 2000kr, offentlige gebyrer ble det litt av: tror det ble 4000 for søknaden, og siden tilbygget er så stort får man ekstra tilknytningsavgift til vann ca 6000 kroner. Men avgiftene avhenger av hvilken kommune man bor i
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Jeg tror budsjettet kommer til å sprekke selv om dere gjør det invendige arbeidet selv. Dere må ha hjelp til tegninger (arkitekt). graving, elektrikker, offentlige gebyrer (her går det fort 50.000,-) Eller om de gjør som oss; tegna selv med gratisversjonen av autocad på internett (0 kr), leide minigraver i 24 timer og grov selv (tar 5 min å lære seg hvordan graveren funker) 2000kr, offentlige gebyrer ble det litt av: tror det ble 4000 for søknaden, og siden tilbygget er så stort får man ekstra tilknytningsavgift til vann ca 6000 kroner. Men avgiftene avhenger av hvilken kommune man bor i hvor langt ned gravde dere?? hvor høy ble grunnmuren dere valgte å ha??
Rosepus™ Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 Gravde ned til berget, varierende lengde, men i snitt ca 1 meter. Muren stikker ca 50 cm over bakkeniva
ung.mor.89 Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Gravde ned til berget, varierende lengde, men i snitt ca 1 meter. Muren stikker ca 50 cm over bakkeniva okey. her er muren alt 70 cm over bakken. kansje hvert fint om vi gravde ned litt. så blir lavere etasje enn den vi har nå. litt usikker på hvordan vi skal gjøre det. men ble litt intresert i å gjøre dette selv. hvertfall så mye som vi kan. det vi må ha hjelp til må vi ha hjelp til. men for alt vi gjør sparer vi jo snekker betaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå