2 prinsesser Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Vi har to, og er veldig usikker på om vi skal prøve på en tredje. Vanskelig å se for meg hvordan hverdagen blir med tre barn. Noen som har tre eller flere som kan dele litt erfaringer?
magica fra tryll Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Vi har 6. 3 store og 3 små. De 3 små er 1,3 og 5 (gutter). Veldig koselig, men selvfølgelig travelt innimellom;)
nr.4 på vei Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 vi har tre og venter nummer 4. Er selv 31 år. Jeg gikk fra 1 til 3 da vi fikk tvillinger, og det har vært styrete. Men mest pga syke barn. Nå er gutta 9 og 4 år, og vi er veldig klar for lillesøster som skal komme i sept. Har vurdert det veldig, og jeg var ikke helt for det i starten, men nå gleder jeg meg. Mest til baby, for det fikk jeg ikke så mye glede meg tvillingene. Så krysser fingrene for at hun holder seg der inne lenge og er frisk og rask når hun kommer ut
Akkurat passe mange Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Vi har 6, 4 store mellom 18 og 12 og 2 små på 2 og 6. Travelt når de store var små. Var hjemme noen år til nr 4 ble 3 år. Jobber nå 80 %. Har vært slitsomt i høst siden minstemann er veldig aktiv- mye mer enn de andre har vært.Synes det går relativt bra nå. Eldste er mye sammen med kjæresten og det er lite organisering i fht de eldste, ordner mye selv. Vi har forøvrig lagt vekt på å gjøre barna selvstendige og ansvarsbevisste,noe som er helt nødvendig når vi er så mange
Mammaigjen<3 Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Vi har også 6 og blir velsignet med nr 7 i september <3 Rolige tider nå med 4 fra 12-18 år. Hektiske år når de store var små, men nå er vi en dynamisk sammensveiset gjeng <3
:o) :o) :o) Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg var i samme dillemma som deg, 2 prinsesser. Jeg har alltid hatt lyst på tre, men ble usikker etter vi hadde fått nr 2. Så ble jeg plutselig gravid, uten at det var planlagt, og vips så var valget tatt. Hehe... Nå er jeg veldig klar for 3 barn! Hverdagen vil vel nok bli hektisk, men gleder meg til det likevel. De jeg har nå er 6 og 1,5 år.
SuperMoM <3 Skrevet 7. juli 2012 #9 Skrevet 7. juli 2012 Her er vi da ferdige med barn. Nå har vi 5 barn. Eldste blir 6år i september,nest eldste ble nettopp 4å,tvillingene er 12mnd og minste blir 3mnd den 24.juli. Synes det går veldig greit. Har hatt en del "problemer" med minste,men det er bare urolighet på kveldene. Merker derimot på kroppen at det har vært tungt med så tette svangerskap.
tre håpefulle Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har alltid ville ha tre barn. Jeg kommer selv fra en søskenflokk på fire, og har tenkt på hvor mye glede jeg har av å ha tre søstre. Min mann kommer fra søskenflokk på tre. Når vi hadde fått to, en gutt og en jente, så syntes mannen min det var nok. Jeg var ikke helt enig, og heldigvis klarte jeg å overtale han. Om jeg hadde hatt en 100% bekreftelse på at ikke noe ville skje med noen av mine to barn, så kanskje jeg hadde gitt meg da han mente det var nok. Men en hører jo om ting som skjer, og jeg ønsker søsken til mine barn, slik jeg selv har gjort. Skal ikke tenke slik, vet det, men det er jo en realitet. Så nå kommer nummer tre, og den siste. Da har gutten nylig blitt fem år og jenta nylig blitt tre år. Jeg tror de får mye glede av hverandre fremover. Samtidig vet jeg det blir en veldig travel tid akkurat nå. Valget mitt på et nytt barn nå var mer med tanke på fremtiden. Det måtte bli nå eller aldri. Noen attpåklatt var ikke aktuelt. Vi ønsker de opp og frem. =) Denne travle småbarnstiden kunne jeg i grunnen vert foruten, og hoppet tre år frem i tid, hehe, selv om jeg helt klart gleder meg til å snuse på nyfødt baby og dulle med den lille, jeg skal kose meg skikkelig, så ikke missforstå meg. Men jeg vet bare hvor travelt det var med de to andre.. Men kan jo hende det blir annerledes denne gangen. For den første var prematur og med kollikk, og nummer to med allvorlig hjertefeil og ble operert tidlig.. Kan hende denne gangen blir barseltiden en fryd. =) Jeg gleder meg i alle fall. =)
VinterSol+2 Skrevet 7. juli 2012 #11 Skrevet 7. juli 2012 Vi venter nr 3, og etter det blir det stopp. Fire svangerskap på fem år, har gjort litt med kroppen og psyken, og jeg gleder m eg nå til å kunne være mamma fullt og helt for de vi har. Egentlig har jeg bestandig ønsket meg minst 5, siden jeg kommer fra stor søskenflokk selv, -men økonomi, tid, bolig, kapasitet og det at jeg gledereg til å være ikke-gravid mamma for de jeg har setter en naturlig stopp. Mannen syns tre er perfekt.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 8. juli 2012 #12 Skrevet 8. juli 2012 Vi venter nå nr 2. Samboer har en sønn fra før og jeg vil helst ha 4 egne barn jeg:) To tette, god del års pause så to tette til:)
Kremtopp Skrevet 8. juli 2012 #13 Skrevet 8. juli 2012 Vi har 3 og venter nr.4 i januar, lurer på hvordan det blir. Ønsket oss 3, men så ble jeg gravid igjen (yngste er 1), men det går sikkert fint selv om det også blir travle dager og år fremover.
M@mm@ til 6 småtroll <3 Skrevet 8. juli 2012 #14 Skrevet 8. juli 2012 Vi venter nummer 6, og da tror jeg vi sier oss godt fornøyd, føles i alle fall slik når jeg nå sitter her en dag på "overtid" og venter på fødsel, hehe :-) Barna våre er 13 år, 8 år, 7 år ,snart 6 år og 15 mdr. Ser i ettertid det ble for stor aldersforskjell mellom nr 1 og 2, kjedelig for eldste å ikke ha noen på sin alder i flokken, feks på ferie. De tre mellomste har alltid noen å leke med, selv om 2 tette kanskje hadde vært "enklere" enn 3. Ville at minste også skulle få et søsken tett, og han kommer nå om kort tid :-) Da føler jeg at min familie er komplett, vi har vært så utrolig heldig, selv om det selvfølgelig er mye jobb.. Jeg er selv enebarn, og dette er nok grunnen til at jeg ønsker meg mange barn. Har alltid ønsket meg søsken selv.
GlemMegEi Skrevet 8. juli 2012 #15 Skrevet 8. juli 2012 Her har vi tre barn på 7,5 og 8 uker.nå er det stopp for vår del;-)
Belle <3 Skrevet 8. juli 2012 #16 Skrevet 8. juli 2012 Vi har ei jente på 4,5år, og tenker MASSE på om dagen om vi skal få nr 2. Veldig usikker. Har det så bra som vi har det, men vært fint med et søsken til tulla vår da! Hm...
Selja Skrevet 9. juli 2012 #17 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har to. En på syv og ei på seks uker. Vil veldig gjerne ha enda to til!
Celcius73 Skrevet 9. juli 2012 #18 Skrevet 9. juli 2012 Skulle gjerne fått 4 barn tilsammen Men helse og alder gjør nok at vi stopper med 2 barn (som skulle vært 3 ) Er selv enebarn, og savnet søsken, spesielt etterhvert som jeg har blitt voksen. Mannen var superfornøyd med bare én, men gleder seg veldig til nestemann også
Miss 84 Skrevet 9. juli 2012 #19 Skrevet 9. juli 2012 Har en. Vil ha en eller to til (heller mot en foreløpig)
Mamma til 5 <3 Skrevet 9. juli 2012 #20 Skrevet 9. juli 2012 Venter nr 5 om 15 dager <3 Da er det stopp for oss ;-) Barna er 11, 10, 6 og 19 mnd :-)
mimmitiltre Skrevet 9. juli 2012 #21 Skrevet 9. juli 2012 vi venter nr 3 nå any day, men kan ikke utelukke en nr 4;)
lille_Harepus Skrevet 9. juli 2012 #22 Skrevet 9. juli 2012 Vi har to flotte barn, nummer tre i magen. Det holder for oss, vi har vært enig om tre barn så lenge jeg kan huske. Jeg ønsket meg 4 barn, pappaen ville ha 2, så ble vi tilslutt enig om 3 barn. Og det tror jeg absolutt holder. Gleder meg til nummer 3 kommer, minstemann.
bokormamma Skrevet 10. juli 2012 #23 Skrevet 10. juli 2012 Vi har tre, på 6, 3 og 1 år. Det er fortreffelig, intenst, travelt og fabelaktig moro! Jeg har alltid ville hatt tre, ettersom jeg selv er fra en flokk på tre og trives godt med det, men nå er det mulig jeg lar meg friste av nummer fire... Mannen min vil gjerne ha en hel flokk og nå er det så intenst at om vi skal ha flere må det skje i løpet av de nærmeste par åra, ellers er jeg for gammel;-) Men til det å ha tre: Våre er tett, og det har vært et bevisst valg. De tar veldig vare på hverandre, leker godt sammen og er mye mer hjelp enn jeg ville trodd på forhånd. Og selv om det er superintenst her mesteparten av tiden, ville jeg ikke vært det foruten. Det er en slags herlig galskap å ha tre barn i førskolealder på en gang! Men nå begynner eldstejenta på skolen, så da regner jeg med det blir litt roligere igjen....
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 11. juli 2012 #24 Skrevet 11. juli 2012 Hei Vi venter nr 3 ( som var planen om 1-2 år) men så tok han valget for oss litt tidligere ;-) Har en på 3år, en på 10 Mnd og trolig siste er ventet 01.03.13 ( mulig en nr 4 men vi får se) er ennå ung ;-)
Tunfisken Skrevet 12. juli 2012 #25 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har en jente på 11 fra før så jeg tenker to til vil være perfekt. Har termin i mars nå med vår første sammen <3 Mannen min har ikke barn fra før og vil gjerne ha mange, men to små litt tett og så en tenåring tror jeg blir akkurat passe aktivt noen år så får vi se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå