2 hjertegull :) Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Hei Etter x-antall antibiotikakurer behandles nå mor for sopp på puppen. Barnet behandles også med mixtur, men blir dårlig i magen. Så nå har barnet fått sopp i stumpen og vi har forsøkt canesten uten at det hjelper. Første barnet fikk også det etter en runde diare, og mener å huske vi behandlet med krystallfiolett. Jeg husker imidlertid ikke hvordan man behandler med det, og håper noen her vet...? Evnt hva er din erfaring/tips til behandling som er mest effektiv, og gjerne kjapp..? Håper noen har gode tips
2 hjertegull :) Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 6. juli 2012 Dytter denne opp.. Det må da finnes noen som har opplevd det samme...?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Min baby fikk sopp i stumpen, og vi prøvde først med sinksalve, det funka ikke.. Deretter med potetmel, funka heller ikke. Deretter med inotyol, funka heller ikke. Så brukte vi krystallfiolett som vi smurte på sårene med en q-tips to ganger om dagen. Det brukte vi i et par uker uten noe særlig bedring. Til slutt dro vi til legen og fikk daktacort, som er et kombinasjonspreparat med både soppdrepende middel og hydrokortison som hjelper på sårene. Da ble hun bra etter bare noen dager. Ellers lot vi henne ligge i flere timer om dagen i bare stumpen for å lufte godt og ikke gi soppen gode vekstbetingelser.. Så jeg vil egentlig foreslå å prøve sinksalve, potetmel, inotyol, krystallfiolett, og dersom det ikke er bedre etter et par uker, så gå til legen å få daktacort, det funka med en gang hos oss:) Håper det går over og at den lille ikke plages for mye
2 hjertegull :) Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2012 Tusen takk! Jeg lurer på om vi brukte hydrokortison sammen med krystallfiolett sist.. Kom på det når du nevnte det.. Tror jeg skal ta henne til legen ja.. Har prøvd alle 'kjærringråd'.. Takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå