Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Hva synes dere er det beste og det verste med å arbeide i barnevernet?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Helt ærlig? Det beste må være maktfølelsen man får. Det verste må være lønnen...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Det beste er når du kan hjelpe et barn til å få det mye bedre. Det berste er når du må hente ut barn som overhode ikke ønsker å bli skilt fra foreldrene. Har fått meg noen peisinger fra barn, men er derfor det er godt å vite at vi kan hjelpe de til å få det bedre Alle fortjener noen som tar vare på en. Hvordan maktfølelse er det du får? Kjente jeg fikk ett lite stikk i meg nå! Jeg jobber der fordi jeg vil bidra til å hjelpe de barna som trenger det, og ikke for å ha makt over andre! Skjerp deg! Lønnen er ikke den beste i forhold til mye av det vi må gå gjennom, men man kan fint overleve på den. Er bedre enn å stå i butikk hvertfall.
Puma - sprekker snart! Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Den beste følelsen er når man kan hjelpe foreldre til å mestre. Den verste er når alt er prøvd og ingenting hjalp.
Mamma til lille M&L Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jobber nå i en barnevernsinstitusjon, og tror det beste må være når du virkelig ser at jobben som blir lagt ned fungerer, at ungdommene mestrer og har fremgang! Det værste er, som Puma sier, når alt er prøvd og ingenting hjelper. Tror neppe det første svaret du har fått her kommer fra noen som jobber i bv... Lønna er man klar over fra den dagen man setter seg på skolebenken, så tror nok ingen av oss som har valgt den retningen har gjort det for å bli rik, og vertfall ikke for maktfølelse....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Jeg jobber ikke i barnevernet og skrev ikke det første innlegget, men jeg vil bare få komentere at maktfølelse ikke trenger å være noe negativt. Maktfølelse vi si at du har resurser og muligheter til å få gjennomført ting. I barnevernet betyr jo det å ha makt til å hjelpe barn som andre ikke klarer å hjelpe. Makt kan brukes godt. Dermed er maktfølelse en god følelse. Den makten jobben gir deg gir muligheter.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg jobber ikke i barnevernet og skrev ikke det første innlegget, men jeg vil bare få komentere at maktfølelse ikke trenger å være noe negativt. Maktfølelse vi si at du har resurser og muligheter til å få gjennomført ting. I barnevernet betyr jo det å ha makt til å hjelpe barn som andre ikke klarer å hjelpe. Makt kan brukes godt. Dermed er maktfølelse en god følelse. Den makten jobben gir deg gir muligheter. Som mange land med diktatur, mange forferdelige sjefer og så videre har vist, er makt en ting som er svært fristende å misbruke. Har man for mye maktfølelse, er det lett å falle i den fella at man anser seg selv som allmektig og allvitende, og lar være å undersøke sakene slik de burde bli undersøkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå