Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 jeg er blitt gravid mens jeg har hatt spiral, abort er ikke et tema for meg. denne kommende faren har null interesse å bryr seg ikke om graviditeten. jeg har ikke lyst at han skal ha noe med denne ungen å gjøre, og har lest at når man ikke bor sammen når barnet blir født så for moren hele ansvaret. kan barnefaren bare komme på døren når ungen er født å tror han har like mye rett som meg? vil ikke ha han på besøk når jeg er på sykehuset å heller ikke di første ukene, kan jeg nekte han det? kan å fortelle at foreldrene hans ble veldig skuffet når han fortalte at jeg var gravid å at di ønsket at jeg fjernet barnet..
Eeniemeenie Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Unnskyld, men hvor gammel er du? Dersom dere får fordelt foreldreansvar kan han komme på døra og kreve samvær faktisk, ja. Dersom du velger å skrive far ukjent i papirene blir vel kanskje saken annerledes. Dersom han er så likegyldig trenger du vel ikke være redd for besøk på sykehuset heller.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Nei, du kan ikke nekte far samvær. Du trenger jo ikke ha han på sykehuset, men om han ønsker å komme så bryr han seg kanskje likevel? Du er pent nødt til å sette barnets behov foran dine egne, og barnet trenger bli kjent med sin far. Tenk om noen hadde nektet deg å se barnet ditt før det er minst 3 uker gammelt, hvorfor i alle dager ønsker du å gjøre noe sånt mot en pappa som ønsker å møte barnet sitt? Har han ingen interesse og ikke vil komme løser det seg jo selv, men personlig ville jeg jo gjort det jeg kunne for å tilrettelegge for samvær hjemme hos deg så han får blitt kjent med barnet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Nytter ikke skrive far ukjent heller, da kan far bare kreve dna-test og tro meg, det får han. Selvfølgelig kan du ikke nekte en far å se barnet sitt, heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå