Gå til innhold

gravid og er ikke sammen med barnefar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er blitt gravid mens jeg har hatt spiral, abort er ikke et tema for meg.

denne kommende faren har null interesse å bryr seg ikke om graviditeten. jeg har ikke lyst at han skal ha noe med denne ungen å gjøre, og har lest at når man ikke bor sammen når barnet blir født så for moren hele ansvaret. kan barnefaren bare komme på døren når ungen er født å tror han har like mye rett som meg? vil ikke ha han på besøk når jeg er på sykehuset å heller ikke di første ukene, kan jeg nekte han det? kan å fortelle at foreldrene hans ble veldig skuffet når han fortalte at jeg var gravid å at di ønsket at jeg fjernet barnet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld, men hvor gammel er du? Dersom dere får fordelt foreldreansvar kan han komme på døra og kreve samvær faktisk, ja. Dersom du velger å skrive far ukjent i papirene blir vel kanskje saken annerledes. Dersom han er så likegyldig trenger du vel ikke være redd for besøk på sykehuset heller.

Skrevet

Nei, du kan ikke nekte far samvær. Du trenger jo ikke ha han på sykehuset, men om han ønsker å komme så bryr han seg kanskje likevel?

Du er pent nødt til å sette barnets behov foran dine egne, og barnet trenger bli kjent med sin far. Tenk om noen hadde nektet deg å se barnet ditt før det er minst 3 uker gammelt, hvorfor i alle dager ønsker du å gjøre noe sånt mot en pappa som ønsker å møte barnet sitt?

Har han ingen interesse og ikke vil komme løser det seg jo selv, men personlig ville jeg jo gjort det jeg kunne for å tilrettelegge for samvær hjemme hos deg så han får blitt kjent med barnet.

Skrevet

Nytter ikke skrive far ukjent heller, da kan far bare kreve dna-test og tro meg, det får han.

Selvfølgelig kan du ikke nekte en far å se barnet sitt, heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...