Gå til innhold

Slå plen ti på ni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i et felt ,ed bare småbarnsfamilier. Alle sover med vinduer åpne da det er 26 grader ute. En av de få som ikke har barn slår plenen etter "leggetid". Unødvendig synes jeg.... Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er innenfor normalen. Det er vel 22 det skal være stille?

Skrevet

Tror også det er 22 det skal være stille. Men om naboene mine hadde gjort det hadde jeg bedt dem forsette i morgen.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg kunne nok ikke gjort det selv, men flere av naboene her gjør det rundt 21-22-tiden.

Skrevet

Ok, bare vi som er litt sursære da ;o)

Skrevet

Må vel være greit, uansett når klippinga foregår er det til irritasjon for noen. Så lenge det er stille kl 23-07 kan man ikke klage på navnetråder"normal" støy. Ekstremt støyende arbeid bør man vise mer hensyn med og gjerne spørre naboene når det er minst sjenerende..

Skrevet

Syns det er hensynsløst når man bor i et felt med småbarnsfamilier, men man kan jo ikke gjøre noe med det da. Om folk vil være så kjipe så får de jo bare være det, det er klokken 23 det skal være stille.

Skrevet

23 skal det være stille, ikke 22 som flere mener her. Men det man kan gjøre er å tusle bort til vedkommende å forklare på en høfflig måte at mitt barn vokner når du klipper plenen så sent. Hadde det vært mulig å gjøre det tidligere på dagen ?

Skrevet

syns folk er selvsentrert når de ikke tåler at naboen klipper plen mellom 20 og 23.

kjipe kan dere være selv.

hva med å lære ungene å sove med litt støy??

Tviler på at naboene klipper plen på kveldstid for å være kjip, det er vel muligens eneste mulighetene de har.

Det er ikke alle som har samme timeplan her i dette landet. Tenk på det før dere irriterer dere sånn over hva naboen gjør. Se dere selv i speilet, og spørr dere selv hva dere gjør, som irriterer naboen.

Jeg er alenemor (enke) til 3 barn under 4 år, jobber fullt og har hund og hest.

Da kan jeg ikke klippe plen etter naboens ønske. Det må gjøres etter at barna er i seng.

Tenk også på de som jobber natt, og må sove på dagtid.

Skrevet

Klipp i vei fram til 23. Barn bør kunne sove i litt støy.

Skrevet

Helt normalt her jeg bor. Og her er det stort sett de som har barn som klipper plenen på kvelden. Da er jo ungene lagt og de har tid til den slags ;)

Skrevet

Her har vi hatt gravemaskiner og lastebiler rett utenfor vinduet fra fem om morran (!!) til seint på kvelden flere dager. Hele huset rister...

En gressklipper blir jo rene avspenningsmusikken i forhold... :P

Skrevet

Synes det er verre å våkne til snekkere som banker og bygger kl 07.00 på morgenen, enn å høre en gressklipper kl 21.00 på kvelden :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

I boligfelt/tette boligstrøk er det vel mellom 23-7 det skal være stille, alt utenom det må man nok bare godta. Vær glad du ikke bor her ;) Her bor vi på samme gardstun med nermeste nabo, på helg er eneste tiden de er hjemme en stund, da klipper de plen klokka 23-24 på kvelden, og kan fint startet opp med bråk rundt 6 på morgenen :-p "Gleder" meg til neste år, da skal de snekre på huset sitt..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Er nok dere som er sære. Noen jobber som sagt nattevakt, og sover på dagtid. Syke mennesker som sover på kvelden, gamle folk som sover så å si hele dagen. Barn har også ulik døgnrytme. Så selv om man bor i et boligfelt med flere barnefamilier får man aldri "time" det slik at alle er våkne. Noen babyer sover midt på dagen og legger seg kl 24, mange barn sover middagslur og så videre. Og som flere over påpeker, vi som har små barn har ofte ingen andre muligheter til å klippe plen enn etter barnas leggetid.

Skrevet

Da gutten vår fikk sine første tenner, hadde feber, det var 30 grader ute, og naboen bråket som besatt, gikk jeg ut og spurte veldig pent om de kunne dempe seg til jeg fikk han til å sovne. Snille som de er, gjorde de det. Jeg mener at det er lov å snakke med naboene sine om slike ting, for de fleste har forståelse og medfølelse. Men å kreve stillhet hver kveld, er for mye forlangt. I alle fall i et boligfelt. Du må nesten bare finne deg i det. Barna venner seg nok til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...