Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Hvis man velger den lengste permisjonsløsningen, med 80% lønn (ifg NAV). Er det vanlig at arbeidsgiver allikevel betaler full lønn i hele (den ekstra lange) permisjonstiden?
Light of my life Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Det ville jo isåfall være å premiere de som velger lengst permisjon, så nei; det tror jeg ikke er vanlig. Eller....?
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Det er ikke så sjelden at arb givere forskutterer. Gjør de det så får man som oftest også beløp over navs maxgrense, og feriepenger som normalt, selv om de ikke får alt refundert fra nav. Men har man 80% foreldrepenger så ville jeg antatt at arb giver hadde gjort en feil om man da fikk penger som tilsvarte 100% foreldrepenger.
verdens heldigste mamma Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Nei, det har jeg aldri hørt om. Jeg har fått dekket forskjellen mellom 80% av 6G og 80% av min lønn når jeg har vært i permisjon, og det samme gjelder alle andre jeg kjenner. Er veldig glad for å ha en så "snill" arbeidsgiver ellers hadde jeg tapt mye.
Moosh Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Nei, det er ikke slik det fungerer. Jeg fikk utbetalt 80% av min vanlige lønn direkte fra arbeidgiver.og da dette var mer enn 6G, betyr det i praksis at de dekket differansen mellom 80% lønn og 6G.
Odine! Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Hvis man velger den lengste permisjonsløsningen, med 80% lønn (ifg NAV). Er det vanlig at arbeidsgiver allikevel betaler full lønn i hele (den ekstra lange) permisjonstiden? Da får man 80% av hele lønna i stedet for av 6 G.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå