Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Nå er jeg orntlig lei meg. Jobber på et tannlegekontor som sekretær med 4 tannleger og 5 andre sekretærer. Vi ordner opp i det meste for tannlegene våre, men han som eier praksisen er en litt snodig type. Han vil helst at vi hadde tørka han i ræva når han hadde vert på do. Vi gjør alt mulig for han. Og det er greit det, men han har en formening om at vi bør skjønne alt han tenker. Altså tankelese han. Nå har det vert flere episoder der han har kjeftet på meg for noe jeg selv burde forstått... Og jeg blir lei meg. De sekretærene som har vert en stund sier han får slike byger i ny og ne. Hun ene sa at det har sluttet 10 sekretærer på 5 år pga hans ustabile humør. For vanligvis er han trivelig og blid og veldig høflig. Veldig opptatt at man sier god morgen og takk for idag. Idag ringer han til kontoret ens ærend fra ferien sin for å kjefte på meg som har hentet en pakke og da ikke har fått med alle pakkene, kun den ene. Jeg beklager og prøver forklare hva som har skjedd. Men han gnåler om at det burde ringe en bjelle når jeg henter ut en pakke og betaler 17 000 for den. Bør det? Det er ikke min buissniss hva han bestiller privat og får tilsendt kontoradressen. Ikke har han gitt beskjed om at han ventet en privat pakke til kontoradressen. Men jeg burde forstått at den pakken ikke kostet så mye. Så jeg beklager og sier at jeg kan gå bort på posten å snakke med dem dersom det var mer som skulle hentes. Nei det skulle sønnen gjøre for han gledet seg veldig. Altså ingen tvil om at det var en privat pakke. Så da beklager jeg igjen at jeg ikke visste det var en privat pakke. Fortsatt mener han at det burde ringe en bjelle. Jeg hører jo at han er skuffet, men jeg forstår ikke hva formålet med telefonen er. Fordi han vil ikke jeg skal rydde opp med posten, det gjør sønnen. Han vil ikke ta imot en beklaging fra meg, for det er jo fint at jeg tar initiativ å vil hente pakken. Hva vil han da? Jo at jeg skal føle meg liten og ubrukelig. Skulle ønske han hadde ringt og sagt at det var skjedd en feil med posten fordi det manglet noe og om jeg kunne fikse det. Nei jeg bli belært som en ungdomsskoleelev om hva en bør forstå og tenke seg til... Skuffet og lei meg, fordi dette skjer veldig ofte.
Mikkemafian Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Ok, sjefen din er en dust! Du har gjort mer enn jobben din, og dette skal du legge langt bak deg og heve deg glatt over.v Han fortjener ikke en beklagelse en gang! Neste gang sier du at du med glede gjør det som har med jobben å gjøre, men hans private ærende får han ordne selv. Kanskje han velger å respektere deg litt mer da...
Serepta Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tror nok du får litt mer respekt om du setter foten ned. Han utnytter deg, og rakker ned på deg fordi han kan... Ikke finn deg i det.
Hannepålandet Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Han pleier som regel be om ynskyldning etter sånne episoder.. Eller ikke direkte men som : jeg håper du forstå jeg har en stressende jobb og av og til kan bli litt kvass. Jeg er en person som elsker å gjøre folk til lags. De andre tannlegene blir kjempeglade om jeg gjør noe utenom mine oppgaver. Fks handle lunch på butikken, sjekke togtider eller har vaska skuffene på kontoret dems! De sier tusen takk. Og dersom man har gjort noe feil kjefter de aldri. Kanskje de sier at neste gang kan vi kanskje tenke på å gjøre slik det blir bedre fordi... Måten man bli snakket til har mye å si. En gang var det en beskjed jeg ville gi til han på vegner av alle. Han ble kjempesint på meg for det. Vi hadde ingen pasienter en tirsdag pga vedlikehold av pumperommet. Og alle sekretærene hadde fått fri, men kun en sekretær hadde fått denne beskjeden. Vanligvis gjør vi andre ting på slike dager. Er ikke vanelig å få fri. Jeg ga beskjed til han at vi ikke fått beskjed om det, og at jeg hadde fått telefon kl 21 kvelden før av en sekretær som hadde fått melding av en annen om dette og ville få dette bekreftet av meg. Svaret jeg får av sjefen min er at det burde ringe en bjelle når vi ikke har pasienter den dagen. Men det var jo kun en av seks som visste vi hadde fått fri jo. Vanligvis vasker vi kjøkken og ordner papirarbeid slike dager. Uff... Kvir meg til mandag når han kommer tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå