Gå til innhold

Rampestreker dere gjorde som barn? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan sitte å lese mye om hva barn gjør, men de morsomste historiene er de man husker selv fra vi var små.

Jeg kunne være en skekklig dittunge, og kom på mye rart sammen med søskenbarnet mitt som var like gammelt som meg.

Noe av det vi gjorde:

- Lekte rødnisser og satt en spade foran døra til naboen (mellom håndtaket slik at døra ble sittende fast) slik at hun måtte klatre ut vinduet :D

- Kasta ei bæsj-bleie i postkassa til naboen som ALLTID kom å sladra på ting vi gjorde

- Blandet alt av vaskemiddel, krydder, mat osv i en bolle og eksprimenterte med mye rart.

-Hoppa ned fra verandaen i 2. etasje- bare for å teste om det var vondt.. Noe som resulterte med benbrudd hos begge to. Kan med sikkerhet si at det gjorde dødens vondt!

- Pappa hadde kjøpt maling til å male ene soverommet, og mens de var ute å handlet fant vi ut at vi skulle være snille å begynne... Endte med at gulvet også måtte byttes.

- Gravde om ei død katt..

Ja, er bare en brøkdel av det jeg kom på. Fyfader, skjønner godt om naboene ble skjeleglad når vi flyttet :D

Hva va deres "gode" oppfinnelser som barn? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fytti katta! Heehe:p

Da jeg var 5 år så brant jeg ett svært hull tvers igjennom dobbelsenga til mamma og tidligere ste-far. Jeg lekte med en lampe som om den var en dukke. Denne skulle sove. Satte duken oppå, ett annet tynt teppe også dyna. Ble ropt på, for vi skulle til byen å handle. Så jeg glemte den "dukken" kom hjem, det luktet svidd igjennom huset, røyk. Jepp, jeg hadde lagt brann i senga. Hoff, hehe

Det andre er jo, hoppe fra kanten på hustak, prøve å treffe der myk snøen er. Kan jo knekke bein om man bommer:p

Ring på spring ja. Tegging, knusing av ting, jordbær slang, noe jeg kan komme på ja.

Skrevet

Rende ned trappa med akebrett, stjeling av små godt, lagte mye rart med mat, spiste gress og makk, kledde katta i dukke klær,klaska masse egg i en postkasse. Dette kom da i avisen.

Skrevet

Jeg stakk av som 7åring og gjemte meg på en ferge der jeg sovnet og foreldrene mine ble helt fra seg av engstelse.

Skrevet

Jeg var en skikkelig rampunge, og har utallige historier på ting jeg har gjort.

- Lekte taxi hjem fra skolen på vinteren, og sa at de som skulle sitte på sparken måtte betale 30 kr. Endte med at ei mor kom på døra og krevde pengene tilbake.

- Fikk streng beskjed med å ikke følge etter broren min siden han skulle på do, noe som endte med at han pissa rett på meg.

- Brukte å skremme alle barna som gikk i hagen vår, og truet med å ringe politiet.

- Gikk til naboen og spurte om vi fikk låne 3-åringen med ut fordi vi skulle gå tur. Vi satt henne fast i vogna, og etter 1 time gikk vi å sa at vi ikke fikk henne løs. Hun hadde da stått i vår garasje og grini i vogna fordi hun var så kjedelig å leke med :o

- Tissa i glasset til pappa og sa at det var juice

- Laga ei fin og koseli tegning på nybilen til pappa. Hadde lange negler, men han trodde ikke på meg når jeg sa at det var jeg som hadde gjort det- for det gikk nemlig ikke an :P (han har ALDRI blitt sint på meg :o )

- gikk på taket til naboen og hoppa vel og lenge før di kom ut og omtrent hylte av skrekk da de så meg der oppe.

- Bytta ut alle white-board tusjene på skolen med sprittusj.. :D Slapp å skrive noe mer resten av den dagen

- tente fyr på posten til naboen

- Ville vaske trappa med høytrykkspyleren, kom litt mye trykk- så jeg bomma og gjorde naboen kliss våt :P

- Kjeda meg i kirka, og da det gikk en stresssa mann forbi stakk jeg foten ut så han gikk på tryne.

Er bare en brøkdel av det jeg kommer på. Blir skremt når jeg skriver det ned, så velger å holde meg anonym denne gangen :P

Skrevet

Veit ikke om jeg kan kalle det en rampestrek, men en gang da jeg var liten gikk jeg bort til naboen og ringte på og spurte om jeg kunne få middag for jeg fikk ikke middag hjemme.... (Det ver jo selvsagt ikke sant.)

Jeg husker ikke dette, men det har blitt meg fortalt....

Skrevet

- Tulleringte til tilfeldige personer og sa at det var norsk tipping eller politiet

- Stjal en flaske brus og en pose potetgull i en handlepose hos naboen, da han ikke så

- La meg i veikanten og latet som jeg var død med mye gjørme over meg

- Istede for å gå tur meg hunden- tok jeg meg en ridetur

- La ei lekemus i veska til mamma- og hun satt i ett storhyl midt på kjøpesenteret :D

- Tok med katta da vi dro på ferie. Putta den forsiktig i en sekk, og de merket ikke noe før den begynte å mjaue da vi var kommet ett godt stykke på vei!

- Tok lillebror i dukkevogna og trillet en lang tur. Jeg var 5 og han var 1 1/2.. Om jeg ikke hadde fått så ørene flagret før, skal det jaggu sies at jeg fikk høre det den gangen.

- Sagde ned 2 busker i hagen til naboen da de var bortreist. Mamma hadde lenget klaget på dårlig utsikt, så da tok jeg og ei venninne ansvar. Tror ikke de vet den dag i dag at det var oss :P

-Lekte at jeg var en kanin, og bet en fremmed person i leggen.

-

Skrevet (endret)

-Som liten var jeg ikke vant til brune sauer, så jeg trodde den var bare skitten, så jeg stappen den oppi eit kar og prøvde å vaske den ren.

- når jeg ikke ville at mamma skulle komme inn på rommet, hang jeg en gummislange på døra.

- dytta pappa i sjøen, fordi jeg var lei av at han tok så lang tid. ( stod å snakka med ein hyttenabo)

Endret av <3 gutt2008 og jente2011 <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...