Gå til innhold

flere med dataavhengig mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg spør her på anonym, kanskje flere tør svare.

Min mann er data og spillavhengig. Heldigvis aldri pengespill, men tilbringer ekstremt mye tid foran maskinen. Det er det første han slår på om morgenen, og det siste han ser før han legger seg til å spille seg trøtt i senga på Nintendo DS.

Dette har økt veldig de siste 2 årene. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg ikke orket å kjempe.

Han sier han alltid er tilgjengelig om det skulle være noe.

Han går til psykolog pga depresjon, har bedt han ta problemet opp der, men psykolog spurte mannen om han anså dette som et problem. Men det gjør jo ikke mannen, så da pratet de videre om noe annet.

Nå skal vi på familieferie til hans familie. Og nå sitter han å planlegger spilletid sammen med broren sin, som han pleier å linke med hjemme.

Jeg kjenner jeg blir helt matt. Føler jeg har kjempet meg tom. Jeg gav bare beskjed om at var han helt om natta, fikk han være helt om dagen også. Da ble han sur, tok på seg høretelefonene og nektet å snakke mer om det.

jeg føler jeg bor men en mann som går mer og mer i barndommen.

Vi har 3 barn. et hus som skal renoveres, og et forhold som skal pleies.

Han ser ikke verdien i arbeid. Og nå som jeg går ferie gjør han mindre enn minst. Og jeg vil ikke forsure ferien for barna, så jeg biter det i meg.

Noen tanker? Noen råd?

Ser snart ingen annen utvei enn å gå fra ham.

Hvis han klarer å fokusere på barna, er han fantastisk med dem. Men ser nå at de to eldste etteraper far mer og mer. Mye spilling. Og regler er vanskelig å sette når bare en voksen krever at de overholdes og setter grenser.

Jeg er så umåtelig trist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter så de ikke forsvinner

Skrevet

Jeg har ingen råd, men må bare si at vi er litt i samme båt. Men min mann klarer å begrense seg litt.

Det som hjalp her i huset var egentlig at min datter nektet å være hos pappa'n sin og bare hylte når han prøvde å løfte henne. Så sa jeg at det er fordi du sitter for mye foran pc'en. Hun ser deg jo nesten aldri, og du leker aldri med henne. Derfor blir hun ikke glad i deg.

Da løsnet det hos oss.

Skrevet

det kan løsne i perioder, 1-2 uker, men det er ikke nok. jeg trenger en likeverdig. fungerende. partner og en tilstedeværende får til barna.

Gjest LonleyGirl
Skrevet

Samboer er også dataavhengig. Her er pcen på fra morgen til kveld, med unntak av jobb. Heldigvis hjelper han til hjemme, men langt i fra nok. Vi prøvde en periode med å koble bort dataen men det holdt på å ødelegge forholdet totalt. I perioder klarer han å kontrollere spillinga, men det varer aldri. Han ser problemet selv, men ikke like alvorlig som jeg gjør. Han mener det er hans "fristed" og at det er derfor det er så vanskelig å slutte å spille/surfe. Han tar også med telefonen på do fordi han må surfe men han er der :s Har desverre lite råd å komme med, men et lite pluss med dataen er at han i hvert fall er hjemme :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...