Gå til innhold

Hva har dere som er slanke komplekser for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tjukkas. Det plager meg så inderlig, og jeg tenker stadig at bare jeg blir slank så kommer alt til å være perfekt og jeg slipper å gå rundt med komplekser.

Men så tenker jeg at det er vel bare sånn at er det ikke det ene så er det det andre.

Så kom med det, hva har dere komplekser for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er en tjukkas. Det plager meg så inderlig, og jeg tenker stadig at bare jeg blir slank så kommer alt til å være perfekt og jeg slipper å gå rundt med komplekser. Men så tenker jeg at det er vel bare sånn at er det ikke det ene så er det det andre. Så kom med det, hva har dere komplekser for?

Har det på samme måte..

Skrevet

Hva er slank for deg? ;) Det er jo ikke sikkert du er tykk, i andres øyne, heller.

Jeg føler meg hverken tykk eller tynn. Jeg har masse småting og sette fingeren på, men velger og se på HELHETEN og det faktum at jeg er frisk, sunn og i god form.

Jeg kunne tenkt meg mindre ryggfett. Det buler ut over BH (og jada, jeg har tilpasset BH fra undertøysforretnign som KAN BH-er) på ryggen og sidene mens foran mangler jeg pupper og ribbena syns og utstikkende krageben. Er IKKE fordi jeg er undervektig altså (180 cm høy og 77 kilo)..

Ellers så har jeg små strekkmerker på innside av lår, som IKKE er synlige, men som gjør at jeg aldri får stramme lår og de får en merkelig "Pærefasong", hvor bredeste delen av pære er øverst på lårene mine....

Også har jeg fettkuler under armene. Jeg hadde de til og med da jeg var 45 kilo og anorektiker, så de blir jeg aldri kvitt, uten kirurgisk inngrep...Med økende ryggfettmengde pga alder (sikkert....) er de blitt mer og mer plagsom. Under jogging/trening klasker og gnisser de mot arm og siden og det svir pga friksjonssår....Vurderer operasjon pga dette, men krever 6 til 8 uker treningsfri, og det koster like mye, om ikke mer enn puppeoperasjon , faktisk, så nei.......

Så dette er mine problem:) Men igjen, sunn, frisk og i god form, så skal ikke klage :)

Skrevet

Jeg har alltid vært tynn, har det etter begge foreldrene mine. Da jeg var barn gikk jeg ALDRI i shorts eller skjørt for alle andre sa at beina mine så ut som pipestilker og kommenterte hvor tynn jeg var. Det har fulgt meg gjennom hele livet og det er sjelden jeg går i skjørt med mindre jeg kan ha støvletter som dekker leggen eller shortsen er såpass lang slik at det bare er ankelen som synes.

Så nei, det er ikke bare den ene veien kompleksene går!

Skrevet

Har det på samme måte som deg hi. Prøver og prøver og slanke meg, og klarer gjerne 10-15 kilo før jeg raser opp i vekt igjen, blææh :(

Føler at livet hadde vært så mye bedre på alle plan om jeg hadde vært tynn.

Skrevet (endret)

Manglende proporsjoner. Små pupper. Ujevn hud. Konstant bad hairday! Spinkle legger. Jeg kan fortsette og fortsette! Er glad jeg ikke er feit, da har jeg iallefall noe positivt;-) Ikke at det er så ille å være feit, men vet med meg selv at jeg hadde blitt slankegal....

Endret av AngryBird
Skrevet

Slapp mage, små hengepupper, legger som ser ut som fyrstikker, altfor smal i ansiktet.

Gjest Flora med nr 3 <3
Skrevet

Nå er jeg gravid i uke 35 da.Med barn Nr 3. Men er slank til vanlig. Og jeg har disse kompleksene: Ikke stram nok hud på magen. Den ser stram og fin ut, men kjenner du på den så kjennes det at den er slapp.

Samme med brystene, ser ok ut.... Kjennes ikke ok ut..

Så får jeg tutmage om jeg spiser meg god og mett. Da må jeg holde inn magen etterpå.

Håret mitt... Det er musegrått, alltid vært. Må farges!!

Ellers så har jeg faktisk strekkmerker bak knærne og bare der! Ser veldig lurt ut :/

Hadde jeg vært tykk hadde jeg slanket meg, så sånn sett er jeg misunnelig på de som bare er tykke...

Skrevet
Nå er jeg gravid i uke 35 da.Med barn Nr 3. Men er slank til vanlig. Og jeg har disse kompleksene: Ikke stram nok hud på magen. Den ser stram og fin ut, men kjenner du på den så kjennes det at den er slapp. Samme med brystene, ser ok ut.... Kjennes ikke ok ut.. Så får jeg tutmage om jeg spiser meg god og mett. Da må jeg holde inn magen etterpå. Håret mitt... Det er musegrått, alltid vært. Må farges!! Ellers så har jeg faktisk strekkmerker bak knærne og bare der! Ser veldig lurt ut :/ Hadde jeg vært tykk hadde jeg slanket meg, så sånn sett er jeg misunnelig på de som bare er tykke...

Hvordan tror du vi tjukke hadde sett ut da etter vi slanket oss? hengepupper, slapp mage, løshud osv. Så er ikke bare å være feit, for når vi slanker oss så ser vi jo ikke ut uansett :o

Skrevet

Helt uregjerlig hår, store føtter, stygge føtter, finner aldri fine sko, stygge negler som aaaaaldri blir fine uansett hvor mye jeg pleier dem, forskjellig str på puppene, mage som ser ok ut men som egentlig er en eneste stor deigklump, M.M!! ;p

Skrevet

Nesten ikke-eksisterende pupper

Utstikkende hoftebein

At jeg ser ut som en drittunge som ikke har nådd puberteten enda, til tross for at jeg faktisk er 35 år.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Ikke akkurat et kompleks, men et faktum som irriterer meg, tross slanke overarmer, er at jeg har ørsmå antydninger til cellulitter. Luttene avslører min alder, tenker jeg ;/

Skrevet

Jeg har nylig gått ned de 10-12 ekstra kiloene som gradvis snek seg på etter to graviditeter, og er fornøyd med det. Meeen, jeg har fortsatt et lite like pent ansikt som før, en hake som nesten går i ett med halsen, uren hud, stygge, nedbitte negler og fingre og føtter som burde ha hatt en seriøs omgang med ultragrovt pussepapir...;-) Men lever fint med det utseendet jeg har;-)

Skrevet

Jeg er slank og fornøyd med det, men har likevel komplekser. Du får nok ikke et perfekt liv selv om du går ned i vekt, men muligdu du hadde blitt mer fornøyd ja. Ikke sikkert du er tjukk i andres øyne, man ser ofte feil med seg selv som andre ikke ser.

Tynne er langt fra perfekte ;)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke noen store komplekser. Selv om jeg vet jeg ikke ser perfekt ut er jeg helt ok.

Skrevet
Jeg har alltid vært tynn, har det etter begge foreldrene mine. Da jeg var barn gikk jeg ALDRI i shorts eller skjørt for alle andre sa at beina mine så ut som pipestilker og kommenterte hvor tynn jeg var. Det har fulgt meg gjennom hele livet og det er sjelden jeg går i skjørt med mindre jeg kan ha støvletter som dekker leggen eller shortsen er såpass lang slik at det bare er ankelen som synes. Så nei, det er ikke bare den ene veien kompleksene går!

Dette beskriver meg også. Selv i voksen alder får jeg faktisk stadig høre at jeg er så tynn at det er stygt, at jeg er altfor tynn etc. Jeg spiser mye! Så mye at det nesten er flaut hvordan jeg trykker i meg i lunsjen. Men forblir tynn gitt..

Nå har jeg dessuten litt komplekser for magen også. Jeg har delte magemuskler og magen står derfor ut endel, noe som ikke står i stil med de tynne beina og armene.

Skrevet

Hengepupper. . er tynn, men har alltid hatt store pupper. Etter at jeg har fått barn er de fremdeles store, men de henger. . Hater det. tenker ofte at hvis jeg bare hadde hatt fine pupper, så skulle jeg aldri klage på noe igjen, men det er selvsagt bare tull, for da hadde det garantert poppa opp et annet problem...

Så kompleksene forsvinner aldri. Hos meg kommer det egentlig an på dagsformen, noen dager er jeg temelig fornøyd, mens andre dager føler jeg meg som en dass.

Skrevet

Tror nok alle har komplekser for noe, uansett hvordan de ser ut. Jeg er slank, men har komplekser i hue og rævva uansett. Strekkmerker, misfornøyd med beina mine, huden, ja - lista er lang!

MEN, jeg kunne sikkert sett værre ut :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...