Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Kvinner som står på sitt og kjemper for sine saker, gjerne i en mannsstyrt sektor. Kvinner som utfører ting - ikke de som bare ser pene ut og blir kjent pga det. De står det respekt av! Jeg synes åslaug Haga og Kristin Halvorsen fortjener respekt (uavhengig av om jeg er enig med dem eller ikke). Og Erna Jensen, supertøff dame med bein i nesa! Og politidama i Oslo som alltid uttaler seg i voldtektssaker, Kristin? Rohde? Kommer ikke på flere i farta. Skulle gjerne vært like sterke og tøffe som dem:)
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Erna Jensen? Tenker du på Erna Solberg eller Siv Jensen, eller ingen av dem?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Erna Jensen? Tenker du på Erna Solberg eller Siv Jensen, eller ingen av dem? Erna Solberg, såklart. Mente ikke Siv jensen. I feriemodus her skjønner du...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Signerer. Er dritt lei av at suksess skal måles i BH-cup, sprettfaktor i rompa og symmetri i ansiktet. Man har ikke oppnådd noe som helst hvis man fra naturens side er velsignet med bra utseende. Men man HAR oppnådd noe hvis man utvikler sine sjelelige og mentale egenskaper og kommet seg frem i et yrke, en rolle (tenker på mamma til multihandicappede barn som kjemper for deres sak, tøff kvinne som kjemper for voldtektsofrenes sak og lignende). Man har heller ikke oppnådd noe ved å bruke sitt heldige utseende for å bli sammen med kjendis. Ta bare Katie Holmes, kjempesøt og vakker jente, som har "kapret" drømmeprinsen fra tenårene. Og hvor er hun nå? Er hun lykkelig? Nei. Hvis man derimot kjemper for eget forhold, lærer barna sine om likestilling i et forhold, om grenser, respekt og kjærlighet, slik at de også kan få sine forhold til å virke, har man oppnådd noe.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Kristin Skogen Lund Gro Harlem Brundtland Liv Ullmann Er alle verdt å se opp til..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Den kategorien som listes opp med Gro Harlem Brundland m.fl. er det vel vanlig å beundre, og det er jo nettopp slike "sterke, tøffe damer" som man ser opp til når man blir litt voksen. Altså noen som har oppnådd noe på bakgrunn av hard jobbing. Jeg tror ikke mange i min verden (jeg er 44 år) vet hvem denne Katie Holmes(?) er engang, dessuten beundrer ikke vi som er 40+ skuespillere og modeller på den måten som våre yngdre medsøstre (dessverre) gjør. Når det gjelder skuespillere så finnes det dog noen som gjennom et langt liv kan vise til prestasjoner på basis av hard jobbing heller enn utseende som er verdt å beundre. Når det gjelder modeller så syns oftest vi voksne damer at de tvertimot bare er dumme fjols som vi ikke tillegger noen som helst vekt.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Jeg beundrer Inga Bejer Engh. Flott og drivende dyktig dame!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Aung San Suu Kyi - Få kan måle seg med henne. Skjønner ikke hva Gerd Liv Valla har på denne listen å gjøre engang.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Og artister som er kjente for sin musikk og ikke kropp... Ane bru, susanne sundfør blant annet. Hvem i all verden ahdde visst av musikken til tone damli idag hvis hun så ut som et fuglskremsel??? INGEN!
Flate pupper Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Gerd Liv Valla?? Jeg må visst ha tatt feil av henne...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Gerd Liv Valla?? Jeg må visst ha tatt feil av henne... Jeg synes også gerd liv valla er et fint forbilde, men omdømmet hennes har blitt litt ødelagt. Tror aldri hun hadde fått samme behandling i media dersom hun var mann... Hi.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Gerd Liv Valla?? Jeg må visst ha tatt feil av henne... Jeg synes også gerd liv valla er et fint forbilde, men omdømmet hennes har blitt litt ødelagt. Tror aldri hun hadde fått samme behandling i media dersom hun var mann... Hi. Enig. Hun var en fanastisk LO leder som virkelig jobbet for kvinners rettigheter i arb.livet. Det var media som ødelagg henne, desverre.
Gjest Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Kristin Skogen Lund, Marta Breen, Martine Aurdal og Susanne Sundfør
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 Elizabeth taylor Margareth thatcher Mammaen min
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #18 Skrevet 5. juli 2012 Enig med eva joly, hun skulle jeg ikke glemt. Fryktløs!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 Gerd Liv Valla?? Jeg må visst ha tatt feil av henne... Jeg synes også gerd liv valla er et fint forbilde, men omdømmet hennes har blitt litt ødelagt. Tror aldri hun hadde fått samme behandling i media dersom hun var mann... Hi. Enig med deg. Det er vanskelig å vite hva som egentlig skjedde den gang, men dyktig i jobben var hun, og at det så ut til å være en heksejakt i media den gang er tilfellet. Blir alltid litt skeptisk i slike saker når den ene parten lyser av skadefryd på alle bilder i avisen...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 Og artister som er kjente for sin musikk og ikke kropp... Ane bru, susanne sundfør blant annet. Hvem i all verden ahdde visst av musikken til tone damli idag hvis hun så ut som et fuglskremsel??? INGEN! Hihi, det har jeg jammen ikke tenkt på, men tviler på at hun hadde vært særlig poppulær da nei.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. juli 2012 #21 Skrevet 5. juli 2012 Mammaen min! Beintøff dame som har overlevd hjerneblødning og hjerteinfarkt, og nå lider av kronisk leddsykdom og hjertefeil. Og likevel like positiv, uselvisk og omsorgsfull. Veldig stolt av henne, og glad for at akkurat hun er min mamma. Har jeg arvet bare en brøkdel av hennes guts, så skal jeg greie det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå