Gå til innhold

Totalforbud mot hunder nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

De angriper toåringer, plager folk, gneldrer og bæsjer ned nabolag.

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3430379.ece

Ifølge fvn.no dreier det seg om tre kamphunder. De var onsdag kveld tatt i forvaring av Falken i Mandal. To av hundene er en blanding mellom dobermann og rottweiler. En tredje hund er en fransk mastiff – også det man forbinder med å være en kamphund.

Jeg vil ha totalforbud mot kjøtere nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder generellt eller bare kjøtere? Er ikke noe særlig glad i katter selv, kan vi ta dem i samme slengen? Hester er heller ikke noe ålreite dyr, og fisker er kjedelige dyr. Totalforbud mot hele rukla liksom? Like godt som ditt forslag egentlig :)

Skrevet

Aldri hørt om fisker som dreper skolebarn i Norge, fisker som går helt loco når man går forbi i trappeoppganger, fisker som jager og terrorister og skremmer livet av mennesker. Hvis jeg ser en hund som ikke er i bånd skyter jeg den.

Skrevet
Aldri hørt om fisker som dreper skolebarn i Norge, fisker som går helt loco når man går forbi i trappeoppganger, fisker som jager og terrorister og skremmer livet av mennesker. Hvis jeg ser en hund som ikke er i bånd skyter jeg den.
Definer ordet fisk da? Er det kun de småe i gullfiksboller eller skal vi telle med de super giftige som bor i havet også. Tusenvis av mennesker som dør av de også i året.

Tenkte siden du ville ta livet av alle hunder, hunder finnes i mange arter som du vet så derfor tenkte jeg at jeg kunne skjære alle fisker over en kam også :)

Katter plager folk, pisser ned møbler, blomsterbed, barnevogner også videre. Ta livet av alle nå!

Skrevet

Og at du skyter hunden er bare å være stor i kjeften, utrolig hvor tøff noen er med engang de sitter på nettet :P

Skrevet

Totalforbud mot å eie hund hvis man ikke er skikket til det, den er jeg med på ;)

Ellers er det jo bare å benke seg opp på balkongen med hagla.. Kan jo være mye annet irriterende som går forbi i samme sleng..? Spar noen skudd til han som alltid peller seg i nesa (han KAN jo finne på å drepe noen en dag), gamla som bruker sååå lang tid på å krysse gata (du aner ikke hva hun kan ha gjemt i trillebagen) og den forbanna myggf... som absolutt skal suge blod (hvem vet når du går tom, best å gardere seg med blodbanken!)

Forresten, husk at du må ha våpenlisens og oppbevare våpenet ditt korrekt da, ellers kommer kanskje onkel politi OG hunden hans på besøk til deg ;)

Skrevet

Ja det er hundene som er problemet... IKKE eierne! ;)

Gjest Mafan
Skrevet

Vel, da er det en del sektorer i samfunnet som sliter.

Hvordan finner politiet ut om en brann er påsatt; søkshund. Søkshunder jobber hver dag blant annet med å spore opp demente som er forsvunnet, eller barn eller andre som forsvinner. Det er hunder som finner folk under snøen der det har vært snøras. Dersom politiet har problemer med å bevise at det har foregått en voldtekt, sendes det inn søkshunder for å gå over området, nå nettopp ble en voldtektssak oppklart fordi en hund klarte å sirkle inn området der voldtekten skjedde, og politiet fant DNA - spor. Hunder kan lukte om folk er i faresonen for å utvikle lungekreft, lenge før vitenskapelig medisin kan spore opp kreften. Tusenvis av hunder hjelper blinde og funksjonshemmede til et bedre liv ved at de jobber som servicehunder. Går du deg vill i fjellet er det hunder som sporer deg opp. Hunder brukes som besøkshunder på sykehjem og gir pasientene der bedre livskvalitet.

Men ja jøsses, vi kan jo kvitte oss med hundene. Så kan jeg tenke du kanskje angrer litt om du eller barnet ditt går seg vill eller ligger begravd under 10 meter snø en gang i livet.

Skrevet

Jeg er ikke redd for hunder, enkelte hundeeiere derimot LIVREDD!

Skrevet
De angriper toåringer, plager folk, gneldrer og bæsjer ned nabolag. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3430379.ece
Ifølge fvn.no dreier det seg om tre kamphunder. De var onsdag kveld tatt i forvaring av Falken i Mandal. To av hundene er en blanding mellom dobermann og rottweiler. En tredje hund er en fransk mastiff – også det man forbinder med å være en kamphund.

Kjempeflott forslag :)

Kan vi i samme slengen forby alt annet som potensiellt er farlig når idioter skal ha ansvar?

Feks: biler, motorsykler,båter,lastebiler,kniver,motorsager,pc og internett,fyrstikker og lightere,øl,brennvin...........

Men for å prøve å være litt seriøs.

Man kan forby kryssavel på hunder (som på lik linje med hest),og man kan innføre hundeskatt.

Det ville gjøre at man tenkte seg om en ekstra gang før man kjøpte en hund.

Påbudt "hundelappen" (som det er gjort på hest) vil også være fornuftig da man vil lære idioter om hundehold.

Skrevet

Ikke slå alle over en kam. Jeg er enig i at enkelte ALDRI skulle hatt hunder, akuratt som det er mange som aldri burde hatt barn. Men desverre er det mange som ikke f.eks bryr seg om båndtvang. Jeg er en av de irriterende menenskene som kommenterer løse hunder, på steder de Skal ha på seg bånd. Haha. Jeg har fått såå mye dritt slengt etter meg. Men mange er redde for hunder, og man kan ikek alltid vite hvordan hunden din reagerer ovenfor fremmede.

Skrevet

Mener du virkelig det HI.Da bør mann uforby alle dyr. Fordi alle dyr er i stand til å gjøre det du skriver ikke bare hunder. Jeg vet om flere som har blitt angrepet av hester bl.a meg selv når jeg rundt 6 år. å husk en kan aldri klandre et dyr for måten det opp fører seg på.

Skrevet

Hi, lettere å diskutere med deg om du står frem med Nick.

Tragisk ulykke der hunder biter, men totalforbud. Ta deg sammen! Rottvailere er en av de største brukshunderasene vi har. Siden noen av de er lavine og reddningshunder- redder de flere liv hvert år.

Hva skal vi erstatte narkotika og valuttahundene med?

Hva med Blindehunder og servicehunder?

Mange hunder har faktisk en jobb.

Skrevet

Mensker er farlige de!

Om deter noen vi burde kvitte oss med der det dem. Tenk hvor mange som blir drept eller skadet av mennesker.

Skrevet
De angriper toåringer, plager folk, gneldrer og bæsjer ned nabolag. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3430379.ece

Tåpelig. Men enkelte hundeeiere bør og skal passe bedre på hundene sine! Vi har en fin ting kalt båndtvang for hunder og alle eiere er dessuten forpliktet til å plukke opp ulumskheter "kjøterne" legger fra seg. Forøvrig har man et ansvar for seg selv og for sine barn og holde seg unna hunder man ikke kjenner, siden man aldri vet om de biter. Eller dvs, ikke klappe fremmede hunder da :) Har selv vokst opp med hund hele livet og de er fine familiemedlemmer. Holder dog (haha, tok du an?;) ) datteren min unna fremmede hunder vi ikke kjenner..

Skrevet

Jeg vil forby mygg,veps/ bier og fluer. Finnes vel ikke noen dyrearter som dreper så mye mennesker som dem

Skrevet
Totalforbud mot å eie hund hvis man ikke er skikket til det, den er jeg med på ;) Ellers er det jo bare å benke seg opp på balkongen med hagla.. Kan jo være mye annet irriterende som går forbi i samme sleng..? Spar noen skudd til han som alltid peller seg i nesa (han KAN jo finne på å drepe noen en dag), gamla som bruker sååå lang tid på å krysse gata (du aner ikke hva hun kan ha gjemt i trillebagen) og den forbanna myggf... som absolutt skal suge blod (hvem vet når du går tom, best å gardere seg med blodbanken!) Forresten, husk at du må ha våpenlisens og oppbevare våpenet ditt korrekt da, ellers kommer kanskje onkel politi OG hunden hans på besøk til deg ;)

for all del.. ikke glem den forbanna isbilen!!

Skrevet
Jeg vil forby mygg,veps/ bier og fluer. Finnes vel ikke noen dyrearter som dreper så mye mennesker som dem

Mente du at mygg, veps bier og fluer dreper flest mennesker?

Ingen bier- ingen honning...

Handlet ikke dette om hunder da?

Skrevet

Burde vært totalforbud mot mennesker som HI.

Skrevet

Det burde også vært forbudt med edderkopper, klypedyr, tusenbein og skrukketroll!

Fra spøk til alvor; Jeg er også redd ukjente hunder. Men så er jeg litt naiv, for jeg regner med at når eieren lar hunden vandre omkring uten bånd, så må det være en snill og god hund.

Jeg tror at alle hunder kan læres opp til å bli gode "venner" og til å lystre mennesker. Men mange eiere klarer ikke den jobben, dessverre. Og så er det hunden som må lide. Når hunden biter, så er det den som blir avlivet, selv om det er eierens feil. Når hunden er avlivet, så er det bare til å skaffe seg en ny.

Skrevet
Mente du at mygg, veps bier og fluer dreper flest mennesker? Ingen bier- ingen honning... Handlet ikke dette om hunder da?

Ja det mener jeg, mygg dreper faktisk flest mennesker i verldenen noe annet dyr. Dette handlet om hunder i utgangspunktet, og hi mente vel de skulle forbys fordi de var så farlige. Da synes jeg man skal utrote mygg, killer bees ( du har hørt om dem? + at bie og vepsestikk er livsfarlig for allergikere kan være) samt at fluer sprer smitte.Nei frem med et forbud mot innsekter...... ;)

Skrevet
Mente du at mygg, veps bier og fluer dreper flest mennesker? Ingen bier- ingen honning... Handlet ikke dette om hunder da?
Ja det mener jeg, mygg dreper faktisk flest mennesker i verldenen noe annet dyr. Dette handlet om hunder i utgangspunktet, og hi mente vel de skulle forbys fordi de var så farlige. Da synes jeg man skal utrote mygg, killer bees ( du har hørt om dem? + at bie og vepsestikk er livsfarlig for allergikere kan være) samt at fluer sprer smitte.Nei frem med et forbud mot innsekter...... ;)

Hvordan har du tenkt at det forbudet skal håndheves- kjemiske insekts spray som forurenser miljøet og maten vår?

Tenker du deg litt om har faktisk innsekten en ganske viktig funsjon i økosystemet. Tror vi er mer avhengig av de en du aner.

Nå elsker jeg hunder, men en forbud der, da hadde man sluttet å avle. Hvordan skulle de se ut for innsektene?

Skrevet

Det er stort sett eiers feil at hunden blir som de blir. Uansett hva slags rase det er, kan de bli gode familie/brukshunder.

Det som og provoserer meg er at alt som er av rottweiler, pitbull, schæfer, dobberman, mastiff +++ er farlige hunder. Det er jo aldri eiers feil....

Skrevet

Jeg mener om vi skal drepe alle hunder for at ett par angrep og skadde et barn og mora. (Tror å eieren har største skylda). Så får vi drepe alle menn for de voldtar og dreper både store og små. Så mange familiemenn som har tatt livet av kona og ungene, mange flere enn hunder har tatt live av. Så får vi ta live av alle mødre, for de røyker og drikker under svangerskap, slår barna sine og vitner til drap (Cristoffer saker).

Da blir det godt å leve i dagens samfunn.

Ps syns fulle folk driter ut gata mye mere enn hunder, knuser flasker og andre gjenstander. Drep de først...

HI er virkelig voksen og oppegående, hurra :-)))

Skrevet

Golden retriever ligger på topp ifht bitestatistikk. De dyrene som dreper og/eller skader flest i norge er veps/bier, og kyr. Til opplysning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...