Strikkulf Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Var hos gullsmeden for litt siden for å få klippet opp gifteringen og få den utvidet litt. Gullsmeden måtte sende den til forhandler. Fikk idag telefon fra gullsmeden som kunne opplyse om at forhandler hadde smeltet om ringen og laget en helt ny en fordi min ring var utslitt og sprakk når de skulle utvide den. Skal sies at ringen er 12 år og har kun vært utsatt for normalt bruk, så kan vel ikke helt skjønne hvorfor den var så utslitt. Uansett, så kunne hun glede meg med at jeg skulle få denne ringen til det som det kostet å smelte den om.. kr.2700.. istedet for 8000 som det kostet for en hel ny. Veldig snilt det bortsett fra at jeg ikke har bedt om en ny eller bestilt en ny ring. Det ville ha kostet meg 500 kr å få utvidet den, tenkte ikke det var lov å bare ta den bestemmelsen om at jeg skulle ha ny ring uten at de spurte meg.. Sikkert litt rotete skrevet men er en smule irritert.. Hadde liksom andre ting å bruke nesten 3000 kr. på
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Nei dette hadde jeg aldri godtatt, haha, jeg må nesten le!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Hahaha, nei, det hadde jeg aldri godtatt! Du skal betale 500 kr som avtalt, ferdig med det. Spiller ingen rolle hva de har gjort med den, det er ikke det dere ble enige om. Om så skulle de ringt til deg og fortalt ståa, og hørt med deg hva du ville de skulle gjøre. Når de nå har gjort dette over hodet på deg, så må de holde seg til avtalen.
Alessandro+baby i magen :) Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Om du ikke har bedt om det selv så kan ikke de komme å lage en ny ring uten å ringe deg først å høre om du vil og har råd til å betaøe nesten 3000 kroner på den ringen . Nei herregud jeg hadde klaget såååååå mye , det hadde jeg ikke godtat i det hele tatt . Si at du kun har 500 siden det var det du egentlig skulle betale .
Musemorbr / Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Jeg ville sagt: nei takk, jeg tar heller det jeg bestillte jeg, og det til avtalt pris. Om dere har tabbet dere ut med å smelte om min kjære ring, håper jeg dere har planer om å gi meg kompensasjon. Du burde faktisk ikke betale en krone.
Mamma_til_2 Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Nei det kan jeg aldri tenke meg at er lov, du skulle hatt en tlf før hun bynte omsmeltingen slik at du kunne si ja eller nei spessielt med tanke på beløpet du må betale. Jeg mener du skal ha ny ring helt gratis!!!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 Det der er jo helt ( som vi sier her) uti grønn nitti! Ikke aksepter det! Det der kan de umulig ha lov til
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Forøvrig anbefaler jeg deg å kontakte forbrukerombudet- eller i det minste true med det. Og ta korrespondanse skriftlig heretter.
Strikkulf Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2012 Takk for svar, det var igrunnen det jeg tenkte og, prata med mannen istad og han skulle prate med de.. Han er ikke like lett å overtale som meg.. Synest de var i overkant frekke.
Serepta Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Dette var spesielt ja ! De har faktisk ødelagt gifteringen din med å smelte den om. Jeg hadde krevd kompensasjon.
Gjest Ziva Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Hold de ansvarlig og be de holde seg til avtalen. De kan ikke gjøre slikt uten ditt samtykke.
Snøkrystaller Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Frekkeste jeg har hørt på lenge! Det må du klage på!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Det koster vel bare 500 kr om du skal utvide en ring som er hel? Om jeg ikke tar helt feil er det ganske mye dyrere om de må klippe den over for da må den "lappes". Det er en helt annen operasjon og sikkert derfor gullsmeden måtte sende den fra seg og ikke kunne gjøre det selv... Men de kan ikke gjøre sånt uten å avklare det med deg først, er jo på samme måte på et bilverksted. Finner de flere feil må de ringe og spørre om de skal fikse det før de faktisk gjør det. Hadde definitivt klaget på dette.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Kan ikke tenke meg til at det er lov. Jeg plagdes med kameraet mitt, og sendte det inn på reprasjon. Avtalen var at de skulle se hva som var galt, og gi beskjed om de måtte reparere det- og om jeg i det hele og store ønsket å få det reparert eller kjøpe nytt mtp hva det kom til å koste. Etter 3 uker fikk jeg melding om at kameraet var kommet, og da jeg skulle hente det, krevde de at jeg skulle betale 3.300 kr- fordi det var det det kostet å reparere det. Jeg blånektet, fordi det var ikke avtalen. Truet med forbrukerrådet, og da fikk jeg det tilbake uten å måtte betale en eneste krone Stå på ditt, og bare si at du betaler 500 kr som avtalt. Om de nekter å gi ringen tilbake kan du jo anse det som "tyveri"! bare å melde saken- for de har ikke noe på deg!
Strikkulf Skrevet 4. juli 2012 Forfatter #16 Skrevet 4. juli 2012 Spurte gullsmeden når ho ringte hva det ville ha kostet hvis ikke dette hadde skjedd og hun sa ca 500 kr. Men det kan godt hende at det hadde blitt dyrere men neppe nesten 3000 kroner. Takk for svar alle sammen, skal definitivt ikke gi meg på dette.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. juli 2012 #17 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde forresten blitt veldig lei meg for at de smelta om ringen, har de ikke hørt om sentimentalverdi?? Jeg hadde rett og slett nektet å betalt en krone, og sendt en mail til en avis...
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2012 #18 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde forresten blitt veldig lei meg for at de smelta om ringen, har de ikke hørt om sentimentalverdi?? Jeg hadde rett og slett nektet å betalt en krone, og sendt en mail til en avis... Sier det samme.. En giftering er jo ikke som en hvilken som helst annen ring. Nesten så jeg ville vurdert å kreve erstatning.
Gjest yrild Skrevet 4. juli 2012 #19 Skrevet 4. juli 2012 Oj da hadde jeg blitt utrolig lei meg... Smelte om ringen!!!! Hva i all verden tenkte de på? Hadde krevd erstatning og ikke betalt en krone!
Musemorbr / Skrevet 4. juli 2012 #20 Skrevet 4. juli 2012 Stemmer for at du går til media. Helst vg, for de tar garantert saken og lar deg være anonym om du vil. Det er virkelig et overtramp mot deg dette. Som hun over her sier: sentimentalverdi!
Swiftie Skrevet 4. juli 2012 #21 Skrevet 4. juli 2012 Jeg hadde blitt skikkelig forbanna, og ville nok gått videre med det. Jeg hadde iallefall nektet å betale noe som helst!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 5. juli 2012 #22 Skrevet 5. juli 2012 Oj oj oj, her hadde de nok fått se en side av meg som ikke så mange har sett. Jeg hadde ikke bare nektet å betale, jeg hadde blitt rasende og forlangt å få tilbake ringen min som jeg leverte, med skaden som hadde skjedd da de prøvde å utvide den. Jeg regner med at du hadde fått beskjed om at at akkurat det kunne skje, så det går det ikke an å klage på.
Channa Skrevet 5. juli 2012 #23 Skrevet 5. juli 2012 Hvilken gullsmedforretning og forhandler var dette da? Gifteringer utvides enten ved å strekkes (glatt gull og kun noen nummer) eller ved at de klippes opp og en bit loddes inn. Har aldri hørt om omsmelting pga det. Her tipper jeg at noen har rotet det til, og så prøver de å få deg til å bære kostnadene i stedet for å legge seg langflate. Krev at de tilbakeleverer deg gullringen din, da du jo er eier av denne og de ikke har noe grunnlag for å beholde den, siden du jo selvfølgelig ikke er ansvarlig for kostnader for en omsmelting du ikke har bestilt (hvordan de løser dette blir jo interessant). Jeg ville krevd å ikke skulle betalt et rødt øre.
It's all about me Skrevet 5. juli 2012 #24 Skrevet 5. juli 2012 For det første er det ikke samme ringen når den er smeltet om. For det andre skal da ikke du betale et øre. Jeg hadde laget en skikkelig scene. Først blitt stille, så stammet og hatt problemer med å snakke. Deretter hadde jeg begynt å grine og stutret fram ordene; kan da ikke smelte om gifteringen, magien er borte, det er ikke en hvilken som helst ring. Så hadde jeg roet meg før jeg skjelte dem ut. At det er ikke jeg som skal betale, men dem. Slike avgjørelser kan de ikke ta uten å rådføre seg med eieren, og da hadde jeg sakt nei. At en brukket giftering er mye mer verdifull enn en smeltet om tidligere giftering. Og tilslutt at jeg skal ta en telefon til forbrukerombudet før jeg kontakter dem igjen.
Tauriel Skrevet 5. juli 2012 #25 Skrevet 5. juli 2012 Krev ringen til bake, ikke betal for deres tabber!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå