Gå til innhold

Hvordan få mini til å sove alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite problem. Dette er mitt første barn, å han har så og si sovet sammen med meg siden fødselen, va først mest pga ammingen men etterhvert fordi han sovnet med engang å det er jo så godt å sammen med de. Nå er han 1 og et halvt år, vi har fått oss leilighet å han har endelig fått sitt eget rom (det hadde han ikke før). Men han vil ikke sove i sin egen seng (såklart), bare gråter og gråter. Hva gjore dere for å vende han til å sove i sin egen seng på eget rom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Hva med at du eventuelt legger deg på en madrass inne hos han den første tiden?

Eller sitter på rommet hans til han har sovnet?

Han er kanskje for ung for et belønningssystem enda, men vi har hatt mye hell med at hun får et klistremerke hvis det er ting hun klarer.

Husk også å forklar ting for han, fordi de skjønner mer enn du tror. Si at mamma er her for å passe på deg, og at han nå er stor gutt med eget rom. Skryt gjerne masse av rommet hans, og gjør det koselig og innbydende. Tilbring også våkentid der, slik at han blir vant til å være der.

Har dessverre ikke noen flere tips, men det går seg nok til med tiden!

Skrevet

Jeg er nok ikke som alle andre mammaer, jeg tenker så så at hvorfor må han sove på eget rom? kan dere ikke sove på samme rom? Jeg har samsovet med barnet vårt i 4 år og vi har ikke hatt noe problem. Hun har sengen sin på vårt rom. nå har hun av egen vilje begynt å sove i sin egen seng. Hun har rommet sitt med leker og en annen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...