Månefeen ♥ Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Til tross for to tøffe svangerskap, med ekstrem kvalme i 25 uker, kraftig bekkenløsning og mange "småplager" som vond rygg, halsbrann, hodepine osv, begge gangene synes jeg det er koselig å gå gravid med baby i magen. Ventetiden er spennende! Det er først siste tiden, som høygravid, jeg virkelig nyter graviditeten! Kvalmen er over, bekkenet verker ikke lenger fordi hodet er festet, og magen er blitt såpass stor at folk ikke kommenterer "du har jo så liten mage!!" og kommentarene blir heller "så fin gravidmage du har!". Jeg legger kun på meg magen :-) Men nå gjenopplever jeg "marerittet" fra førstemann. Jeg gikk seks dager over med henne. Allerede fem uker før termin begynte folk å mase. Hodet var festet, magen hadde sunket og kommentarer/telefoner/meldinger kom i bøtter og spann. "Alle" mente jeg kom til å føde før termin. Til og med jordmor var skråsikker! Jeg ventet og ventet.. Nå har det allerede pågått i fire uker. Til og med kolleger av min mann, og sjefen hans spør han hver eneste dag. Jeg får ikke fred. Må si meg møkklei. Orker snart ikke å omgås folk, mobilen er på vei ned i do ;-) Idag, to dager over termin, har jeg "kun" fått fem meldinger på telefonen, og et par har prøvd å ringe meg. Det er ikke en eneste en som ønsker meg lykke til, de skriver bare "hvordan går det?" eller "ingen baby enda?". Skulle så gjerne ønske jeg var glad for at folk brydde seg. HVA svarer man? HVORDAN takler man dette?
***Curious*** Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er 11 dager over i dag, og skjønner deg veldig godt!!! Vet det er godt ment fra de som ringer, men det får da være grenser!! Her har jeg skrudd av lyden, og ikke tatt telefonen på 2 dager. Rekner med de tar hintet etterhvert.... Svarer på meldinger, men kun korte svar, og når det passer MEG.
<3 drømmer <3 + <3 spire <3 Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Nå veit jo ikke jeg hvordan det er ettersom dette er min første. Men har ganske nysgjerrig familie hehe så har gitt beskjed om at det ikke er noe poeng i å mase. De får hvite det når babyen er ute, ikke noe tidligere sp får se hva som skjer. Håper du går i fødsel snart da lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå